Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 81

Ämne: Kiertue 2010

  1. #61
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Mulla on se lehti tässä, voin kirjoittaa siitä jutusta nyt tiivistelmän kun aikaa riittää:

    Jocke Berg aloitti Vinternoll2-kappaleen omistamalla sen laivoille ja jäälle. Back kirjoittaa, että kappaleen sanat ovat harvoin olleet yhtä osuvia kuin juuri tuossa konsertissa. Yleisö joutui odottamaan rakkaitaan Ruotsista aiottua kauemmin, kun yhtyeen varusteet juuttuivat laivalla jäihin, ja konsertti siirrettiin perjantailta sunnuntaille. Ketään ei tämä kuitenkaan näyttänyt haittaavan, ja Kent hyvitti kaiken todella hyvällä konsertilla.

    Kentin suuruus johtuu Backin mukaan siitä, että he symbolisoivat tämän ajan Ruotsia ja kappaleiden sanat sekä kertosäkeet kuuluvat ruotsalaiseen pop-traditioon. Hän mainitsee esimerkkinä Kärleken väntarin, ja kirjoittaa että siitä olisi voinut tulla hitti kenen tahansa muunkin ruotsalaisen mainstream-artistin esittämänä. Kent kuitenkin osaa kuvata menestyksekkäimmin nykyistä ruotsalaista hyvinvointiyhteiskuntaa, joka ei enää olekaan niin ehjä, tummin sykkivin sävelin. Tämä vetoaa suomalaisiin joiden yhteiskunta on niin samanlainen kuin ruotsalaisten. Areenassa oli kaiken ikäistä fanittajaa.

    Backin mielestä Hartwall Areenan konsertissa, joka oli kiertueen seitsemäs, oli selkeästi näkyvissä soittamisen iloa, jonka tieltä tempo-ongelmat ja epävarmuus olivat saaneet väistyä. Konsertin kuopat syntyivät siitä, että suurelle massalle olivat uudelta Röd-levyltä soitetut kappaleet tuntemattomia. Joitain uusia kappaleita, kuten Idioter ja Krossa allt, olisi voinut vielä teroittaa. Taxmannen toimi hyvin hänen mielestään aloituskappaleena, ja se yhdistää bändille ominaista tyyliä sekä elektrointohimoa. LSD, någon?, Musik non stop ja FF petasivat konsertille massiivisen lopetuksen strategisesti kappalelistalle sijoitettuina.

    Back kirjoittaa, että Kentillä on kaikki ominaisuudet ollakseen kansainvälistä arenabänditasoa. Harvasanainen Joakim Berg oli tavallista puheliaampi, varmaankin siksi että tiesi kuinka monet olivat joutuneet muuttamaan suunnitelmiaan Kentin vuoksi. Konsertin lopuksi hän kehui yleisöä: "Ollaan soitettu neljä kertaa Tukholmassa ja kerran Gävlessä, mutta te - te ootte parhaita!" Totaalinen jäidenlähtö, kirjoittaa Back.
    Wow, kiitos paljon! Tämähän on loistava arvio! Positiivinen kyllä mutta toisaalta ei yliampuva, vaan kriitikko perustelee, miksi keikka oli hyvä. Ja itse olen täysin samaa mieltä! Kaiken kaikkiaan loistava keikka vaikka on totta, että vähän hiomista joskus oli. Mielestäni jossain vaiheessa Jocken ääni ei kuullut tarpeeksi selvästi mutta sitten se korjattiin.

    Nyt jäi paljon parempi mieli, kun lukee jotain näin positiivista. Ja kiitos, kun käänsit Jocken kommentit yleisölle

  2. #62
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Kiitos paljon Kentina kun käänsit. Hieno yhteenveto! Lisäksi Backilla oli arvio jokaisesta kappaleesta, ainoat miinukset saivat Sjukhus,Svarta Linjer ja På drift.

    Paulita,miten sinä espanjalaisena, ei ruotsia puhuvana (et ymmärrä yhtään ruotsia?)tutustuit Kentiin? Meille sanat ovat tosi tärkeät, mutta ilmeisesti musiikkikin on niin hyvää, ettei sanoja välttämättä tarvitse ymmärtää?
    Ingen på vägarna
    bara döda grävlingar

  3. #63
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Sellainen korjaus että Helsingin keikka oli kiertueen kuudes eikä seitsemäs konsertti.

  4. #64
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Kiitos paljon Kentina kun käänsit. Hieno yhteenveto! Lisäksi Backilla oli arvio jokaisesta kappaleesta, ainoat miinukset saivat Sjukhus,Svarta Linjer ja På drift.

    Paulita,miten sinä espanjalaisena, ei ruotsia puhuvana (et ymmärrä yhtään ruotsia?)tutustuit Kentiin? Meille sanat ovat tosi tärkeät, mutta ilmeisesti musiikkikin on niin hyvää, ettei sanoja välttämättä tarvitse ymmärtää?
    Niinpä, hyvä kysymys! Siis tutustuin Kentiin Suomessa, kun olin vaihdossa vuonna 98-99, eli olen pitänyt Kentistä reilu kymmenen vuotta mutta en ymmärrä sanaakaan siitä, mitä he laulavat. Ehkä pystyn poimimaan jonkun sanan sieltä täältä mutten ymmärrä kokonaisia lauseita.
    Heidän musiikkinsa on vain niin hyvää, että rakastuin siihen heti. Sama juttu Sigur Rósin kanssa...

    Olen aina halunnut opiskella ruotsia mutta suomi lopulta tuli ensin ja vei kaiken ajan. Kentin keikan jälkeen kiinnostus oppia ruotsia on taas herännyt, varsinkin Ruotsin ruotsi kuulostaa tosi pehmeältä ja kauniilta (tämä ei missään tapauksessa ole negatiivinen kommentti Suomen ruotsia kohtaan!), oli ihanaa kuunnella Jockea, kun puhui ruotsiksi

  5. #65
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Mä lähden nyt Kööpenhaminaan, huomenna keikka siellä ja sunnuntaina Malmössä!

  6. #66
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    Mä lähden nyt Kööpenhaminaan, huomenna keikka siellä ja sunnuntaina Malmössä!
    Wau,lyckans ost!!! Kirjoitathän tänne millaisia keikkoja on ollut,please Mulla on vaikeuksia päättää kesän Kentin-keikoista, minne oikein mennä. Se Tukholman konsertti sopisi yhteen kesäloman kanssa. Sofiero olisi ollut huippu, mutta silloin ei ole enää lomaa..Olen käynyt Sofierossa kerran, ja siellä on niin kaunista.
    Ingen på vägarna
    bara döda grävlingar

  7. #67
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Wau,lyckans ost!!! Kirjoitathän tänne millaisia keikkoja on ollut,please Mulla on vaikeuksia päättää kesän Kentin-keikoista, minne oikein mennä. Se Tukholman konsertti sopisi yhteen kesäloman kanssa. Sofiero olisi ollut huippu, mutta silloin ei ole enää lomaa..Olen käynyt Sofierossa kerran, ja siellä on niin kaunista.
    Kööpenhaminassa oli hyvä keikka!! Pääsin eturiviin jee ja mulla oli Suomen lippu mukana jonka Sami huomasi heti konsertin alkuvaiheissa ja osoitteli sitä ja hymyili hehe. Sen jälkeen konsertti muuttui koko ajan vaan paremmaksi ja riehakkaaksi! Ihanaa kun soittivat Vals för satanin, että sain mäkin kuulla sen! Sami ja Jocke ainakin oli ihan liekeissä, Sami poseerasi vanhaan malliin dramaattisesti kitaraa heilutellen ja Jocke hakkas kädellä ja mikillä rintaa, yeah. Kunnon disko. Ja Jocke kiitteli taas kuinka tärkeätä niille on että tulemme heitä katsomaan.
    Konserttipaikka Tap1 oli mukavan kokonen ja hieno, ei istumapaikkoja ja porukkaa oli vähemmän puoleisesti, jotain 3500. Konsertin insläppissä oli jotain ongelmia kun kukaan ei päässyt sisään, lippuskannerit ei tominut mutta sitten kaikki järjestyi lopulta.

    Nu ska jag vidare till Malmö Arena!!!
    Senast redigerat av Kentina den 2010-03-14 klockan 10:49.

  8. #68
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Kuulostaa hienolta! Nyt vain odotellaan seuraavaa raporttia, ja yhteenveto kaikista; mikä keikka oli paras..Tuossa sydsvenskanin "bildspelissä" näkyy Kentinan Suomen lippu
    Ingen på vägarna
    bara döda grävlingar

  9. #69
    Medlem rillas avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    207

    Standard

    Mä bongasin myös lipun Olen niin kade tuosta Vals för Satanista. Se on mun suosikki Rödilta ja se olis ollut kiva kuulla Helsingissäkin. Jatkoraporttia vaan kehiin.

    Suunnittelen tässä kovasti kesän keikolle suuntaamista. Kenttiä olisi kiva käydä vihdoin kuuntelemassa myös Ruotsissa. Tukholma olisi sopivasti muutama päivä ennen Hämeenlinnaa, että se olisi aika hyvä vaihtoehto. Toisaalta jokin kolmesta viimeisestä (Helsingborg, Göteborg tai Skanderborg) kiinnostaisivat paljon myös. Täytynee miettiä vielä lisää, niin voi toukokuussa jo ilmoittaa, että en muuten tule sitten töihin kyseisinä päivinä
    "Life is pretty simple: You do some stuff. Most fails. Some works."

  10. #70
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Haha! No nyt ei ainakaan voi sanoa että en pitänyt Suomen lippua korkealla.

    Malmön keikka oli myös todella hyvä (yllätys, yllätys...en kyllä keksi mistään Kent-konsertista valittamista).
    Parasta oli Saker man ser, Kevlarsjäl ja tietty se Vals för satan (taas!! kylläpäs meitä hemmoteltiin viikonloppuna...)
    Ja se FF on vaan AINA niin tykki.
    Malmön areena sijaitsi keskellä ei mitään ja oli todella ruma ulkopuolelta mutta sisältä aika vaikuttava, akustiikka varsinkin, ja porukkaa riitti. En ollut tällä kertaa eturivissä kun olin aikuisemmassa seurassa mutta hyvin toi lippu kuitenkin pääsi mukaan kuvaan.
    Jocke vilautteli mahaansa olisiko Musik non stopin aikana, no jonkun armottoman diskoteknoilubiisin aikana kuitenkin, ja joillakin eturiviläisillä oli hänelle syntymäpäiväonnittelut kylteissä. Siihen Jocke kommentoi tyyliin: "Täällä on ihmisillä kylttejä joissa lukee että täytän tiistaina vuosia... no enhän minä edes itse muista tuollaista. Merkki siitä että on tullut vanhaksi".
    Tämä jäi konsertista mieleen.

    Mä olen menossa kesän keikoista sinne Helsingborgin Sofierolle ja Göteborgiin myös kun ovat peräkkäisinä päivinä. Ja tietty Wanajalle pitäis myös mennä. Kent Suomessa on must kun tänne tulevat. Mutta siis lähtekää te muutkin ihmeessä Ruotsiin sitten kesällä.

  11. #71

    Standard

    Voi vitsi, olen niin kade, Kentina! Kuulostaa aivan ihanalta... Saker man ser, iik! Katsoin minäkin sen Sydsvenskan bilspelin ja tuli vaan kauhea kaipuu Kentin keikalle taas. Suuuuck.

    Citat Ursprungligen postat av Kentina Visa inlägg
    "Täällä on ihmisillä kylttejä joissa lukee että täytän tiistaina vuosia... no enhän minä edes itse muista tuollaista. Merkki siitä että on tullut vanhaksi".
    haha, loisto! :'D

    Kesän keikoista Tukholman keikka olisi tosi kiva! tai no mikä tahansa. Kivointa tietty olisivat kaikki Mutta Hämeenlinnaan ainaskin on pakko päästä... Ahvenanmaan keikka olisi kiva, kun en ole koskaan kunnolla siellä käynyt, mutta sehän on heti Wanajan jälkeen (?), niin voi tulla vähän kiire...


    ja niin: kiitos sen Vasabladetin jutun tiivistämisestä & tervetuloa Paulitalle!
    Mais je ne sais pas qui tu es derrière ton visage digital
    Je suis amoureux de l’image
    Et j’ai peur que tu sois seulement un mirage
    Je ne sais pas qui tu es

  12. #72
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    En kuvannut Köpiksessä koska olin eturivissä ja riehuin lipun kanssa mutta kuvia Malmöstä 14.3.2010:







    Ja lisää kuvia löytyy täältä:
    http://s910.photobucket.com/albums/a...w&t=1268688217

  13. #73
    Medlem rillas avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    207

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nevi Visa inlägg
    Kesän keikoista Tukholman keikka olisi tosi kiva! tai no mikä tahansa. Kivointa tietty olisivat kaikki Mutta Hämeenlinnaan ainaskin on pakko päästä... Ahvenanmaan keikka olisi kiva, kun en ole koskaan kunnolla siellä käynyt, mutta sehän on heti Wanajan jälkeen (?), niin voi tulla vähän kiire...
    Eihän meille mikään kiire tule, kun hypätään kaikki vaan mukaan Kentin keikkabussiin ja vaaditaan kyyditys Ahvenanmaalle



    Taas hienoja kuvia Kentina Molemmat keikat ovat varmasti olleet upeita. Oliko muuten Malmön keikka sulle viimeinen kevätkiertueen osalta?

    Toivottavasti soittavat vielä kesällä tuota Kevlarsjäliä, oon aina halunnut kuulla sen jonain nättinä kesäiltana ja laulaa hoilottaa sitä matkassa.
    Senast redigerat av rilla den 2010-03-16 klockan 20:34.
    "Life is pretty simple: You do some stuff. Most fails. Some works."

  14. #74
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av rilla Visa inlägg
    Eihän meille mikään kiire tule, kun hypätään kaikki vaan mukaan Kentin keikkabussiin ja vaaditaan kyyditys Ahvananmaalle
    Aivan, hei noin tehdään.
    Kyllähän me sinne jonnekin mahdutaan mukaan, istutaan vaikka jonkun sylissä tai tavaratilassa...
    Ja kesällä sitten hoilataan yhdessä Kevlarsjäliä Hämeenlinnan ja/tai Ahvenanmaan kauniissa kesäillassa, ahh.

    Citat Ursprungligen postat av rilla Visa inlägg
    Taas hienoja kuvia Kentina Molemmat keikat ovat varmasti olleet upeita. Oliko muuten Malmön keikka sulle viimeinen kevätkiertueen osalta?
    Joo valitettavasti oli mun osalta viimeinen... nyt pitääkin sitten jonkin aikaa kitua vieroitusoireissa. Mutta sen verran hyvät keikat oli että olen onnellinen, ja odotan innoissani kesää. Sitä jaksaa kun on jotain mitä odottaa.
    Nyt joudun palaamaan opinnäytteen pariin, paljon kirjoittamista tiedossa...ja täällä vain pälätän Kentforumilla hehh.
    Niin ja kiitos kovasti Kent keikoista, jos nyt edes luette täällä.
    Senast redigerat av Kentina den 2010-03-16 klockan 13:41.

  15. #75
    Nybörjare Jennas avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    Göteborg, Sverige.
    Inlägg
    53

    Standard

    Åh, hienonhieno keikka eilen Götiksessä. Ja Jockella on magee quiff. Kaunista.
    Don't you find life absurd?

Sidan 5 av 6 FörstaFörsta 123456 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •