Sidan 15 av 16 FörstaFörsta ... 5678910111213141516 SistaSista
Resultat 211 till 225 av 227

Ämne: 2000

  1. #211
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Fast Kent och kent.nu är inte inblandade i själva auktionerna, så den där biten ska inte skivsläpp, repande, turné m.m. kunna påverka.

    Låten kommer, förutom användandet i tv-vinjetten, under hösten att släppas i 100 numrerade exemplar som kommer att auktioneras ut av föreningen Stockholms hemlösa, och pengarna kommer oavkortat att gå till föreningen.
    Kent har kanske bett om att dom ska hålla lite på singlarna efter turnén så att folk inte fokuserar på dom istället för turnén? Dessutom är nog Kent-fans lite småfattiga nu på grund av alla konserter.

    Jag tror att det är ett taktiskt drag och att resten av singlarna läggs upp inom en månad.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  2. #212
    Medlem Iamlenores avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Spökstad, , Sweden.
    Inlägg
    82

    Standard

    Tur. Blev lite rädd där, då jag tänkt köpa singlar senare. Har dock varit väldigt lång paus nu tycker jag...
    Jag är livrädd för att leva, och jag är dödsrädd för att dö

  3. #213

    Standard

    Är det någon som vet vad 17 det är som pågår vad gäller auktionerna?

    * Mig veterligen har 30 st (nr 100-70) nu sålts via Tradera och alla (11 st) som lämnat omdömen är positiva.
    * Det var verkligen Föreningen Stockholms hemlösa som sålde dessa skivor; jag var själv där och hämtade upp det ex jag köpt (aliaset Rolf1959 står rimligtvis för föreningens ordförande Rolf Nilsson).

    Så långt verkar alltså allt bra, men det som gör mig konfunderad är att:

    * Senaste auktionen avslutades 3 februari, vilket är ganska länge sedan.

    * Hemsidan http://foreningenstockholmshemlosa.bloggsida.se/ försvunnit eller ligger åtminstone nere.

    * Tradera anger att Rolf1959(11) : Kontot är avaktiverat

    Är det någon som har lugnande information om att allt är som det ska med försäljningen av 2000-singlarna?

  4. #214
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Att kontot är avaktiverat kan också bero på att säljaren inte betalat fakturan. När man säljer så betalar man säljavgifter, dels en grundavgift (har jag för mig) och dels en avgift som beräknas på hur mycket auktionen har gått på. När man kommit upp i en summa på minst 50 så får man en faktura på det, och betalar man inte den så stängs kontot av tills man gjort det. Det jag inte minns heller är om man får mail när man har en faktura att betala eller om man får gå in på sin sida på tradera och hålla koll själv... men är man inte van så kan det ju vara lätt att missa i vilket fall.

    De kommer nog snart upp igen, vill själv köpa en hehe

    Jag har också haft tankarna på, som tidigare nämnts, att de kanske tagit en paus pga turnén.
    Senast redigerat av popdrog den 2010-04-01 klockan 15:36.
    When you can live forever, what do you live for?

  5. #215

    Standard

    Nå, någon som fått veta något om singlarna? Var ju på jakt efter en! Tror ni de kommer säljas igen?

  6. #216

    Standard

    Inget nytt om dessa 2000-singlarna still? WTF?

  7. #217

    Standard

    Nytt och nytt... men tidigare idag såldes i alla fall singel #99 på Tradera igen - för 1891kr! En ganska saftig värdeökning på ett par månader. Det vore ju trevligare om pengarna kom Stockholms hemlösa till godo istället. Men de resterande singlarna kanske ökar ännu mer i värde om de väntar ytterligare med att auktionera ut dem (eller så har de kanske sålt av dem på annat sätt), man får väl hoppas på det.

  8. #218
    Medlem Mannenidenvitahatten.s avatar
    Reg.datum
    Apr 2010
    Ort
    I din låda...
    Inlägg
    82

    Standard

    Ok här nu....

    Hur många har egentligen sålts?
    Håna oss Vi rör oss Ni står still.





  9. #219

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mannenidenvitahatten. Visa inlägg
    Ok här nu....

    Hur många har egentligen sålts?
    Jag är rätt säker på att det bara är 30 st som sålts på Tradera (nr 100-70), men övriga kan ju ha sålts på annat sätt. I vilket fall skadar det nog inte att fortsätta hålla koll. #99 har som sagt redan sålts igen och av #80-70 var det väl 8 som köptes av samma person och man kan ju tänka sig att han inte tänkt ha alla själv för all framtid.

  10. #220
    Medlem Jajjas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Linköping, , Sweden.
    Inlägg
    288

    Standard

    Jag köpte Nr.100 och pratade med Roffan på telefon. Lät ju så bra det där med att sälja resten....på Tradera..

  11. #221
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Ingen som har hört nåt mer om resten av singlarna? Vill köpa en ju

    Jajja, av nyfikenhet, vad fick du ge för den?
    When you can live forever, what do you live for?

  12. #222
    Medlem Kevlarjeanss avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    704

    Standard kanske.

    Om en vecka eller så kommer TROLIGEN kvarvarande finnas att köpa för 1500 kr /st i Stockholm. Allt kommer gå till välgörenhet. Inget Traderande eller budande.

    Undantaget EVENTUELLT Nr.1-10 som jag gissar går på Tradera.

    Dock har jag hört att det kommit sjuka bud på 1an. (30000 kr) så det kanske bara blir 2-10.

    Lovar inget - men detta är vad jag fått höra. Återkommer med detaljer om detta går igenom. Lovar som sagt inget.
    "Min värld" är som gjord för att spelas live!

  13. #223
    Medlem Kevlarjeanss avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Stockholm, Sweden.
    Inlägg
    704

    Standard

    Uppdatering / Update:

    Nu kan man gå in på tjuvgods.se i Stockholm - på Hornsgatan 124 - och betala 1000 kr - inte 1500 kr som tidigare sagts - och hämta ett exemplar av den numrerade limiterade till 100 exemplar - välgörenhetssingeln "2000". Ta buss 4 till Ansgariegatan för att hitta dit. Kolla gärna även in Second Hand-butiken "Andra Chansen"s övriga utbud och stöd de hemlösa och fd kriminella som försöker komma rätt i livet.

    Nr 1-10 går inte att köpa utan kommer troligen auktioneras ut vid senare tillfälle.

    För er som inte bor i Stockholm går det bra att ringa till Tjuvgods.se på 08-33 81 08. Så kan man prata med Roffe eller ev Curre. De ger er bankkontodetaljer - skickas ENDAST med registrerad post.

    Öppettider: vardag 10-18

    helg 12-16

    Skivan är begränsad till ett exemplar per person.

    Alla pengar går till de hemlösas förening.

    For people from outside Sweden -

    The numbered printed in 100 copies - "2000" single can be bought from a shop in Stockholm. Refer to address above - the price is 1000 SEK + postage if you're not able to pick your copy up.

    Paypal is acceptable ONLY in SEK - Swedish Kronor - but you have to add the Paypal fee. Talk to Roffe or Curre on +46-8-33 81 08. Else there is IBAN/SWIFT transfer payment possibilities.

    Shipment will ONLY be possible using registered mail.

    All proceedings will go to charity - the homeless people's society.

    Numbers 1-10 of the single can not be bought, but are to be auctioned at a later occasion.
    "Min värld" är som gjord för att spelas live!

  14. #224
    Medlem Jajjas avatar
    Reg.datum
    Jun 2002
    Ort
    Linköping, , Sweden.
    Inlägg
    288

    Standard

    Låter ju bra, för man har ju undrat vart dom tagit vägen

  15. #225
    Medlem sakermansers avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Hagnesta Hill
    Inlägg
    322

    Standard

    I tried contacting the people at tjuvgods and they told me that Roffe doesn't work there anymore and that they don't have any of the singles to sell, Roffe has them. WTFFFFF, how will I EVER get a hold of one of these? This is ridiculous.

Sidan 15 av 16 FörstaFörsta ... 5678910111213141516 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •