and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Herregud, demot av Socker är ju alldeles fantastisk! Hur bra som helst, dessutom är texten mycket skönare! Riktig tyngd i denna. Synd på det abrupta slutet bara.
Som amatör kan jag inte avgöra detta, men jag är i alla fall glad över kvalitén på Kentdebutens bonusspår. Jag har aldrig lyssnat på de här spåren tidigare och mitt första intryck är att de är lika bra som övriga låtar på debutplattan, både ljudkvalitémässigt som musikkvalitémässigt. Frågan är om jag inte tycker mer om bonusspåren än originalspåren ... Det känns med andra ord väldigt meningsfullt att ha fått tillgång till dessa spår. Hoppas det ger dig något svar.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
ja..var är bilderna? orkar inte vänta tills imorn.. :P
Hur kan ett gott skratt förlänga livet
när tiden går fort när man har roligt?
Åh, den är helt underbar. Supersnygg och välgjord. Extremt mycket för pengarna. Boken är jättekul...Markus ser ut precis som Andreas Johnson på en bild...hur gick det till?
Jag vill(e) vara intellektuell
Berest, belevad äckligt ung
Har lyssnat igenom dom 15 tidigare outgivna spåren och här är min första reaktion :
Din skugga demon (var helt jävla fantastisk, jag hade aldrig hört den förut, och satan vad knockad jag blev, underbar, minst sagt)
Håll ditt huvud högt (riktigt nice låt alltså, oklanderligt ljud och vad många mer saker jag hör nu som jag inte hört förut, love it)
Socker demon (Nu vet vi varför låten heter socker.... eller? : D , riktigt kul version, svin bra.. tänker såklart på "som flugorna på socker")
Inhale/Exhale (riktigt roligt att höra denna låt som var riktigt skön, måste dock lyssnas på mer)
Alpha demon (åwh vad skönt att höra denna låt med så bra ljud, en ruggigt bra låt)
2 meter live sessions Celsius & OWC (dom är ju helt fantastiska)
Love undone (bättre än duett, definitivt)
Saker man ser demon (konstigt sätt att höra denna låten på, måste lyssnas på mer)
Ögon, Håll i mig, Cirkel, Klocka & Döda dagar (riktigt bra låtar som var riktigt skönt att höra med bättre kvalité... om ni frågar mig så håller "Ögon" högst klass, texten har jag alltid tyckt vart smått genialisk..)
Ingenting demon (detta vill jag nog klaga lite på, trots att det är roligt att lyssna på en låt som var "naken" så gav det mig inget direkt, dom borde köttat in den gamla versionen av "Vintervila" istället för att ta med denna något onödiga demon om ni frågar mig)
Det är dock allt jag har att klaga på, i övrigt är boxen fantastisk, ska sätta mig o läsa igenom bookleten snart.
.
.
just because i'm losing, doesn't mean i'm lost
Synd att man inte fått den än... Enligt Ginza skickades den idag, så har den väl här imorn. Ni andra beställde på CDON eller Bengans eller var?
Du log genom fräknarna
med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
jag fick den också idag, häärligt.
dock råkade jag få 2, hade tydligen dubbelklickat,
någon som är sugen?
"Jag vill höra din röst nu
Höra hjärtat i bröstet
Jag behöver din tröst nu
Låt mig höra din röst nu"
Alla som beställde på cdon fick sina boxar idag.
Åååååh, vad fin boxen är!!! Tack Kent!!! Har precis börjat lyssna, omdöme hittills: superbra och kul att höra demos m.m!!!
Ska komma ihåg att alltid anlita Cdon!
Som en elektrisk stöt genom skelettet
Jag hade inte väntat mig att få boxen idag!!! Den är så fin, har läst igenom boken än så länge, ska lägga mig i soffan och lyssna snart! Vet inte vilken skiva jag ska börja med, tror det blir Hagnesta Hill, är nyfiken på Inhale/Exhale.
Jävlar va avundsjuk jag blir nu... Jag har inte förbeställt den.. tänkte göra det, men så tänkte jag att jag köper den i affär istället..ska köpa den imorn..men usch va fuskigt...