Sidan 2 av 24 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista
Resultat 16 till 30 av 350

Ämne: Nytt Projekt?!

  1. #16
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Så vaddå? Det är väl fritt fram att spekulera, för den som vill det
    ja jo jag tänkte mest att trådskaparen verkar ha startat en tråd i tron om att alla härinne har noll koll på kent

  2. #17
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Är ju inte omöjligt, vem vet om cd-skivor överhuvudtaget finns mer om två år.
    Jag tror nog det kommer ta mer än två år för formatet att försvinna, finns ju trots allt ganska många anhängare som köper musik på CD fortfarande
    Men man har ju sett en nedåtgående trend, så vem vet hur länge till det håller sig...

    Citat Ursprungligen postat av moongirl Visa inlägg
    hoppas att de inte ger att ge ut album "fysiskt" jag tycker det är trevligt med skivor att ha hemma. dessutom kan ju material på datorn försvinna, liksom vad gör man då??
    Jag håller med dig, det är faktiskt trevligt med CD-skivor med tillbehörande häften till. Men man kan ju fråga sig hur länge musiker orkar traggla med formatet när man enklare når ut med digitala kopior av både musiken och bilderna/texterna. Och sen så finns ju dina köp registrerade i en databas, så om din dator går sönder kan du ju ladda hem musiken du köpt när du lagat datorn (alternativt köpt nytt, inte relevant). Det är väl värre om någonting skulle hända affären, om deras servrar kraschar och informationen går förlorad. Inte stor chans alls.

  3. #18
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag tror nog det kommer ta mer än två år för formatet att försvinna, finns ju trots allt ganska många anhängare som köper musik på CD fortfarande
    Men man har ju sett en nedåtgående trend, så vem vet hur länge till det håller sig...
    Men hade du tänkt dej iPhone för 2 år sedan då? nej, eller Playstation 3 när ettan kom ut?

  4. #19
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Men hade du tänkt dej iPhone för 2 år sedan då? nej, eller Playstation 3 när ettan kom ut?
    Att Apple skulle ge sig in i mobiltelefonbranschen var någonting det spekulerades kring för tre-fyra år sedan. Dock hade jag ingen aning om att det låg någon sanning i dessa rykten. Jag visste inte vad jag skulle tro. Och med tanke på hur bra Playstation sålde, och tvåan också, låg det inga tvivel i att en trea skulle komma. Jag är rätt TV-spelsintresserad och hade inga svårigheter med att se en skinande framtid för Sony i branschen. Inte ens nu när de ligger i underläge går det jättedåligt för dem. Siffrorna kanske dalar lite, men de klarar sig.

    Det tror jag även CD-formatet gör ett bra tag till. Frågan är om Kent kommer stödja det framöver? Och vilka fördelar det har för naturen/jorden/alla oss människor om de inte gör det?

  5. #20
    Erfaren medlem theonetoblames avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Järfälla, Sthlm
    Inlägg
    8 846

    Standard

    har nästan börjat vänja mig vid tanken nu när det har gått mer än fyra månader sen jag hörde det första gången
    http://fyrahundra-slag.bilddagboken.se

    har du tänkt på att vi nästan
    aldrig lyfter vår blick från
    marken mot den svarta rymden
    ovanför molnen?

  6. #21
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Att Apple skulle ge sig in i mobiltelefonbranschen var någonting det spekulerades kring för tre-fyra år sedan. Dock hade jag ingen aning om att det låg någon sanning i dessa rykten. Jag visste inte vad jag skulle tro. Och med tanke på hur bra Playstation sålde, och tvåan också, låg det inga tvivel i att en trea skulle komma. Jag är rätt TV-spelsintresserad och hade inga svårigheter med att se en skinande framtid för Sony i branschen. Inte ens nu när de ligger i underläge går det jättedåligt för dem. Siffrorna kanske dalar lite, men de klarar sig.

    Det tror jag även CD-formatet gör ett bra tag till. Frågan är om Kent kommer stödja det framöver? Och vilka fördelar det har för naturen/jorden/alla oss människor om de inte gör det?
    Jag tänkte mest på om du kunnat tänka dej hur BRA dessa prylar är, jag hade då inte ens kunnat drömma om grafiken i Gran Turismo 5 när jag spelade PS1 för första gången. Sedan är det ju en bra point du tar upp angående miljöfrågan, med tanke på att cd-skivor är gjorda av plast och egentligen skulle fungera lika bra som endast en fil på en dator. Man skulle spara en hel del olja till annat. Själv är jag också en vän av materiell musik, om man kan kalla det så, alltså att man får något fysiskt för pengarna.

  7. #22
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Jag tänkte mest på om du kunnat tänka dej hur BRA dessa prylar är, jag hade då inte ens kunnat drömma om grafiken i Gran Turismo 5 när jag spelade PS1 för första gången. Sedan är det ju en bra point du tar upp angående miljöfrågan, med tanke på att cd-skivor är gjorda av plast och egentligen skulle fungera lika bra som endast en fil på en dator. Man skulle spara en hel del olja till annat. Själv är jag också en vän av materiell musik, om man kan kalla det så, alltså att man får något fysiskt för pengarna.
    Ok, om du menar så...
    Nej, hade antagligen inte tänkt mig hur pass stor användning jag skulle få med min iPhone, eller hur pass bra Playstation3 skulle prestera. Men om två år tror jag fler än någonsin gått över till att köpa musik via legala tjänster över Internet. Tror fler och fler slopar CD-formatet för digitala filer, och till viss del är det ju bra då man skippar all plast (i och med skivorna och askarna skippas) och alla träd som fälls för att kunna producera häften o.s.v!

  8. #23

    Standard

    jag hoppas att albumet ska låta som du & jag döden!!!

  9. #24
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Men det finns väl säkert registrerat i iTunes att du köpt låten
    Apple säger klart och tydligt att man måste säkerhetskopiera själv, och att låtar inte får laddas ner igen.

    Vet inte hur det är med andra musiktjänster.

  10. #25
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av 070307 Visa inlägg
    jag hoppas att albumet ska låta som du & jag döden!!!
    Finns det något album som har samma sound som något annat av kents?


  11. #26
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Det kommer vara nåt helt nytt igen tror jag.
    Hoppas bara att jag får köpa en ny Kentskiva med ett fint omslag.

  12. #27
    Erfaren medlem moongirls avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    månen
    Inlägg
    7 418

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag håller med dig, det är faktiskt trevligt med CD-skivor med tillbehörande häften till. Men man kan ju fråga sig hur länge musiker orkar traggla med formatet när man enklare når ut med digitala kopior av både musiken och bilderna/texterna. Och sen så finns ju dina köp registrerade i en databas, så om din dator går sönder kan du ju ladda hem musiken du köpt när du lagat datorn (alternativt köpt nytt, inte relevant). Det är väl värre om någonting skulle hända affären, om deras servrar kraschar och informationen går förlorad. Inte stor chans alls.
    jaha visste inte det, att det går att ladda om.
    men det känns ändå roligare på något sätt att ha något fysiskt som man kan ta på liksom. men.. men.. man vänjer sig väl.
    Signatur.

  13. #28
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Det där med att det skulle försvinna är ju lite beroende på efterfrågan...
    Om det är många som gillar cd-skivor, kommer nog artister ge ut cd-skivor i framtiden, när det inte är standard mer.
    Som med vinylskivorna.


  14. #29
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    tycker det är sjuuukt dåligt om dom tar bort CD-skivan.. det är ju mer än bara musiken som ligger i en CD. det estetiska också. vad får man när man laddar ner? låtarna.. m.. kul.. ? nej.

    menmen. denna gången vill jag ha en lite mer rivigare skiva.. lite rockigare.. lite åt HH-hållet. fast jag gissar på att det blir ungefär som.. en blanding av The hjärta & smärta och Isola typ.
    meningslösa, menigslöösa

  15. #30
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    tycker det är sjuuukt dåligt om dom tar bort CD-skivan.. det är ju mer än bara musiken som ligger i en CD. det estetiska också. vad får man när man laddar ner? låtarna.. m.. kul.. ? nej.

    menmen. denna gången vill jag ha en lite mer rivigare skiva.. lite rockigare.. lite åt HH-hållet. fast jag gissar på att det blir ungefär som.. en blanding av The hjärta & smärta och Isola typ.
    En blandning mellan H&S och Isola! Jo, jag tackar. Det känns som att det har blivit dags för det. Inte mig emot. (hur du nu kan veta det )
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

Sidan 2 av 24 FörstaFörsta 123456789101112 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •