Jag tror jag såg dig jag med, det var nästan den största behållningen för låten var lite av en besvikelse. Det är lite olycksbådande med en Kent-låt som sätter sig direkt, tycker jag.
Deras bästa låtar har lite motstånd i sig och sätter sig efter sju-åtta lyssningar...
Jag fick bara hört halva låten ungefär p.g.a. akuta saker på jobbet. Mitten och slutet hörde jag, mellan alla satans samtal jag tvingades att ringa. Inte det mest optimala, men det jag hörde lät riktigt lovande. Jag får väl se reprisen eller SVT Play när jag kommer hem imorgon. Eller rentav invänta skivan, så att låten kanske kommer mer till sin rätt (och gör sig rättvisa) direkt.
Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...
Tusen ggr bättre än töntarna enligt mig. Tycker det var mer känsla i denna. Och texten var riktigt bra. Älskar det när Markus sjunger i bakgrunden(dock tyckte jag det lät som något inspelat som jocke sjöng, lät mer som hans röst?). I vilket fall grymt bra. Har inget negativt o säga om låten. Dock tyckte jag ljudet var lite halvkasst. Tycker jocke sjöng oerhört bra live, som alltid.
Jag tyckte också att det lät som Jockes sångröst i andrastämman.
Är inte Markus sångröst egentligen väldigt lik Jockes?
I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.
Textuppdatering: Så här har jag fått ut texten nu efter att ha lyssnat med andras åsikter i åtanke:
"Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"