Sidan 6 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista
Resultat 76 till 90 av 165

Ämne: Reklam

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Det har blivit mer, självklart, men jag skulle inte hålla med om att det blivit för mycket för en sådan gräns är väldigt svår att sätta på ett objektivt sätt.

Nej, jag var inte med på tiden då det var skogs-TV för hela svenska folket, men det är ju rätt irrelevant. Även jag förstår ju att reklamfri TV måste vara underbart, och det är något jag förstår utan att behövas färdas X antal år bakåt i tiden. Dock måste man se på det hela på ett realistiskt sätt.

Publiken kräver, mycket mer än för tio år sedan, att allt ska serveras på ett silverfat. Det ska köpas in storfilmer, amerikanska och brittiska TV-serier måste sändas på de svenska kanalerna och aldrig mer än en säsong bakom. Det ska skapas svenska produktioner av utländska nöjesprogram. På allt detta ska även nyhetsbevakning (glöm inte lokal bevakning!), sport-evenemang, mer väder och så vidare vara ett faktum snarare än ett undantag.

Juste, det ska vara helt reklamfritt också... och gratis, och man ska kunna sprida det hela precis hur man vill utan att ge artisterna ett ski... aj då, det var ju en annan debatt.

Visst, nu kommer jag få argument som "Men, vad spelar det för roll vilka program man satsar på om allt ändå suger på TV". Dessa argument hör inte hemma här, för det förändrar inte det faktum att det är dessa nöjeslekar på prime-time som i slutändan lockar flest tittare.

Javisst, även jag kan ibland tycka att det är jobbigt med reklamavbrott. Fast man måste faktiskt vara realistisk och förstå att det inte är så lätt att dra ner på reklamen. Jag tycker även att man verkar vara en extremt instabil människa om man faktiskt mår dåligt av reklam. Stäng av ljudet och lyssna på musik, läs en bok eller vad som helst om det är så destruktivt. Annars är det nog nästan dags att boka in det där psykologbesöket.

Att sen använda argumentet "All reklam suger" känns ju även det lite fånigt. Jag personligen tycker att det är intressant att titta på en del reklamfilmer och faktiskt förundras över det otroliga jobb vissa reklambyråer driver. Det hela blir lite som en analytisk lek när man sitter där i TV-soffan.

Om jag till slut ska vara ärlig, måste jag totalt missat att det skulle råda en TiVos-hype här i Sverige. Totalt.
    Du kan ju inte påstå att det kryllar av färska storfilmer på TV.
    Åtminstone inte på standardkanalerna som man har via en digitalbox.
    Gamla klassiker sänds ju på årlig basis. Och jag väl medveten om att det är reklamfinansierat, men det är där jag tar avstånd från det och undviker det så gott jag kan.
    Det är inte mycket på TV som intresserar mig längre. Mest pga reklam.
    Klart det finns bra och dåliga reklamer, men det är just det att jag inte vill sitta och bli
    överkörd med reklam när jag vill se på TV. Så därför låter jag hellre bli.
    Och när jag kollar ser jag helst på norska eller danska TV3/TV3+/Viasat4.
    Där kan vi snacka större, bättre utbud. Och ja, givetvis reklam. Men inte mer än här.
    När ska TV6 sluta köra samma åtta avsnitt Simpsons?

Klart som fan att det kostar pengar, men all reklam tar udden av tittandet i mitt tycke.
    Senast redigerat av nollfem4 den 2009-07-30 klockan 20:32.

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Den är fin:
    Sláinte Mhath!

Erfaren medlem förgätmigejs avatar
    Reg.datum
    Jul 2003

Standard

Idag läste jag i tidningen att han som spelar Stig i ICA-reklamen har varit med i Nationalteatern. Det hade jag ingen aning om.
    I can tell by the way you smile, I'm smiling too
    I see myself in you

In the end, we all are who we are, no matter how much we may appear to have changed.

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

dom bästa reklamerna just nu

Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av nollfem4 Visa inlägg
    Du kan ju inte påstå att det kryllar av färska storfilmer på TV.
    Åtminstone inte på standardkanalerna som man har via en digitalbox.
    Gamla klassiker sänds ju på årlig basis. Och jag väl medveten om att det är reklamfinansierat, men det är där jag tar avstånd från det och undviker det så gott jag kan.
    Det är inte mycket på TV som intresserar mig längre. Mest pga reklam.
    Klart det finns bra och dåliga reklamer, men det är just det att jag inte vill sitta och bli
    överkörd med reklam när jag vill se på TV. Så därför låter jag hellre bli.
    Och när jag kollar ser jag helst på norska eller danska TV3/TV3+/Viasat4.
    Där kan vi snacka större, bättre utbud. Och ja, givetvis reklam. Men inte mer än här.
    När ska TV6 sluta köra samma åtta avsnitt Simpsons?

Klart som fan att det kostar pengar, men all reklam tar udden av tittandet i mitt tycke.
    Åjo, då och då kommer de, och det skulle inte förvåna mig att de kostar skjortan att köpa in dem.

Sen var det mer fokus på TV-serierna i mitt inlägg.

Annars vet jag inte vad jag ska säga, finns inte direkt något att bemöta i ditt inlägg då det mest är TV sett ur din synvinkel (inget fel med det, visst, men tråkigt att diskutera).

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av Myrpou Visa inlägg
    Den är fin:
    Är det fint när folk pratar högt eller har mössa på sig i kyrkan?

Standard

Åjo, då och då kommer de, och det skulle inte förvåna mig att de kostar skjortan att köpa in dem.

Sen var det mer fokus på TV-serierna i mitt inlägg.

Annars vet jag inte vad jag ska säga, finns inte direkt något att bemöta i ditt inlägg då det mest är TV sett ur din synvinkel (inget fel med det, visst, men tråkigt att diskutera).
    Klart det kostar massa pengar att visa nyare filmer.
    Med nyare filmer så menar jag filmer som är mindre än 5 gamla.
    Tänk efter nu. Sagan om ringen är inte så ny.
    Jag hade lika mycket fokus på TV-serier som film i mitt inlägg.
    Finns ju mängder att svara på i mina inlägg, ha invändningar mot eller att ha medhåll om.
    Ja, klart det är min synvinkel, jag skriver väl inte åt andra än mig själv?

Adam K.
    Guest

Standard

Klart det kostar massa pengar att visa nyare filmer.
    Med nyare filmer så menar jag filmer som är mindre än 5 gamla.
    Tänk efter nu. Sagan om ringen är inte så ny.
    Jag hade lika mycket fokus på TV-serier som film i mitt inlägg.
    Finns ju mängder att svara på i mina inlägg, ha invändningar mot eller att ha medhåll om.
    Ja, klart det är min synvinkel, jag skriver väl inte åt andra än mig själv?
    Jo men Sagan om Ringen sändes ju inte för första gången på tv 4 i år... Flera år sedan de sände den för första gången. Klart som korvspad att de måste visa den minst en gång varje år för att det på sikt ska löna sig. Liksom, de sände väl den inte ens på primetime i år?

Du nämnde Simpsons i slutet och att utbudet var bättre på andra kanaler. Måste missat att det var fokusen på TV-serier. Jag pratade liksom om "långkörare" som LOST, Desperate Housewifes och nyare, liknande serier (har inget direkt exempel nu).

Inte så jag menade med synvinkel... jag syftade på att det bara var anledningar till varför du skippade TV, och inget som attackerade människors TV-tittande i allmänhet.
    Senast redigerat av Adam K. den 2009-07-30 klockan 22:38.

Adam K.
    Guest

Standard

Jag tycker, som sista åsikt, att det även är en märklig inställning till det hela. Det finns tydligen inget att se på TV, och det beror på att reklamavbrott kommer x antal gånger i programmet/filmen? Som någon sa, spela in programmet och spola förbi reklamen då. Ilandsproblem är vad det är, och inget annat.

Jag förstår inte riktigt heller vad det är du stör dig på. Ena stunden är det reklam, andra stunden är det utbudet på de svenska kanalerna. Eller är det inte utbudet som är dåligt, utan att reklamen förstör tittandet alldeles för mycket? I så fall, titta ett par rader upp.
    Senast redigerat av Adam K. den 2009-07-30 klockan 22:45.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Jag tycker, som sista åsikt, att det även är en märklig inställning till det hela. Det finns tydligen inget att se på TV, och det beror på att reklamavbrott kommer x antal gånger i programmet/filmen? Som någon sa, spela in programmet och spola förbi reklamen då. Ilandsproblem är vad det är, och inget annat.

Jag förstår inte riktigt vad det är du stör dig på. Ena stunden är det reklam, andra stunden är det utbudet på de svenska kanalerna.
    Näe det beror också på värdelösa satsningar som görs med hjälp av reklamintäkterna som "Hjälp jag är med i en japansk TV-show". Vem som helst borde ha fattat att det aldrig skulle bli någon hit. Det var ju inte ens en hit när de visade den amerikanska versionen först.
    Sen stör jag mig också på att det alltid är svenska kändisar som ska få delta i gameshows. Varför frysa ut de vanliga som man vill se?

Ja vi är bortskämda men vi vår åsikt står fast vid att reklamavbrotten börjar bli liiite för långa nu.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Näe det beror också på värdelösa satsningar som görs med hjälp av reklamintäkterna som "Hjälp jag är med i en japansk TV-show". Vem som helst borde ha fattat att det aldrig skulle bli någon hit. Det var ju inte ens en hit när de visade den amerikanska versionen först.
    Sen stör jag mig också på att det alltid är svenska kändisar som ska få delta i gameshows. Varför frysa ut de vanliga som man vill se?

Ja vi är bortskämda men vi vår åsikt står fast vid att reklamavbrotten börjar bli liiite för långa nu.
    Jo, men grejen är ju att det måste satsas och utforskas med flera olika målgrupper och program. Det är ju omöjligt för en kanal som TV 4 att göra ett utbud som passar alla dygnet runt.

Just "Hjälp, jag är med..." är väl ett väldigt bra exempel på ett program som man utan problem trodde skulle rida på den tillfälliga "Knäppa Japan-programs-vågen". Så där tror jag du har fel. Att resultatet sedan kan diskuteras är ju en helt annan femma, och beror snarare på låg budget och dåligt intresse för programmet som idé.

Programmet är ju en massproducerad soppa som sänds i lokala versioner runt om i världen. En färdig mall, där konceptet byggde på att det just var kändisar från länderna som deltog. Tror inte att man hade särskilt stor möjlighet att tumma på den delen, och jag tror inte att man ville det heller.

Det är härligt att ni står ståndaktiga vid er åsikt, men i mina ögon känns det lite för mycket som ett "det var bättre förr"-citat. Tyvärr.

Standard

Jo men Sagan om Ringen sändes ju inte för första gången på tv 4 i år... Flera år sedan de sände den för första gången. Klart som korvspad att de måste visa den minst en gång varje år för att det på sikt ska löna sig. Liksom, de sände väl den inte ens på primetime i år?

Du nämnde Simpsons i slutet och att utbudet var bättre på andra kanaler. Måste missat att det var fokusen på TV-serier. Jag pratade liksom om "långkörare" som LOST, Desperate Housewifes och nyare, liknande serier (har inget direkt exempel nu).

Inte så jag menade med synvinkel... jag syftade på att det bara var anledningar till varför du skippade TV, och inget som attackerade människors TV-tittande i allmänhet.
    Nej exakt, och då faller ju genast antalet nya, färskare filmer bort om det måste visa filmen i flera år. Eller hur?

Så Simpsons är ingen "långkörare"? 20 säsonger avklarade, de du nämnde har gjort en fjärdedel så många säsonger.

Ämnet lyder "reklam" inte "människors TV-tittande i allmänhet".
    Så jag tog upp det som var relevant i min synvinkel. Väldigt simpelt.

Jag förstår inte riktigt heller vad det är du stör dig på. Ena stunden är det reklam, andra stunden är det utbudet på de svenska kanalerna. Eller är det inte utbudet som är dåligt, utan att reklamen förstör tittandet alldeles för mycket? I så fall, titta ett par rader upp.
    Det finns givetvis saker att se, men för mycket skräp i kombination med för mycket reklam gör att jag hellre avstår.
    Eftersom jag har de flesta serier jag verkligen gillar på dvd så är det inte så att jag isolerar mig från vad allt som har med TV att göra. Så är det inte.
    Jag älskar sitcoms och tecknat, och det kan min dvdsamling intyga.
    Har jag tråkigt sitter jag hellre och skriver musik, lyssnar på musik eller surfar lite än att zappa.

Det handlar inte om I-landsproblem.
    Det handlar om att jag anser att gränsen för hur mycket och vilken typ av reklam det kan visas på TV innan det förstör hela nöjet/blir ohälsosamt är passerad.

Så det jag stör mig på är: det är för mycket reklam (och dålig sådan) på TV. : )

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Det handlar om att jag anser att gränsen för hur mycket och vilken typ av reklam det kan visas på TV innan det förstör hela nöjet/blir ohälsosamt är passerad.
    Jag håller nästan med dig. Jag har inte gett upp än, men om det blir mer reklam kommer jag nog att tröttna helt. Avskyr den där förbannade reklampausen som ibland dyker upp typ 7 minuter in på ett program.

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Jag håller nästan med dig. Jag har inte gett upp än, men om det blir mer reklam kommer jag nog att tröttna helt. Avskyr den där förbannade reklampausen som ibland dyker upp typ 7 minuter in på ett program.
    När jag var i Indien så körde de High School Musical-filmerna på Z och när vi kollade på första filmen gjorde de ett avbrott precis i slutnumret för reklam, och sen när filmen kom tillbaka var det bara eftertexterna kvar
    Mr Orange

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    När jag var i Indien så körde de High School Musical-filmerna på Z och när vi kollade på första filmen gjorde de ett avbrott precis i slutnumret för reklam, och sen när filmen kom tillbaka var det bara eftertexterna kvar
    Haha, det är värre än TV4 som har reklam mitt i nyheterna.

Edit:
    Antar att dom körde med ganska korta reklamer då? Det har jag fått för mig att dom gör i USA, korta reklampauser väldigt ofta.

Sidan 6 av 11 FörstaFörsta 1234567891011 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •