Att ni hela tiden finner så fina melodier, Jocke, är ju helt fantastiskt! Svarta Linjer har satt sig på hjärnan, jävlar vad jag ska spela när skivan kommer! Låten är RITKIGT bra!
Att ni hela tiden finner så fina melodier, Jocke, är ju helt fantastiskt! Svarta Linjer har satt sig på hjärnan, jävlar vad jag ska spela när skivan kommer! Låten är RITKIGT bra!
lyssnat på "svarta Linjer" ett 20tal gånger nu.
sista versen och outrot ger mig bara värre o värre gåshud för varje gång.
kommer jag till slut explodera?
Bara jag som tycker live-versionen på skavlan var bättre?
Vad är det egentligen för "svarta" och "vita" linjer Jocke sjunger om?
Bästa låten Kent nånsin gjort!! Jocke sjunger så fint att jag dör.. Tack för denna låten!
Och du log genom fräknarna
Med tårar i ögonen
Allt fanns i ögonen
Allt finns i ögonen
Svarta linjer?
Kents last hurrah?
Återstår att se förmodar jag,men en tennisspelare spelar alltid bäst tennis..det går åt helvete om han börjar experimentera med pingis..OM han inte heter Robert Smith såklart..och sist jag kolla Kents laguppställning så var han inte med där.
Jag saknar HM...eller rättare sagt..jag saknar hans PUNK och hans GITARR!
Tamejfan.
Enligt mig är "Svarta linjer", utan tvekan, det absolut bästa spåret på "Röd".
Den är "kentig", klassiskt baspumpande där sången övergår att sjunga "Vita linjer...".
Robin Ahlm
Ackordansvarig
Jag undrar om det inte har med Berlin och muren att göra. Hann just se slutet på ett inslag i TV4-nyheterna och där sa dom att denhär vita linjen utgjorde en gräns mellan öst o väst osv. Och då tänkte jag OSÖKT på denna låten o Berlin-anknytningen
Edit: alltså inslaget var från Berlin
Ingen på vägarna
bara döda grävlingar
Jag får också associationer till Berlinmuren, Stasi och övervakningssamhället när jag lyssnar på Svarta linjer.
Jag tycker att den skildrar känslan i Berlin grymt bra. Just det här att vara fånge i sin egen stad, i sitt eget land.
Trots att en låt med titeln Berlin fanns på TTS tycker jag att Svarta linjer är Kents överlägset bästa Berlinskildring. Låten kanske inte nödvändigtvis handlar om Berlin, men det känns som att Jocke åtminstone fick inspiration från stadens historia när han skrev den.
Senast redigerat av utomjording den 2009-11-09 klockan 18:28.
Låt dom komma nu
Självklart, hoppas du inte trodde att jag inte kände till ovanstående och kände tid tvungen att påpeka detta. Min spekulation byggde på att det för det första är vanligt att använd vita linjer begreppet i samband med kokain och när Jocke sjunger följande
Vita linjer, Som ett spikrakt spår mot gud,
och
Vita linjer, Vi har en mikroskopisk chans,
att bli gamla tillsammans
Så kan man anta att det kan handla knarkliknelser. Därmed inte sagt att det handlar om knark utan endast att man liknar ett fenomen med det, vilket är en stor skillnad.
haha jag var på stureoplan ikväll, gick förbi en uteserviving när jag varp å väg itll fest så låg det massa "snö" på backen hahah
kanske jocke som sjunger om det i låten, han glömde nog det där