Tycker det är tragiskt att ett parti som bara kommer bry sig om 2% av frågorna i parlamentet kommer in i EU parlamentet
Tycker det är tragiskt att ett parti som bara kommer bry sig om 2% av frågorna i parlamentet kommer in i EU parlamentet
det är verkligen synd att eumotståndare sitter hemma och 'protesterar' istället för att rösta på vänsterpartiet![]()
Vilken töntig valvaka på ettan, känns lite överdrivet när dom filmar partiledarna medan dom sminkas och håller på och springer efter dom med kameror på väg in i studion. "Nu hör jag här att Fredrik Reinfeldt är på väg in i studion, här ser vi hur han kliver ut ur taxin. Nu tror jag bestämt att han är på väg in i studion och mycket riktigt, här kommer han! Hallelujah!"
"mitt internet är lite långsamt på torsdagar, måste rösta på piratpariet"
folk som röstar på priatpartiet är så himla härliga
att det finns flyktingar, äldre, barn och tusen andra människor som verkligen lider struntar vi helt i och satsar på ett parti som fixar dom stora fruktansvärda problemen med internet samtidigt som vi klämmer in argument som "vi gör det för att krossa kapitalismen" för att försöka lura någon stackare att man inte gör det av rent och skärt egenintresse
De enda som gick till val på sitt EU-motstånd var Junilistan och Sverigedemokraterna (och till viss del V) och se hur bra de gick...
Det är tydligt att Miljöpartiet har vunnit på att tona ner sitt EU-motstånd. Utträdeskravet är avskaffat efter en omröstning bland partimedlemmarna. Själv hade jag önskat att det fanns kvar, men det är bara att acceptera MP:s nya ställningstagande: Sverige är med i EU och låt oss göra det bästa av situationen! För miljöpolitiken tror jag att EU kan vara bra. Kul med ett nytt mandat för MP i Parlamentet hur som helst.
Men alltså, PP gör ju inte direkt anspråk på att vara ett parti som redan från början har en väl utvecklad politik som gäller precis alla områden. Alla vet redan att PP åtminstone än så länge är ett enfrågeparti, vad är problemet? Det kan ändå vara en poäng med ett parti som belyser en fråga som många människor bryr sig om just nu. De som röstar på PP gör det i protest, det är en markering. Vad vi svenskar röstar på i EU-parlamentet bidrar ändå bara till en så otroligt marginell förändring av politiken, vårt inflytande är i stort sett lika med noll. Dock sänder det en stark signal när ett nytt parti på så snabb tid uppnår en så pass stor popularitet.
Skönt att så många av ni vänsterpartister undvek vallokalen igår!
Tack!
Synd bara att piratpacken inte gjorde detsamma...
Skäms!
Senast redigerat av Embrace den 2009-06-08 klockan 10:49.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Det absolut viktigaste var att sd inte fick något mandat. Tack för det.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Kul att det gick så bra för MP!![]()
Spöklikt vit
i solskens dis