Sidan 11 av 16 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516 SistaSista
Resultat 151 till 165 av 226

Ämne: Kent i SVT's Skavlan

  1. #151

    Standard

    har vi tid att undra ?

  2. #152
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Helsingfors, Finland.
    Inlägg
    273

    Standard

    Det var riktigt bra! Bra upplägg (av låten), växer och växer... Kan bri en riktig live-höjdare!
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är bara Markus jag och Martin som vet vad låtarna faktiskt heter i vårt band.

  3. #153

    Standard

    ja, mycket av er växer (:

  4. #154

    Standard

    Låten är kort sagt s v i n b r a ! ! Jag gillade den första gången. Jag älskade den andra gången. Tredje gången blev jag slav under min åtrå, preciiiiis som vanligt. Stort tack säger vi musikälskare! Det här kommer bli hur kul som helst.

  5. #155
    Smygare MinNyaDus avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3

    Standard

    Ja, den här låter var bra första gången jag hörde den och efter att hört den 10 ggr så är den ett mästerverk!

  6. #156
    Medlem R.Karlsens avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Gimo, Uppsala Län
    Inlägg
    154

    Standard

    Vaknade för en stund sen, fick höra Svarta Linjer. Jag ryser, skakar, får knappt luft. Jag har saknat Kent. Detta kommer bli bästa året någonsin
    Är du rädd för spöken? Då borde du inte öppna min spoiler!

  7. #157
    Medlem Järnspöke_s avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    Jönköping, Sweden.
    Inlägg
    675

    Standard

    Det är vackert. Låten växer verkligen när man lyssnar på den igen. Ser grymt mycket fram emot skivan!

  8. #158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Sanningen är att det är väldigt väldigt få TV-program som VILL ha livemusik.
    Speciellt på galor och liknande så vill man ha playback eller singback (då bara sången är live) för att det inte ska gå åt en massa tid (som är lika med sjukt mycket pengar i TV) på rigg och changeover (branschterm för byte av artist/setup som använder samma scen).
    Liveframträdanden är helt enkelt i 80% av fallen inte ens en möjlighet på TV.
    Inte ens på Grammis, underligt nog, även om man ändrat inställning där på senare år.
    Så klaga vidare om saker ni inte har en susning om som vanligt gnällspikar
    Man KAN ju också tacka nej om man inte får spela live. Om man inte vill mima, menar jag. Varför inte utnyttja makten man har som sveriges största band? Om det är det man vill.

    Kentcelibatet börjar bli svårt. I går satt jag och åt på Max och de hade radion på. Tänk om de hade spelat Töntarna... När jag kom hem ringde mamma. "Du gillar väl de där Kent. De är i Skavlan nu." Visst är det väl nästa vecka Röd kommer. På onsdag eller nåt sånt hoppas jag. För nu är jag enormt sugen.

  9. #159
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    När jag kom hem ringde mamma. "Du gillar väl de där Kent. De är i Skavlan nu."
    Haha, min mamma ringde också. Undrar hur många päron som ringde och tipsade sina ungdomar. Som om vi inte skulle ha koll liksom.

  10. #160
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Man KAN ju också tacka nej om man inte får spela live. Om man inte vill mima, menar jag. Varför inte utnyttja makten man har som sveriges största band? Om det är det man vill.
    Samtidigt kan väl artisterna då lika gärna mötas av svaret: "Tack, men nej tack. Då får XX vara artist den dagen istället."

    Bara för att kent är kent så innebär det inte per automatik att studion riggas inför livemusik, om så absolut inte var tänkt. Då får artisten / bandet kanske istället välja att kompromissa. Playback eller singback som albumpromotion inför 1-2 miljoner tittare eller helt stå på sig och avböja medverkan.

    Fast nu spelar det iofs ingen roll i fallet Skavlan + kent, eftersom det blev kanonresultat.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  11. #161
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Man KAN ju också tacka nej om man inte får spela live. Om man inte vill mima, menar jag. Varför inte utnyttja makten man har som sveriges största band? Om det är det man vill.

    Kentcelibatet börjar bli svårt. I går satt jag och åt på Max och de hade radion på. Tänk om de hade spelat Töntarna... När jag kom hem ringde mamma. "Du gillar väl de där Kent. De är i Skavlan nu." Visst är det väl nästa vecka Röd kommer. På onsdag eller nåt sånt hoppas jag. För nu är jag enormt sugen.
    bara för att man är ett av sveriges största band så kommer ju inte publicitet av sig själv, det är klart att kentbehöver göra framträdanden som det här för att synas. inte så lätt att bara välja bort tv-framträdanden baraför att vara indie

  12. #162
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    alltså man är ju van att se jocke svartklädd och nu var han ju helt ljusbeige. svart får ju en att se smalare ut, och ljusa kläder har motsatt effekt.... inte så konstigt om nån tyckte han såg ut som en liten tjockis
    *intelligent kommentar om jockes utseende*

  13. #163
    Erfaren medlem loveavtrycks avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Isglass
    Inlägg
    10 976

    Standard

    Svarta linjer var så dålig, helt besviken. Hoppas inte resten av albumet går i samma stil
    på mitt golv bland skärvor och glas finns en bit av ditt hjärta kvar
    och alla tusen mirakel, som jag lovade dig en natt


  14. #164
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Edvin_747 Visa inlägg
    Jo, jag undrade också över det först men jag lyssnade noga med bra hörlurar och hörde ganska tydligt att det var "alltid" Markus sjöng. Jag hörde liksom inget "dr".
    mm. svårt att höra dock. Har även lyssnat med equalizer som förstärker sången och drar ner allt annat., väldigt svårt där med.
    Har inte orkat pilla med hastighet och tjafs, känns bara knepigt...

  15. #165
    Erfaren medlem sundance_dannes avatar
    Reg.datum
    Sep 2002
    Ort
    Det blåser genom Malmö alltid...
    Inlägg
    13 868

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av loveavtryck Visa inlägg
    Svarta linjer var så dålig, helt besviken. Hoppas inte resten av albumet går i samma stil
    Töntarna och Svarta Linjer är ju ganska olika tycker jag. Pekar på att albumet spretar lite... =)

Sidan 11 av 16 FörstaFörsta ... 2345678910111213141516 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •