Sidan 5 av 24 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista
Resultat 61 till 75 av 350

Ämne: Nytt Projekt?!

  1. #61
    Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Ort
    Finspång
    Inlägg
    4 218

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Hur länge har du lyssnat på Kent egentligen? Nu kanske jag dömer dig av ditt sätt att skriva, men jag tror inte du var ens 15 år 1995 vid debuten.
    Sen ska du faktiskt ha beröm som kunde härleda TTS ur EP:n. Jag hade aldrig gissat på en skiva som TTS utifrån TH&SEP:s sound.




    Är någon av Kents skivor en blandning av "skiva A + skiva B"? Är någon skiva "en ny "skiva C""? Varför tänker ni ens tanken att den kommande ska vara det?

    Kan inte folk bara sluta skriva korkade saker?
    Jag hade nog inte heller gissat på TTS ljudbild utifrån Hjärta & Smärta, det är ju precis som vädret. Är det soligt idag så är sannolikheten störst att det är det imorrn också. Jag tror dock att de kommer förändra ljudbilden till nästa album, alla album har ju en väldigt distinkt ljudbild, förutom Isola tycker jag i alla fall som enligt mig hålls samman av en gemensam känsla i texter än själva ljudbilden.
    Sen kan man se övergångarna lite mellan albumen. Tyckte när jag hörde Socker-demon från boxen att den påminde om Hagnesta Hill mer än om Vapen & Ammunition, tror det var något med ljudet på trummorna som gav mig den känslan.
    Så, nu är jag trött och har nog skrivit lite osammanhängande, men poängen är väl att ljudbilden förändras och det är djävulskt svårt att gissa vart det går nästa gång. Tänker inte ens gissa.

    Edit: Kom nog på vad det var med trummorna. De använder samma lite mjukare och, (jag är ju ingen direkt musiker), men tänk er visp på en virvel, fast på bastrumman, mer utdragna trumljud, som hjärtslagen i Cowboys ungefär, medan på Vapen & Ammunition är ljudet rakare och hårdare.
    Senast redigerat av Jago den 2008-11-06 klockan 23:05.

  2. #62
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Hur länge har du lyssnat på Kent egentligen? Nu kanske jag dömer dig av ditt sätt att skriva, men jag tror inte du var ens 15 år 1995 vid debuten.
    Sen ska du faktiskt ha beröm som kunde härleda TTS ur EP:n. Jag hade aldrig gissat på en skiva som TTS utifrån TH&SEP:s sound.

    Är någon av Kents skivor en blandning av "skiva A + skiva B"? Är någon skiva "en ny "skiva C""? Varför tänker ni ens tanken att den kommande ska vara det?

    Kan inte folk bara sluta skriva korkade saker?
    För det första, det måste vara väldigt viktigt för dig att poängtera att du är äldre än mig samt att du lyssnat på Kent längre, så grattis!

    För det andra: Nej, jag var inte 15år vid debuten och den första Kent-skivan jag köpte var Isola, så många av er har säkert lyssnat på Kent mkt längre än vad jag har, men det spelar, enligt mig, ingen som helst roll i sammanhanget

    Jag har aldrig påstått att jag kunde gisssa TSS- soundet, däremot skrev jag att H&S gav vissa indikationer på att Kent skulle göra något mer elektroniskt på nästa skiva, sen får du tro vad du vill om den saken...

    Vad det gäller "skiva A + Skiva B" och det skitsnacket var det bara en inte alltför seriös diskussion om hur vi önskade att nästa skiva skulle låta, och jag drog väll lite växlar med hjälp av "Håll ditt huvud..." men det var inget som jag skulle kalla för direkt korkade spekulationer! Men det får du stå för...
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  3. #63
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nollfem4 Visa inlägg
    Hoppas det är mer eurodance-slingor och massa tonartshöjningar.
    Eller nej, indie menar jag. Alternativ progressiv indie-rock/core-core.
    Jag hoppas att allt hamnar på myspace och mtv!
    Eller jag tror förresten att kent kommer sluta nu.
    Ja, det tror jag alltid. Det blir KANSKE sista skivan.
    Och jag tror att dom gör en Kräm-cover.
    INDIE<3!!!!!!
    <insert more fanatic blah-blahs>


    Och vad är det för jävla skitsnack om att CD:n dör ut inom två år?
    Köp skivor istället för att gnälla på att ingen köper då, snorungar.
    Såg att någon skrev att man skulle vänja sig. Vad är det för inställning?

    Det var riktigt längesen du fick något va?

    Kul med folk som bidrar med en god stämning här på forumet...
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  4. #64
    Staffan747
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nollfem4 Visa inlägg
    Hoppas det är mer eurodance-slingor och massa tonartshöjningar.
    Eller nej, indie menar jag. Alternativ progressiv indie-rock/core-core.
    Jag hoppas att allt hamnar på myspace och mtv!
    Eller jag tror förresten att kent kommer sluta nu.
    Ja, det tror jag alltid. Det blir KANSKE sista skivan.
    Och jag tror att dom gör en Kräm-cover.
    INDIE<3!!!!!!
    <insert more fanatic blah-blahs>


    Och vad är det för jävla skitsnack om att CD:n dör ut inom två år?
    Köp skivor istället för att gnälla på att ingen köper då, snorungar.
    Såg att någon skrev att man skulle vänja sig. Vad är det för inställning?
    Snorunge kan du vara själv, låt folk få spekulera ifred bara.

  5. #65
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    45

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kevlarkräm Visa inlägg
    Läste lite i Metron om Kentboxen Man fick en snabbversion om kents historia och så stod det något att dom höll på med något nytt projekt.. Någon som har en hum om vad detta är?! jag är spänd över vad det är
    jag med
    ------------------
    Ge mig en vinterdrog

  6. #66
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg
    För det första, det måste vara väldigt viktigt för dig att poängtera att du är äldre än mig samt att du lyssnat på Kent längre, så grattis!

    För det andra: Nej, jag var inte 15år vid debuten och den första Kent-skivan jag köpte var Isola, så många av er har säkert lyssnat på Kent mkt längre än vad jag har, men det spelar, enligt mig, ingen som helst roll i sammanhanget

    Jag har aldrig påstått att jag kunde gisssa TSS- soundet, däremot skrev jag att H&S gav vissa indikationer på att Kent skulle göra något mer elektroniskt på nästa skiva, sen får du tro vad du vill om den saken...

    Vad det gäller "skiva A + Skiva B" och det skitsnacket var det bara en inte alltför seriös diskussion om hur vi önskade att nästa skiva skulle låta, och jag drog väll lite växlar med hjälp av "Håll ditt huvud..." men det var inget som jag skulle kalla för direkt korkade spekulationer! Men det får du stå för...
    Har jag någonsin sagt att jag lyssnat på Kent längre än vad du har? Jag betonade bara att det inte är särskilt trovärdigt att en tioåring kände på det här sättet mellan Isola/HH: "Hittills tycker jag att man har kunnat känna lite vart Kent varit på väg inför i princip varje album".
    Det är enbart okvalificerat skitsnack (oavsett ålder iofs).
    För övrigt är väl inte ens TH&SEP särskilt "elektronisk" jämfört med andra plattor?


    Sen får du gärna berätta vad du drar för växlar ur "Håll ditt huvud högt". Vilka plattor är den en mix av? Jag är vansinnigt nyfiken på hur nästa platta låter, så du får gärna berätta!

  7. #67
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Har jag någonsin sagt att jag lyssnat på Kent längre än vad du har? Jag betonade bara att det inte är särskilt trovärdigt att en tioåring kände på det här sättet mellan Isola/HH: "Hittills tycker jag att man har kunnat känna lite vart Kent varit på väg inför i princip varje album".
    Det är enbart okvalificerat skitsnack (oavsett ålder iofs).
    För övrigt är väl inte ens TH&SEP särskilt "elektronisk" jämfört med andra plattor?


    Sen får du gärna berätta vad du drar för växlar ur "Håll ditt huvud högt". Vilka plattor är den en mix av? Jag är vansinnigt nyfiken på hur nästa platta låter, så du får gärna berätta!
    Nej, men det du skrev antydde det...

    Förlåt, jag var otydlig, jag menar givetvis bara de senare albumen! För precis som du säger kommer jag inte ihåg speciellt mkt ifrån när jag var i den åldern!

    Har jag sagt att H&SEP var elektronisk?
    "däremot skrev jag att H&S gav vissa indikationer på att Kent skulle göra något mer elektroniskt på nästa skiva"
    Jag skrev, som du ser, att jag tyckte att det gav indikationer på att TSS skulle bli en elektronisk skiva och inte att H&SEP var speciellt elektronisk...

    Jag är inte synsk? Vad man tror ligger ju i hur lång tid det tar innan realesen, vad kent har gjort perioden mellan albumen, om de har släppt någon EP eller "nålens öga" liknande emellan o.s.v.

    Dessutom skrev jag att jag "kunnat känna lite vart Kent varit på väg inför i princip varje album". Det innebär givetvis inte att jag vet exakt hur albumet kommit att låta?!

    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  8. #68
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg
    Har jag sagt att H&SEP var elektronisk?
    "däremot skrev jag att H&S gav vissa indikationer på att Kent skulle göra något mer elektroniskt på nästa skiva"
    Jag skrev, som du ser, att jag tyckte att det gav indikationer på att TSS skulle bli en elektronisk skiva och inte att H&SEP var speciellt elektronisk...

    Jag är inte synsk? Vad man tror ligger ju i hur lång tid det tar innan realesen, vad kent har gjort perioden mellan albumen, om de har släppt någon EP eller "nålens öga" liknande emellan o.s.v.
    Vilka indikationer? Jag fattar bara inte hur du ur det du skriver ovan kunde dra slutsatsen att plattan skulle bli mer elektronisk?

  9. #69
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    Snorunge kan du vara själv, låt folk få spekulera ifred bara.
    Tack!

    Fattar inte varför folk ska ha en så negativ inställning till allt hela tiden!
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  10. #70

    Thumbs up

    då skiter vi i det negativa, tycker jag
    jag är så jävla glad för att dom inte slutat än, visst, det kommer dom ju att göra nån gång i deras liv, men inte på länge hoppas jag!

    jag hoppas oxå på något Isola-aktigt.
    vi drömmer nog alltid om saker vi glömt

  11. #71
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Vilka indikationer? Jag fattar bara inte hur du ur det du skriver ovan kunde dra slutsatsen att plattan skulle bli mer elektronisk?
    Alltså, det var mer en känsla jag hade, och jag sa sa inför TSS:
    "Det känns som att den här skivan kommer vara mindre gitarrbaserad och mer synth/keyboard/elektronisk"
    Jag vet faktiskt inte exakt vart jag fick det ifrån, tror bland annat de hade att göra med ett par av de intron som finns på H&S, tror också det var p.g.a. ett antal midi-liknande effekter som återkommer både tydligt och mer otydligt i låtarna...

    Kalla det intuition om du vill, men jag har verkligen inget behov av att bevisa för dig vad jag trodde eller inte trodde utan den här diskussionen startade helt enkelt med att vi spekulerade i nästa skiva och jag ser inget fel med det!

    Stör det dig så läs inte!
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  12. #72
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av vilaifridkram Visa inlägg
    då skiter vi i det negativa, tycker jag
    jag är så jävla glad för att dom inte slutat än, visst, det kommer dom ju att göra nån gång i deras liv, men inte på länge hoppas jag!
    Word!
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  13. #73
    Nybörjare nils_nattskens avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av moongirl Visa inlägg
    hoppas att de inte ger upp att ge ut album "fysiskt" jag tycker det är trevligt med skivor att ha hemma. dessutom kan ju material på datorn försvinna, liksom vad gör man då??
    Jo precis, jag har för all del alla deras låtar som mp3or.
    även så boxen. men efter att jag lagt in dem i datorn så återsluter jag de vackra fodralen och ramar in.

    I bästa fall så om ett tiotal eller fyritotal år kan man ju knäcka barnbarnen med ett otroligt sound av gamla goda Kent på den "gamla" cdspelaren man så högt skattar då.

  14. #74
    Medlem ErikFribergs avatar
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    Karlskrona, Nereihörnet
    Inlägg
    280

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av nils_nattsken Visa inlägg
    Jo precis, jag har för all del alla deras låtar som mp3or.
    även så boxen. men efter att jag lagt in dem i datorn så återsluter jag de vackra fodralen och ramar in.

    I bästa fall så om ett tiotal eller fyritotal år kan man ju knäcka barnbarnen med ett otroligt sound av gamla goda Kent på den "gamla" cdspelaren man så högt skattar då.
    Eller varför inte med en vinyl som de lär tro inte använts sedan mozarts tid?
    Något som flög in via TV:n
    kan nuförtiden få mig ur balans...

    Adda gärna: EriikFriiberg@hotmail.com

  15. #75
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ErikFriberg Visa inlägg
    Alltså, det var mer en känsla jag hade, och jag sa sa inför TSS:
    "Det känns som att den här skivan kommer vara mindre gitarrbaserad och mer synth/keyboard/elektronisk"
    Jag vet faktiskt inte exakt vart jag fick det ifrån, tror bland annat de hade att göra med ett par av de intron som finns på H&S, tror också det var p.g.a. ett antal midi-liknande effekter som återkommer både tydligt och mer otydligt i låtarna...

    Kalla det intuition om du vill, men jag har verkligen inget behov av att bevisa för dig vad jag trodde eller inte trodde utan den här diskussionen startade helt enkelt med att vi spekulerade i nästa skiva och jag ser inget fel med det!

    Stör det dig så läs inte!
    Ok, bra. Då kan vi lägga ner diskussionen. "Hittills tycker jag att man har kunnat känna lite vart Kent varit på väg inför i princip varje album" betydde alltså att du har bra intuition.

Sidan 5 av 24 FörstaFörsta 123456789101112131415 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •