Jag vill att det ska va en blanding mellan alla album, men ändå nått nytt o fräscht. that would be perfect! ...eller allt som kent gör är perfect.
Eftersom stilarna albumen emellan är så vitt skilda skulle en blandning mellan dem mest framstå som konstig och ogenomarbetad... Men jag gissar på att de tar sig i kragen och spelar in lägereldsskivan de pratade om att TTS skulle bli. Eftersom V&A skulle bli liveskivan, men som DOJD blev istället tror jag de behöver tid på sig för att göra vad de verkligen vill. Så mysmusik till nästa höst kanske?
kanske som du&jagdöden lite grann fast inte så biffig utan mer avskalad typ. Hoppas inte att den liknar tts...fast jag gillar det nog ändå i såna fall.
Mina tankar är så klara nu
Ni kan släppa den där bomben nu
Över axeln ser jag pärlband av blåljus
Vår hämnd blir ljuv
okej, ja jag ångrar mej. det skulle nog låta lite..konstigt.
äsch killarna vet vad dom gör, så det kommer bli superbra, som alltid!
Angående D&JD:
– "Förra skivan var verkligen ett album som lät precis som våra hardcore-fans ville. Det hade varit lätt att bara fortsätta att göra den typen av ljudbyggen" säger Jocke.
Jag bryr mig inte så mycket åt vilket håll de går nu egentligen, bara det är väl genomfört, och kent brukar inte göra mig besviken. Hoppas det är nyskapande och inte låter som nån av de andra skivorna. Jag är säker på att vi får en svinbra ny skiva
Jag har gärna grytet i sandjord.
Creds till sundance_danneMin wombat är närsynt.
jag kommer nog aldrig sluta hoppas på att kent gör en metallica och går tillbaka till sina rötter, 94-95 och plockar fram alla sina distpedaler ur garderoben och gör ett hopkok av energin på kent och de extremt sköna gitarrmattorna på verkligen (tänker främst på en timme en minut och vi kan väl vänta... då).
fast drömma kan man ju alltid, herr j sa ju att redan 95 innan verkligen var de trötta på sitt sound (då när de började utforska electronica och sina synthrötter). känns som att de kommer utforska electronican ännu lite mer och låta gitarrerna ta ett steg tillbaka som på tts. live är det ju ändå fortfarande lite mer gitarrbaserat. vi anala hardcorefans har ju första skivan i boxen (med tillhörande bonusmaterial) att trösta oss med
vad kent än gör och i vilken riktning de än går lär det väl bli bra, helt nöjda kan de ändå inte göra alla fans så det är bättre dom gör vad de känner för helt enkelt. diplomatiskt sagt eller hur
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Haha, kul att du först lägger ner diskussionen och sen tar upp den igen
Det betyder precis vad det står! Däremot sa jag att du kan kalla det intuition om du inte tror på de anledningarna jag gav!
Är du osäker så gå tillbaka och kolla vad vi har skrivit innan för den här diskussionen leder ingenstans... punkt.