http://foto.stilren.se - portfolio
Nja, det beror på. Som jag sa förut: jag förespråkar framförallt rationalitet och en värld där människor förstår det poänglösa och omoraliska i att försöka lura och tvinga till sig förmåner. Själv vet jag att jag har något att erbjuda en arbetsgivare, och då har jag inget behov av att med maffiametoder idka utpressning för att få mer än jag förtjänar. Jag lägger fram mitt erbjudande, och duger inte det hittar jag någon annan istället. Jag tror på frivilliga avtal som gynnar båda parter, och jag tror därmed inte på lurendrejeri eller utpressning, från någon sida.
http://foto.stilren.se - portfolio
Fast anledningen till att man organiserade sig fackligt från början var ju att kapitalisterna redan hade ett enormt överläge, de hade rätten att sätta löner och fördela arbetet. Därför tjänade arbetarna på att "idka utpressning", och de flesta skulle nog göra det om man tvingades jobba 12h/dygn för pisslöner. Om det var så lätt som att bara byta jobb så hade alla bara gjort det, varför skulle man slänga bort resurser på att vara med i facket i så fall?
Du kan väl visa de 30% av alla ungdomar som är arbetslösa i det här landet var dom ska gå för att "hitta ett jobb".
När man talar om stormaktstrollen så känns den här artikeln intressant:
Släng ut Frankrike ur EU!
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Håller med! Frankrike är ett av länderna som symboliserar Europa.
L'identité - Noir désir & Têtes raides
Que Paris est beau, quand chantent les oiseaux.
Que Paris est laid, quand elle se croit francais.
Vad Paris är vacker när fåglarna sjunger.
Vad Paris är ful när hon kallar sig fransk.
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Artikeln gick väl inte ut på att vi verkligen skulle kasta ut Frankrike, utan på att belysa problemen med Frankrikes inställning.
Är det bara jag som är naiv eller är det ni som tar allting bokstavligt utan att läsa mellan raderna?
Är inte kritiken mot Frankrike relevant?
Är du säker på att det inte är du som har storhetsvansinne som måste ifrågasätta alla inlägg på forumet?
På vilket sätt menar du att Sverige har storhetsvansinne?
Senast redigerat av namokab den 2009-05-22 klockan 21:14.
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Så vänder allt igen
/Jo©ke\
Jag vet att jag har storhetsvansinne men jag ifrågasätter inta alla inlägg på forumet, då skulle jag få spendera en jävla massa tid här.
Sverige har storhetsvansinne eftersom att vi försöker ställa oss utanför globalisering för att vi tror att vi klarar oss så mycket bättre än alla andra.
Sláinte Mhath!