Han har ju skrivit text och musik till låten "Fredagsmys". Trodde det var allmänt känt här på forumet.
*Wink wink, kommer hon hitta den smått legendariska tråden?*
Han har ju skrivit text och musik till låten "Fredagsmys". Trodde det var allmänt känt här på forumet.
*Wink wink, kommer hon hitta den smått legendariska tråden?*
Är det bara jag som inte orkar se på TV längre pga all reklam?
Mitt TV-tittande har minskat till 0-1 h per vecka cirka.
Jag mår psykiskt dåligt när reklamerna drar igång.
Hetsigt, smörigt, dåligt, enerverande!
Jag vill inte få varor/tjänster eller livsstilar tryckta i ansiktet på mig,
speciellt inte 20 db högre än filmen/programmet som sänds. Så jag avstår hellre TV.
När är gränsen nådd för hur mycket reklam man kan trycka på folk?
Borde det inte klassas som ohälsosamt?
De serier jag ser på har jag på dvd, musiken i min skivsamling är importerad på datorn.
Tycker det är jobbigt nog när det är reklam över hela jävla internet.
Och jag skjuter hellre fosfor i blodet än lyssnar på kommersiell radio.
Där kan vi snacka cancerframkallande reklam.
Tack för mig.
Senast redigerat av nollfem4 den 2009-07-30 klockan 15:50.
Än värre är att alla kanaler har börjat tima sina reklampauser så att du inte på något sätt kan undgå dessa förbannade ibland helvrickade annonser. Hur normalt är det skulle komma in en hysterisk glad kvinna med tvättmedel i ens privata hem? Hur vanligt är det ens att man INTE skulle skjuta den personen isåfall?
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
Jag tycker ni överreagerar. Faktiskt.
Jag tycker att bästa reklamen som varit, gick väl för sådär typ tio år sen. Det va för danmarksbåtarna tror jag, att de gick så ofta! Då var det två måsar som satt på varsin båt o varje gång de möttes sa den ena Heiiii Kajjjj och så sa den andra Halllåååå Börje! Till slut var de urless på att hejja på varandra! Första gången man såg det undrade man faktiskt vad i helvete är det här??? Reklamen va ganska lång och måsarna sa väl hej åt varandra åtskilliga gånger innan reklamen va slut!
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/
återgå till att kolla på ettan och tvåan då om det var så bra
Hahaha, ja den kommer jag ihåg fy fan vad bra den var! (http://www.123hjemmeside.dk/kajogboje)
Senast redigerat av bcq den 2009-07-30 klockan 17:37.
Det har blivit mer, självklart, men jag skulle inte hålla med om att det blivit för mycket för en sådan gräns är väldigt svår att sätta på ett objektivt sätt.
Nej, jag var inte med på tiden då det var skogs-TV för hela svenska folket, men det är ju rätt irrelevant. Även jag förstår ju att reklamfri TV måste vara underbart, och det är något jag förstår utan att behövas färdas X antal år bakåt i tiden. Dock måste man se på det hela på ett realistiskt sätt.
Publiken kräver, mycket mer än för tio år sedan, att allt ska serveras på ett silverfat. Det ska köpas in storfilmer, amerikanska och brittiska TV-serier måste sändas på de svenska kanalerna och aldrig mer än en säsong bakom. Det ska skapas svenska produktioner av utländska nöjesprogram. På allt detta ska även nyhetsbevakning (glöm inte lokal bevakning!), sport-evenemang, mer väder och så vidare vara ett faktum snarare än ett undantag.
Juste, det ska vara helt reklamfritt också... och gratis, och man ska kunna sprida det hela precis hur man vill utan att ge artisterna ett ski... aj då, det var ju en annan debatt.
Visst, nu kommer jag få argument som "Men, vad spelar det för roll vilka program man satsar på om allt ändå suger på TV". Dessa argument hör inte hemma här, för det förändrar inte det faktum att det är dessa nöjeslekar på prime-time som i slutändan lockar flest tittare.
Javisst, även jag kan ibland tycka att det är jobbigt med reklamavbrott. Fast man måste faktiskt vara realistisk och förstå att det inte är så lätt att dra ner på reklamen. Jag tycker även att man verkar vara en extremt instabil människa om man faktiskt mår dåligt av reklam. Stäng av ljudet och lyssna på musik, läs en bok eller vad som helst om det är så destruktivt. Annars är det nog nästan dags att boka in det där psykologbesöket.
Att sen använda argumentet "All reklam suger" känns ju även det lite fånigt. Jag personligen tycker att det är intressant att titta på en del reklamfilmer och faktiskt förundras över det otroliga jobb vissa reklambyråer driver. Det hela blir lite som en analytisk lek när man sitter där i TV-soffan.
Om jag till slut ska vara ärlig, måste jag totalt missat att det skulle råda en TiVos-hype här i Sverige. Totalt.
Senast redigerat av Adam K. den 2009-07-30 klockan 17:37.
men alltså...inspelningsbar digitalbox...tevo..är de bara jag som äger en sådan?
antingen så kollar du programmet irt och när de blir reklam så pausar du och gör något annat och sen kan du ju bara spola förbi..eller så spelar du in å kollar när du vill utan att behöva se reklamen
hur svårt kan de va...liksom?
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod