En tråd om reklam (tv, radio, tidningar) som vi hissar eller dissar.
Tänkte att tråden kan vara intressant för dom som gillar att analysera reklam, men även för oss vanliga, lättlurade konsumenter.
Sökte, men hittade ingen tråd.
En tråd om reklam (tv, radio, tidningar) som vi hissar eller dissar.
Tänkte att tråden kan vara intressant för dom som gillar att analysera reklam, men även för oss vanliga, lättlurade konsumenter.
Sökte, men hittade ingen tråd.
Intressant ämne. Det finns en tråd om massmediasamhället eller dylikt, men det är nog okej att ha två trådar i det här fallet.
Ha en trevlig diskussion!
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Okej, låt mig börja.
"Lita på rosa!" - finns det någon töntigare reklam?
Oj, just ja, det gör det!
Men jag tror att dom kan komplettera varandra, tänkte mer att man kan diskutera specifika reklamkampanjer här, medan Massmediatråden är mer generella analyser.
Haha, egentligen startade jag den här tråden bara för att få dissa reklamer som jag stör mig på - ingen djupare tanke än så.![]()
Haha, kom att tänka på tv-shops reklamer. När människor skär grönsaker med vanlig kniv ser dom helt förstörda ut, på gränsen till nervsammanbrott, men sen när dom köpt Magickitchen ser dom ut att vara i extas och tänderna har också blivit några nyanser vitare.![]()
Jag gillade den där studsbollsreklamen som gick för ett tag sen. Minns inte vad det var för dock... nån tv va?![]()
When you can live forever, what do you live for?
Måste säga att jag kan sakna Ipren-reklamen ibland, den där första när han hoppar upp ur papperskorgen på kontor osv.
jag tycker triss reklamerna är en av de bästa reklamerna som gjorts. nutida och roliga.
ica reklamen borde dom lägga ner nu...
och han som chattar med sin mamma och inte kan uttala fryst rätt utan låter typ fyyst.
och min hat reklam alla kategorier är: merci.
Haha, nu kom jag på hur tragiskt det är att jag kan alla slogans.
Besegra inte
Slå inte tillbaka
Ge inte upp
Jag håller med. På alla "före"-bilder så ser de ledsna, osminkade och småfeta ut, så kommer "efter"-bilden, där är de uppiffade med nya kläder, smink, de ler och kanske till och med har vigselringar.
Det absolut bästa, no doubt, är att Mr.T är med och promotar någon form av halogengrill. Jag erkänner att jag satt och kollade på hela inslaget, who wouldn't? DET ÄR JU MR.T! hahaha snacka om vinnande koncept. xD
Jag sitter verkligen och önskar att mormorn ska få en stroke, vara allergisk mot choklad eller något, eller att killen på flygplatsen faller omkull och spräcker upp skallen som ett ägg när han försöker käka merci rulltrappan.
Vissa reklamer är för "reklamiga". Som just då Merci och Vanish.
MadTv har en bra insikt i det här som jag också tänkt på, hur kommer det sig att folk inte skiter ned sig fullständigt när en totalt rosa person kommer in och är skitglad och säger att fläckarna på sonens byxor går bort. (och nej han spillde inte sylt egentligen, det dolde bara den ursprungliga fläcken.)
Den här björnen är bäst.
http://www.youtube.com/watch?v=FYGqY2sFC4I
"It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius