Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 49

Ämne: Fotografering?

  1. #31

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av anxious Visa inlägg
    Även fast jag inte förstår vad det skadar, då bilder i bra eller hyfsat bra kvalité oavsett cirkulerar (iom den tekniska utvecklingend är kompaktkameror närmar sig system allt mer). Det går inte att stoppa, rent faktiskt. Det känns mer symboliskt än något annat.
    Precis så känner jag med. De kan lika gärna släppa förbudet tycker jag, för det finns så pass små systemkameror idag att de kan man smyga in om man har en halvstor handväska.


    det går över, det går över, det går aldrig över

  2. #32
    Nybörjare
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Varberg
    Inlägg
    23

    Standard

    Så bara för att kontrollera här inför konserten på söndag så det är ok att ta med sig en bra kompaktkamera men inte en systemkamera ? Verkar så i alla fall på alla klippen som ligger ute på youtube.

  3. #33
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Cosmo Visa inlägg
    Så bara för att kontrollera här inför konserten på söndag så det är ok att ta med sig en bra kompaktkamera men inte en systemkamera ? Verkar så i alla fall på alla klippen som ligger ute på youtube.
    Rätt uppfattat!
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  4. #34
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av sweet_rose Visa inlägg
    Precis så känner jag med. De kan lika gärna släppa förbudet tycker jag, för det finns så pass små systemkameror idag att de kan man smyga in om man har en halvstor handväska.
    Delvis handlar det naturligtvis om att det finns fotografer som livnär sig på att sälja bilder till tidningarna.

  5. #35
    Nybörjare wapitis avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ort
    Nära järnvägen
    Inlägg
    17

    Standard

    Noterade i söndags på konserten i Malmö att det fanns folk som hade systemkamera med sig. Och nej, det var inte i professionellt ärende. Säkerhetskontrollen var minst sagt usel vilket kan förklara det hela. Jag knallade in med väska som de inte kollade (det enda de frågade var om jag hade medhavd läsk) och vi hade kunnat cruisa rätt in på ståplats vid flera tillfällen när kontrollen försvann en stund på det insläppet som låg närmast våra sittplatser.

  6. #36
    Moderator Stoffes avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    2 089

    Standard

    Konserten i Gävle såg jag flera som hade stora systemkameror med sig, men det betyder inte att det är tillåtet, det kanske bara är enklare att få med sig en sån in på en konsert i Gävle än på de i Globen. Jag tror det är hårdare i Globen/Annexet.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    450

    Standard

    I Köpenhamn hade jag systemkamera med mig, vakten tittade i väskan (där kameran låg VÄLDIGT synlig) men sa inget. Jag tog lite bilder, men efter ett tag var det en av vakterna framme vid scenen som fick syn på mig och började vifta. Det är alltså inte tillåtet, men har man tur så hinner man ta fina bilder innan......... ;-)
    http://www.audioscrobbler.com/user/lorna_young

  8. #38
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    jag anser att man kan kasta mycket bättre och hårdare och farligare med en kompaktkamera. inte så man får iväg en systemkamera på kanske ett halvt - ett kilo, när man står 50 m från scenen, har så pass bra känsla för kast med kamera att man kan träffa sångarens huvud.

  9. #39
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    jag anser att man kan kasta mycket bättre och hårdare och farligare med en kompaktkamera. inte så man får iväg en systemkamera på kanske ett halvt - ett kilo, när man står 50 m från scenen, har så pass bra känsla för kast med kamera att man kan träffa sångarens huvud.
    Det är ju inte det det handlar om? Det handlar om att fotograferna ska få sina bilder sålda som Oskar skrev innan.

    Och vill man döda sångaren finns det bra mycket billigare kastvapen än systemkameror.
    inget.

  10. #40
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Det var en vakt i lund 2007 som påstod det. Alltså att man inte fick ha med systemkamera för den kunde man ju kasta i huvudet på sångaren.
    When you can live forever, what do you live for?

  11. #41
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    många vakter som säger det haha, antar att alla förstår att det inte är så.
    finns ju minst lika tunga saker som inte kostar 10 000 om man vill krossa jockes skalle

  12. #42
    Nybörjare wapitis avatar
    Reg.datum
    Mar 2010
    Ort
    Nära järnvägen
    Inlägg
    17

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    jag anser att man kan kasta mycket bättre och hårdare och farligare med en kompaktkamera. inte så man får iväg en systemkamera på kanske ett halvt - ett kilo, när man står 50 m från scenen, har så pass bra känsla för kast med kamera att man kan träffa sångarens huvud.
    En kompaktkamera ligger mycket bättre i handen. Det blir nästan som kast med liten boll.

    Nä men allvarligt, den som sa att det var för att folk inte skulle kasta kameran i huvudet på Jocke Berg kan ju inte vara den skarpaste kniven i lådan alltså. Det begriper ju vem som helst att det är för att man ska försöka skilja på professionella och amatörer, även om man kan diskutera hur bra det går numera när kompaktkameror börjar bli så bra.

  13. #43

    Standard

    Kan meddela att det inte var nåt problem att få in systemkameran i Lisebergshallen. Dock var det en vakt som var på mig under näst sista låten (när jag stått och fotat längst fram i typ en kvart) så jag fick ge mig... Men håller man sig lite längre bak så är det inga problem! Fick en del riktigt fina bilder!


    det går över, det går över, det går aldrig över

  14. #44
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Såg en person också på andra eller tredje raden igår som hade system, så har man tur så.

    Dock hade jag själv inte vågat chansa. Feg som jag är. Hehe
    When you can live forever, what do you live for?

  15. #45
    Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    hemma hos mig
    Inlägg
    50 585

    Standard

    Jag vill inte vara glädjedödare eller så. jättekul att ni får fina bilder, men hamnar man bakom nån som står med system kamera hela tiden så ser man inte ett skit. Det är lite småtråkigt... en systermkamera skymmer helt enkelt mer än en kompaktkamera eller mobil.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)


    & varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •