Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 54

Ämne: Boxens trailer

  1. #16
    Erfaren medlem Anxs avatar
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Sjöstan, Stockholm, Sverige.
    Inlägg
    3 558

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av henrik Visa inlägg
    Fint att farbror Joakim lär barnen det grundläggande i musikhistorien
    Vad ska vi annars ha honom till? ;P
    Det är jag som är polisen, det är jag som bestämmer!

  2. #17
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Anx Visa inlägg
    Vad ska vi annars ha honom till? ;P
    Så sant! Älskar de där små off-topic utläggningarna ifrån Jocke! =D
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  3. #18

    Standard

    [OT]Suede var fantastiska mellan 92-95.[/OT]
    - - - - - - - - - - - - -
    När du är tunn som luft,
    Då är du nästan perfekt
    - - - - - - - - - - - - -

  4. #19

    Standard

    Även mannen med den mest behärskade rösten kan lacka:

    http://www.youtube.com/watch?v=GTe8yjtp8yw
    rbroddmark.tumblr.com

  5. #20
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av naughty copycat Visa inlägg
    Även mannen med den mest behärskade rösten kan lacka:

    http://www.youtube.com/watch?v=GTe8yjtp8yw
    Man känner en viss irritation vid 3:16 och 4:48, haha
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  6. #21

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av naughty copycat Visa inlägg
    Även mannen med den mest behärskade rösten kan lacka:

    http://www.youtube.com/watch?v=GTe8yjtp8yw

    Hahaa..klockrent..
    Och du log genom fräknarna
    Med tårar i ögonen

    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  7. #22
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Såg den på TV idag. Användes av Åhlens.

  8. #23

    Standard

    Villius är så mycket mer än speaker. Han har tillexempel en oerhört viktig roll i Bo Widerbergs Mannen från Mallorca. Jävligt perfekt casting.
    rbroddmark.tumblr.com

  9. #24
    Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vet du vad "Manchestervågen" syftar på?
    Bara för att Jocke la ner så mycket tid på att svara otroligt utförligt på min fråga så måste jag ju tacka. Men jag har nog aldrig känt mig så missförstådd och dumförklarad som nu.

    Jag vet mer än väl om allt det där, men jag var dum nog att inte klicka på YouTube-länken i början av detta inlägg. Därför trodde jag att länken var till reklamfilmen för boxen, att Spartacus i själva verket frågade om begreppet "Manchester-vågen" lät familjärt, och att det inte finns något tvivel om att det är det som Hans Villius säger.

    När ni sedan började prata om en låt av Ride så utgick jag från att alla här i tråden visste om någon sorts självklar koppling mellan "Nålens öga" och en Ride-låt som inte nämndes.
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

  10. #25
    Nybörjare
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vet du vad "Manchestervågen" syftar på?
    Den där bilden på oss togs mitt i Manchestervågen.
    Om jag får lov att påpeka en sak så var det här inte under manchestervågen, utan "madchester"vågen. Manchestervågen var under den tidiga delen av åttiotalet med band som Smiths och Housemartins medans Madchestervågen med band som Stone Roses, The Farm och Happy Mondays pågick mellan ca 1987 till 94-95.

    Not: Shoegaze var väldigt stort under samma period som Madchester med band som tidigare nämda Ride och även Slowdive och My Bloody Valentine
    Senast redigerat av elliot_loathsome den 2008-11-07 klockan 21:10. Anledning: Snilleblixt
    Ge mig mer.

  11. #26
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av elliot_loathsome Visa inlägg
    Om jag får lov att påpeka en sak så var det här inte under manchestervågen, utan "madchester"vågen. Manchestervågen var under den tidiga delen av åttiotalet med band som Smiths och Housemartins medans Madchestervågen med band som Stone Roses, The Farm och Happy Mondays pågick mellan ca 1987 till 94-95.

    Not: Shoegaze var väldigt stort under samma period som Madchester med band som tidigare nämda Suede och även Slowdive och My Bloody Valentine
    Informativt och bra!
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  12. #27
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Redan trogna kentfans har förhoppningsvis ganska bra koll på boxen. Jag kan tänka mig att TV-reklamen snarare vänder sig till de som kanske bara har hört kent på radion, men aldrig köpt någon platta (eller bara någon enstaka). I så fall kunde de ha utökat trailern från 40 till kanske 50-60 sekunder och gett lite mer och längre smakprov på låtar / musik. Som det är nu så stjäl Hans Villius showen och låtarna (det man hör i rask takt) hamnar i skymundan. Bara en tanke som har slagit mig då jag har sett reklamen på youtube och i TV.

    Ingen annan som slogs av den tanken?
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  13. #28
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Hehe, nej.

  14. #29
    Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    57

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vet du vad "Manchestervågen" syftar på?
    Den där bilden på oss togs mitt i Manchestervågen.
    Lite förenklat kan man säga att det var en serie brittiska band som med Stone Roses i spetsen var Det Nya Heta just då.

    De var inspirerade av psykedelia och 60-tal och använde ofta "svängiga" basgångar som inte nödvändigtvis följde ackorden utan var mer riffbaserade och ett så kallat cross beat.
    Ett trumspel som lånats från soul och funk och hiphop, typ.
    Randiga tröjor, Joe Bloggs-jeans, Beppehattar och sneakers.


    Nålens Öga bygger på en gammal Havsänglar-låt som i sin tur byggde en aaaning på en låt med bandet Ride ("Dreams Burn Down" tror jag bestämt den hette).
    De var i och för sig från Oxford, men klumpas ibland lite slarvigt ihop med Manchesterbanden, kanske mest för att Rides sound var en vidareutveckling av Manchester-soundet.
    Om man nödvändigtvis måste kategorisera Ride så var de ett av de första så kallade Shoegazer-banden.
    De stod i motljus på scen och kollade inte på publiken utan på sina skor, så att säga.
    Det tidiga indiesound som vi höll på med har sitt ursprung i Shoegazing. Och man kan väl fortfarande ibland se att vi står och kollar på våra dojjor när vi spelar.
    Shoegazingen ledde sedermera till den inte helt okända Britpopen.
    Via Suede kan man säga, som när de dök upp på popscenen var Shoegazingens totala motsats.
    Utlevelse Glamrock och David Bowie.

    Du har aldrig funderat på att jobba med undervisning på sidan av? ^^,
    mycket upplysande. tack för det!

  15. #30
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    18

    Standard

    "Madchester scenen" (?)
    Manchestervågen, snarare.

    Okej, Manchester är staden, Madchester är scenen. Förlåt, mitt fel, vågen.

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Vet du vad "Manchestervågen" syftar på?
    Den där bilden på oss togs mitt i Manchestervågen.
    Lite förenklat kan man säga att det var en serie brittiska band som med Stone Roses i spetsen var Det Nya Heta just då.

    De var inspirerade av psykedelia och 60-tal och använde ofta "svängiga" basgångar som inte nödvändigtvis följde ackorden utan var mer riffbaserade och ett så kallat cross beat.
    Ett trumspel som lånats från soul och funk och hiphop, typ.
    Randiga tröjor, Joe Bloggs-jeans, Beppehattar och sneakers.


    Nålens Öga bygger på en gammal Havsänglar-låt som i sin tur byggde en aaaning på en låt med bandet Ride ("Dreams Burn Down" tror jag bestämt den hette).
    De var i och för sig från Oxford, men klumpas ibland lite slarvigt ihop med Manchesterbanden, kanske mest för att Rides sound var en vidareutveckling av Manchester-soundet.
    Om man nödvändigtvis måste kategorisera Ride så var de ett av de första så kallade Shoegazer-banden.
    De stod i motljus på scen och kollade inte på publiken utan på sina skor, så att säga.
    Det tidiga indiesound som vi höll på med har sitt ursprung i Shoegazing. Och man kan väl fortfarande ibland se att vi står och kollar på våra dojjor när vi spelar.
    Shoegazingen ledde sedermera till den inte helt okända Britpopen.
    Via Suede kan man säga, som när de dök upp på popscenen var Shoegazingens totala motsats.
    Utlevelse Glamrock och David Bowie.
    ..The Smiths, Kate Bush osv. Inte det jag syftade på. Ni har snott introt till Dreams Burn Down. Vilket jag tycker är coolt. Som med Suede, visar ni starkt era influenser i musiken. Vilket jag också gillar. Som med "OWC", där ni lånat ett pianostycke från "Memories of Green", från Blade Runner soundtracket.

    Ride var också för den delen en del utav baggy-scenen, som både Stone Roses, Jesus & The Mary Chain, Slowdive, Tidiga Blur osv också tog del av.
    Senast redigerat av Spartacus den 2008-11-11 klockan 13:04.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •