Jahaaaa, det vet jag ingenting om.
Jahaaaa, det vet jag ingenting om.
Riktigt fin låt med läskigt olycksbådande och sorgligt sound.
Jag får verkligen känsla av den här låten. Laddade ner den i eftermiddags och lyssnade på den någon gång, sen ikväll när jag gick genom tuna längs ån och upp mot Tunaforsfabriken lyssnade jag på den oavbrutet, helt fantastisk! Jag får nästan en sådan gammal tv-spelskänsla av låten. ser verkligen hur en mycket snygg video skulle göras till denna låt. Ser En massa klockor framför mig som snurrar alldeles för fort.
Känns lite som en fortsättning av "Det kanske kommer en förändring" rent text- och känslomässigt.
Jag gör allt på ren vilja
Ser du nån så skjut
Jag står bakom tätt intill
och jag är bara ljud
Så jag rör mig som jag vill
Rent musikalist (altså inte textmässigt) så tycker jag låten delar känsla med livräddaren på Isola. Kall och karg.
Helt ok låt, inte mer. Den bygger ju mer på en känsla och stämning, än att det är en tydlig... låt. Sådana passar sig ofta bättre i sammanhang med andra låtar. Nu ser jag givetvis "Hemlös" som sammanhanget, och det lyfter givetvis '2000'.
Bra text. Som vanligt.
Var den skriven för programmet eller gavs den till programmet skriven och klar när bandet blev tillfrågade?
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
tp: Fast underskatta inte styrkan i låtar som bygger mer på atmosfär än på klassiskt låtskrivande.
On the fly första gången jag lyssnar på låten så är den förbannat bra!
Det är sån här musik som jag bland annat är jävligt sugen på att producera.. måste bara ta mig tid.
Absolut inte, men det var väl inget i det jag skrev som egentligen antyder att jag inte tycker om den typen av låtar?
Jag tycker helt enkelt den inte är så jättestark för att vara en sådan låt.
Jag älskar dock de effekter och ljud man använder sig av.
Om vi säger så här, det är nog en låt jag sällan kommer slå på och lyssna på i framtiden.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Okej..
Mini blev iaf lugn av låten
Lite drömsk känsla i stil med underbara "Sömnen" och "Spökstad".
Ljudbilden är ju helt rätt på alla sätt.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
Nu ligger den på Spotify också.
Jag tycker den påminner om Sigur Rós låt Í Gær.
--
Schweden Urlaub geplant? Mein Blog informiert Dich.
Jag upptäckte det precis. Det kändes inte helt självklart med den här "speciallåten", men där fick man för sina tvivel...
http://open.spotify.com/track/4EovtbDFjcZX8lxm6Uvk2B
Tror ni att "Tuna 350" hamnar där också?