Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 49

Ämne: Fotografering?

  1. #16
    Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Motala, Sweden.
    Inlägg
    2 450

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sweet_rose Visa inlägg
    Samtidigt skulle det inte förvåna mig om de skulle tillåta dem, de brukar ju inte göra som alla andra...

    Jag tycker det hade varit roligt om man fick fota hur man ville, och sen ha nån sida eller fotopool nånstans där alla kan ladda upp sina bilder från turnén, så kan man se hur det varit på andra konserter än de man själv varit på.
    kul ja, men de verkar inte mycket för foton
    En tekopp från de dödas värld

    Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

  2. #17

    Standard

    Jag hade bara tänkt ta kompaktkameran i vilket fall, hoppas den duger för okej bilder x) Jag är för orolig för att använda min systemkamera, om det nu är tillåtet att använda, känns som om den ska gå sönder..
    genomdimmorna.blogg.se

    08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

  3. #18
    Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Värmland, Karlstad
    Inlägg
    3 901

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Man använder inte blixt på konsert. Så är det bara.
    word !

  4. #19
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    åh, nu kommer jag ihåg att jag måste skaffa en nya kamera tills februari eftersom jag "tappade bort" min på arvikafestivalen. tur att jag hinner fylla år och ha julafton. yay, pappa betalar

  5. #20

    Standard

    När jag frågat om saken har jag fått förklaringen att systemkameror inte får finnas bland publiken då de oftast är större och klumpiga och därför kan vara till skada. Men OCKSÅ för att de kan användas som hemskt farliga VAPEN..

  6. #21
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Minns inte var det var nånstans, men nångång när vi skulle se kent då så frågade vi vakten varför man inte fick ha system och han svarade "för att man kan kasta den i huvudet på sångaren". Jaa...men det gör man ju!
    When you can live forever, what do you live for?

  7. #22

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Minns inte var det var nånstans, men nångång när vi skulle se kent då så frågade vi vakten varför man inte fick ha system och han svarade "för att man kan kasta den i huvudet på sångaren". Jaa...men det gör man ju!
    Hahahahaha! Normalt beteende, verkligen Men varför just sångaren?
    genomdimmorna.blogg.se

    08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

  8. #23
    Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Värmland, Karlstad
    Inlägg
    3 901

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Shrekk Visa inlägg
    När jag frågat om saken har jag fått förklaringen att systemkameror inte får finnas bland publiken då de oftast är större och klumpiga och därför kan vara till skada. Men OCKSÅ för att de kan användas som hemskt farliga VAPEN..
    Ja usch kameramord har man ju hört talas om... ryser bara av tanken...

  9. #24

    Standard

    Det bodde vara såhär : att man bokade visst antal fotopass" som då är lättare få" sen efter skulle någon ansvarig få kopiera av sina bilder. och därefter om någon skulle vara så pass bra skulle ringa upp den som har tagit bilden börja förhandla!

  10. #25

    Standard

    Nuförtiden finns det ju kompaktkameror som nästintill(men bara nästan) kan mätas med systemare.

    Men personligen tänker jag skita helt i kameran tror jag. Bara ta vara känslan, den går ju faktist inte riktigt att fånga på bild. Har kommit på mig själv att vara så inne i fotogrejen att jag inte njutit av nuet.
    Men sen beror det väl på om man redan har 208493 konsertbilder sen innan...

  11. #26
    Medlem eyous avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Ovanför molnen
    Inlägg
    541

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Shrekk Visa inlägg
    När jag frågat om saken har jag fått förklaringen att systemkameror inte får finnas bland publiken då de oftast är större och klumpiga och därför kan vara till skada. Men OCKSÅ för att de kan användas som hemskt farliga VAPEN..
    Citat Ursprungligen postat av Sockeeer Visa inlägg
    Ja usch kameramord har man ju hört talas om... ryser bara av tanken...
    Lost in translation kanske? Photoshoot...
    In my life
    Why do I give valuable time
    To people who don't care if I
    Live or die?

  12. #27

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Shrekk Visa inlägg
    När jag frågat om saken har jag fått förklaringen att systemkameror inte får finnas bland publiken då de oftast är större och klumpiga och därför kan vara till skada. Men OCKSÅ för att de kan användas som hemskt farliga VAPEN..
    Jaa, för det är precis vad jag tänkt göra med min 10000 kr's kamera, slå nån med den.


    det går över, det går över, det går aldrig över

  13. #28

    Standard

    Vad jag förstått är det precis därför man köper en dyr systemkamera - för att kasta den i huvudet på någon. Eller?!?!

  14. #29
    Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Värmland, Karlstad
    Inlägg
    3 901

    Standard

    Passa dig Jocke, vi är enbart ute efter att kasta kameror i huvudet på dig!

  15. #30

    Standard

    Som sagt känns systemkamera-förbudet vara motiverat med att dom vill ha koll på vem som fotar, när. Men min fråga är om det verkligen ligger i Jocke o co:s händer att bestämma kan jag tänka mig, jag tror snarare att konsertarrangören (united stage?) och/eller skivbolaget kör hårt på reglerna. Även fast jag inte förstår vad det skadar, då bilder i bra eller hyfsat bra kvalité oavsett cirkulerar (iom den tekniska utvecklingend är kompaktkameror närmar sig system allt mer). Det går inte att stoppa, rent faktiskt. Det känns mer symboliskt än något annat.

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •