Sidan 15 av 16 FörstaFörsta ... 5678910111213141516 SistaSista
Resultat 211 till 225 av 226

Ämne: Kent i SVT's Skavlan

  1. #211
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Edvin_747 Visa inlägg
    Det var Live+backtrack. Jag tror att det var visselsynthen som var ett förinspelat spår. Bovin spelade piano över den slingan. Det låg eko på Jockes sång och det verkade som det låg någon effekt på Markus bakgrundssång också.
    Jag tycker att Markus bakgrundssång låter som Jockes röst.
    Låt dom komma nu

  2. #212
    Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    34 881

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av snö Visa inlägg
    Jag tycker det låter bra! hur som helst.
    Ja, det var inte det jag menade, att det inte skulle låta bra.
    Jag bara undrade om Markus sjunger i programmet, eller om han mimar till Jockes (förinspelade) röst.
    Senast redigerat av utomjording den 2009-11-01 klockan 17:12.
    Låt dom komma nu

  3. #213
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    På tal om Markus; intressant att se hans trumset.
    Har aldrig tidigare sett att man blandar digitalt och akustiska trummor tidigare.
    För visst är det en digital cymbal man kan skåda där i mitten av hans set?

  4. #214
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Post

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    På tal om Markus; intressant att se hans trumset.
    Har aldrig tidigare sett att man blandar digitalt och akustiska trummor tidigare.
    För visst är det en digital cymbal man kan skåda där i mitten av hans set?
    Han har haft Roland-pads länge, i alla fall percussion pads brevid trummorna. Det hade han på Annexet hösten 07. Där brevid hängpukan sitter ingen digital cymbal.
    Det är en Roland PD-8 Dual Trigger pad. Sådana pads sitter på mitt Roland TD-3KW-set här hemma också, haha.

    Senast redigerat av Edvin_747 den 2009-11-01 klockan 17:40. Anledning: Bifogning av bild.

  5. #215
    Medlem isol@s avatar
    Reg.datum
    Aug 2003
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    426

    Standard

    Jag tycker Svarta linjer var skitbra! Blir väl bättre när man får skivan också så man får lite bättre ljud. Jag blev så glad av att se er igen

  6. #216
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embrace Visa inlägg
    Hur vet du att italienarna inte märker något?
    Vad skulle de göra?
    Avbryta låten och be dem byta plats?!
    Alla jublar, klappar händer och programledaren är glad osv.
    Hon presenterar de även som The Muse, så jag vet inte hur mycket kunskap de har om bandet...
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  7. #217
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Alla jublar, klappar händer och programledaren är glad osv.
    Hon presenterar de även som The Muse, så jag vet inte hur mycket kunskap de har om bandet...
    Den kvällen var de snarare A Muse!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  8. #218

    Standard

    Jag tvingade min man att byta kanal nämda kväll,det muttrades väl lite och när framträdandet var över löd kommentaren:"Det var väl inget drag i den där..."

    Själv känner jag bara kärlek och får ett sånt där härligt sug i magen.....(är det kanske därför han jag bor med blir så butter?)Han ska faktiskt, för övrigt, med på spelningen den 26/2...han mumlar något om öl...i samband med detta har jag fått ett konstigt eksem under min vigselring och har därför varit tvungen att ta av den...

  9. #219
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jena Visa inlägg
    Jag tvingade min man att byta kanal nämda kväll,det muttrades väl lite och när framträdandet var över löd kommentaren:"Det var väl inget drag i den där..."

    Själv känner jag bara kärlek och får ett sånt där härligt sug i magen.....(är det kanske därför han jag bor med blir så butter?)Han ska faktiskt, för övrigt, med på spelningen den 26/2...han mumlar något om öl...i samband med detta har jag fått ett konstigt eksem under min vigselring och har därför varit tvungen att ta av den...
    HaHa
    Stackars dig!
    Fattar man inte Kents storhet utan bara vill ha "lite drag" så är man en förlorad själ.
    Lås in honom med Boxen och "Röd"!
    Om det så må bli hans död!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  10. #220
    Medlem DavidoOos avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    79

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Ett tips är att sova, nyktra till, och tänka efter, innan du skriver sinnessjuka prylar.
    Meh! Ditt... nedrans mähe! Såg detta nu först och man blir ju så... upprörd.
    Jag tänker alltid efter, före jag skriver något. Så de så.
    Var bara tvungen att klargöra detta. Om jag nu ändå verkar sinnessjuk så är det inte så mycket att göra åt de. Vi lever ju ändå på 00-talet.

    Och btw. jag tycker.. jag, att Svarta Linjer är mycket bättre som albumversion. Förstår inte hur man kan tycka annat.

    Må braigt!

  11. #221
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Senast jag kan minnas att de spelade live i tv var nog 2005. "Max 500" spelades och programmet hette "Först & sist" och var i stort sett identiskt med "Skavlan".
    Såg precis det klippet på Youtube.

    Martin imponerade på självaste Jan Oskar Sverre Lucien Henri Guillou!

    http://www.youtube.com/watch?v=D75RP...eature=related

  12. #222
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Hahaha, bästa kommentaren från Youtube:

    Jan Guillou sitter och pratar om att Kent är pretentiösa, men vad fan är han själv då?

  13. #223
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2011
    Inlägg
    13

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jena Visa inlägg
    Jag tvingade min man att byta kanal nämda kväll,det muttrades väl lite och när framträdandet var över löd kommentaren:"Det var väl inget drag i den där..."

    Själv känner jag bara kärlek och får ett sånt där härligt sug i magen.....(är det kanske därför han jag bor med blir så butter?)Han ska faktiskt, för övrigt, med på spelningen den 26/2...han mumlar något om öl...i samband med detta har jag fått ett konstigt eksem under min vigselring och har därför varit tvungen att ta av den...
    Haha! Jag avskyr verkligen den kommentaren. Samma sak med folk som säger att någon har mesig röst bara för att personen i fråga inte låter som aretha franklin. Jag känner en sån fruktansvärd frustration när folk bedömmer musik på det sättet.. Jag lider med dig

  14. #224
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Frågan är om det blir skavlan igen. Tre avsnitt kvar och det borde ligga bra i läge med att spela singeln. Men man kanske redan kan se vilka som kommer framträda i kommande program? Hoppas kan man ju i alla fall.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  15. #225
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Frågan är om det blir skavlan igen. Tre avsnitt kvar och det borde ligga bra i läge med att spela singeln. Men man kanske redan kan se vilka som kommer framträda i kommande program? Hoppas kan man ju i alla fall.
    Det funderar jag också över, och hoppas på! Skulle vara sjukt kul att se dem där i Studio 2 igen.
    Tyvärr kan man inte se vilka som ska spela i kommande program, inte förrän tisdagen samma vecka som programmet spelas in. Vi får följa Skavlans sida på svt.se: http://svt.se/2.102111/start

Sidan 15 av 16 FörstaFörsta ... 5678910111213141516 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •