Sidan 4 av 16 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista
Resultat 46 till 60 av 226

Ämne: Kent i SVT's Skavlan

  1. #46
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Edvin_747 Visa inlägg
    När jag snackade med dem backstage var alla i bandet skitpeppa på att spela live i TV för första gången på typ två år.
    Är det inte längre tid än så?
    Tycker jämt de spelar playback när de framför sitt material i TV...

  2. #47

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Är det inte längre tid än så?
    Tycker jämt de spelar playback när de framför sitt material i TV...
    Senast jag kan minnas att de spelade live i tv var nog 2005. "Max 500" spelades och programmet hette "Först & sist" och var i stort sett identiskt med "Skavlan".

    Sen har dom ju gjort några playbackframträdanden sedan dess, men inget live tror jag.

  3. #48
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Post

    Okej då, fyra år. Sami nämnde det bara lite snabbt och de andra instämde. Kan ha varit jag som hörde fel också.

  4. #49

    Standard

    Edvin 747:

    Hur bra tycker du "svarta linjer" var på en skala 1-10? Var den som töntarna? Eller bättre? Jag e så nyfiken

  5. #50

    Standard

    När i programmet spelar dom?
    Spöklikt vit
    i solskens dis

  6. #51

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Spökliktvit Visa inlägg
    När i programmet spelar dom?
    I finalen.

  7. #52
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Senast jag kan minnas att de spelade live i tv var nog 2005. "Max 500" spelades och programmet hette "Först & sist" och var i stort sett identiskt med "Skavlan".

    Sen har dom ju gjort några playbackframträdanden sedan dess, men inget live tror jag.
    Var det jag tänkte, tycker de spelar patetiskt lite live i sina framträdanden.
    När man är ett stort och profisionellt band bör man kunna framföra sina låtar live på ett någorlunda snyggt vis, playback känns så... amatörmässigt.
    Var sjukt tråkigt när de spelade Elefanter på QX-galan. Och alla andra framträdanden före det, som var playback. Minns när jag såg dem framföra Musik non stop på Sen kväll med Luuk, det var bra. Och live, har jag för mig.
    Mer sånt!

  8. #53

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Var det jag tänkte, tycker de spelar patetiskt lite live i sina framträdanden.
    När man är ett stort och profisionellt band bör man kunna framföra sina låtar live på ett någorlunda snyggt vis, playback känns så... amatörmässigt.
    Var sjukt tråkigt när de spelade Elefanter på QX-galan. Och alla andra framträdanden före det, som var playback. Minns när jag såg dem framföra Musik non stop på Sen kväll med Luuk, det var bra. Och live, har jag för mig.
    Mer sånt!
    Håller helt klart med dig. Men till kents försvar så har de tidigare uttalat sig efter att ha fått kritik för playbackframträdanden med att det helt enkelt inte har funnits tid till att repa. Dessa framträdanden har ju i några fall varit premiärspelningar(typ grammisgalan 02 och 05) när skivan knappt varit klar. Men visst, jag tycker det är jävligt tråkigt med playback. Ser fram emot att få höra "Svarta linjer" ikväll. Live.

  9. #54
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av OWC747 Visa inlägg
    Håller helt klart med dig. Men till kents försvar så har de tidigare uttalat sig efter att ha fått kritik för playbackframträdanden med att det helt enkelt inte har funnits tid till att repa. Dessa framträdanden har ju i några fall varit premiärspelningar(typ grammisgalan 02 och 05) när skivan knappt varit klar. Men visst, jag tycker det är jävligt tråkigt med playback. Ser fram emot att få höra "Svarta linjer" ikväll. Live.
    Sanningen är att det är väldigt väldigt få TV-program som VILL ha livemusik.
    Speciellt på galor och liknande så vill man ha playback eller singback (då bara sången är live) för att det inte ska gå åt en massa tid (som är lika med sjukt mycket pengar i TV) på rigg och changeover (branschterm för byte av artist/setup som använder samma scen).
    Liveframträdanden är helt enkelt i 80% av fallen inte ens en möjlighet på TV.
    Inte ens på Grammis, underligt nog, även om man ändrat inställning där på senare år.
    Så klaga vidare om saker ni inte har en susning om som vanligt gnällspikar

  10. #55
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Jag gillar det Muse gjorde när de tvingades spela playback, bara apropå ingenting. ^^

  11. #56
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Jag gillar det Muse gjorde när de tvingades spela playback, bara apropå ingenting. ^^
    Det har ju med ämnet att göra : )
    Det vore hysteriskt roligt om Kent gjorde det i TV hehe.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  12. #57

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Jag gillar det Muse gjorde när de tvingades spela playback, bara apropå ingenting. ^^
    Vad gjorde dom? Jag gillar muse!!

  13. #58
    Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005
    Ort
    Norrtälje, , Sweden.
    Inlägg
    6 873

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Sanningen är att det är väldigt väldigt få TV-program som VILL ha livemusik.
    Speciellt på galor och liknande så vill man ha playback eller singback (då bara sången är live) för att det inte ska gå åt en massa tid (som är lika med sjukt mycket pengar i TV) på rigg och changeover (branschterm för byte av artist/setup som använder samma scen).
    Liveframträdanden är helt enkelt i 80% av fallen inte ens en möjlighet på TV.
    Inte ens på Grammis, underligt nog, även om man ändrat inställning där på senare år.
    Så klaga vidare om saker ni inte har en susning om som vanligt gnällspikar
    Idag lärde jag mig något nytt som ändå var logiskt nog så att man borde ha förstått det för längesedan. Tack Jocke.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

    kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

    Portfolio:http://www.berntsten.se/

  14. #59
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Klåparen82 Visa inlägg
    Vad gjorde dom? Jag gillar muse!!
    http://www.youtube.com/watch?v=tn2qKraB1lQ

    Jag är annars spänd på att få höra låten, längtar lite lagom : )
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  15. #60
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Sanningen är att det är väldigt väldigt få TV-program som VILL ha livemusik.
    Speciellt på galor och liknande så vill man ha playback eller singback (då bara sången är live) för att det inte ska gå åt en massa tid (som är lika med sjukt mycket pengar i TV) på rigg och changeover (branschterm för byte av artist/setup som använder samma scen).
    Liveframträdanden är helt enkelt i 80% av fallen inte ens en möjlighet på TV.
    Inte ens på Grammis, underligt nog, även om man ändrat inställning där på senare år.
    Så klaga vidare om saker ni inte har en susning om som vanligt gnällspikar
    det var bättre förr, då var det live på grammisen. som exempelvis -97 när ni spelade gravitation tillsammans med livestråkar och hela kitet

    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Sidan 4 av 16 FörstaFörsta 1234567891011121314 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •