Sidan 8 av 16 FörstaFörsta 12345678910111213141516 SistaSista
Resultat 106 till 120 av 226

Ämne: Kent i SVT's Skavlan

  1. #106
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rocky_Dennis Visa inlägg
    Jg förstår fortfarande inte vad Muse gjorde efter att ha sett klippet.
    Jag fattar inte heller vad som var så speciellt...

    Blev besviken på "Svarta linjer"! Kanske är det för att jag druckit en flaska vin under kvällen, men jag tycker låten var trist. Det hände ingenting. Varje textrad började ju med "svarta linjer"; det var den tjatigaste låt jag hört med Kent. Jag var så glad att jag hann hem från festen i tid till Skavlan, men jag hade hoppats mer på låten...

  2. #107
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Jag fattar inte heller vad som var så speciellt...
    Läste du ens texten som stod bredvid klippet?

  3. #108
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Jag fattar inte heller vad som var så speciellt...
    Brukar t.ex. sångaren spela trummor?
    De har bytt platser helt enkelt och italienarna märker ingenting, underbart.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  4. #109
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Sanningen är att det är väldigt väldigt få TV-program som VILL ha livemusik.
    Speciellt på galor och liknande så vill man ha playback eller singback (då bara sången är live) för att det inte ska gå åt en massa tid (som är lika med sjukt mycket pengar i TV) på rigg och changeover (branschterm för byte av artist/setup som använder samma scen).
    Liveframträdanden är helt enkelt i 80% av fallen inte ens en möjlighet på TV.
    Inte ens på Grammis, underligt nog, även om man ändrat inställning där på senare år.
    Så klaga vidare om saker ni inte har en susning om som vanligt gnällspikar
    Men på Skavlan verkade det mesta vara live?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  5. #110

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ÖvreGärdtre Visa inlägg
    Men Tobbe va inte så trångsynt. Nu låter Kent så här! Det e nytt o häftigt men ändå känner man så väl igen det DÄR som bara Kent har! Tycker iallafall det är grymt + att jag gillar att Jocke lagt på sig något kilo igen , han va lite väl smal tycker jag när de gjorde den där Stjärnorna i psykbunkern! Alla i bandet ser friska å nöjda ut, och det ska de va de har gjort något fantastiskt bra!
    Än en gång, vad är det för fel på dig egentligen?

  6. #111
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ÖvreGärdtre Visa inlägg
    Men Tobbe va inte så trångsynt. Nu låter Kent så här! Det e nytt o häftigt men ändå känner man så väl igen det DÄR som bara Kent har! Tycker iallafall det är grymt + att jag gillar att Jocke lagt på sig något kilo igen , han va lite väl smal tycker jag när de gjorde den där Stjärnorna i psykbunkern! Alla i bandet ser friska å nöjda ut, och det ska de va de har gjort något fantastiskt bra!
    Oookej. Nu är det fritt fram för alla att kommentera och analysera din vikt också eller?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  7. #112
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    Jag fattar inte heller vad som var så speciellt...

    Blev besviken på "Svarta linjer"! Kanske är det för att jag druckit en flaska vin under kvällen, men jag tycker låten var trist. Det hände ingenting. Varje textrad började ju med "svarta linjer"; det var den tjatigaste låt jag hört med Kent. Jag var så glad att jag hann hem från festen i tid till Skavlan, men jag hade hoppats mer på låten...
    I den här låten tror jag att du ska lyssna mer på kompet snarare än på melodi och text..

    Hörde du inte hur den svällde från ingenting till en massiv bubbla av stål? :P

    Ser grymt mycket fram emot att höra albumversionen!
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  8. #113
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Post

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Men på Skavlan verkade det mesta vara live?
    Det var Live+backtrack. Jag tror att det var visselsynthen som var ett förinspelat spår. Bovin spelade piano över den slingan. Det låg eko på Jockes sång och det verkade som det låg någon effekt på Markus bakgrundssång också.

  9. #114
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Oookej. Nu är det fritt fram för alla att kommentera och analysera din vikt också eller?
    Är inte positiv kritik bra?
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  10. #115
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Läste du ens texten som stod bredvid klippet?
    Nej, jag missade det men gick tillbaka och läste det nu. Jag är inte så bekant med Muse att jag vet hur sångaren ser ut. Jag tyckte dock att trummisen spelade konstigt... Jo, men det var förstås riktigt kul!

  11. #116
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av ÖvreGärdtre Visa inlägg
    + att jag gillar att Jocke lagt på sig något kilo igen , han va lite väl smal tycker jag när de gjorde den där Stjärnorna i psykbunkern!
    Ehmmmmmmmm. ^^

  12. #117
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    287

    Standard

    Så. Jävla. Bra.

    Svarta linjer.

    Tack.
    \"Vaan itseni tähden minä tämän kirjoitan\"
    - Sinuhe

  13. #118
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Är inte positiv kritik bra?
    Varför ska man överhuvudtaget ge någon kritik för deras vikt om de inte uttryckligen ber om det?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  14. #119
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Varför ska man överhuvudtaget ge någon kritik för deras vikt om de inte uttryckligen ber om det?
    Varför ska man överhuvudtaget ge någon form av kritik om det inte frågas?

    Jag tycker inte det är en så stor grej, hon tycker det är kul att se medlemmarna pigga och fräscha ut. Sedan kan jag hålla med om att inlägget var lite lustigt/konstigt i sitt sammanhang.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  15. #120
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Edvin_747 Visa inlägg
    Det var Live+backtrack. Jag tror att det var visselsynthen som var ett förinspelat spår. Bovin spelade piano över den slingan. Det låg eko på Jockes sång och det verkade som det låg någon effekt på Markus bakgrundssång också.
    Okej!

    (tio tecken)
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

Sidan 8 av 16 FörstaFörsta 12345678910111213141516 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •