Sidan 5 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 123

Ämne: Videon till "Idioter"

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2008
    Ort
    London
    Inlägg
    266

    Standard

    Gillar videon på nåt sätt. Den är så "Åh!"

  2. #62
    Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    I'm in heaven!
    Inlägg
    23 783

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av prao Visa inlägg
    Läste på Recoil forum att även dom jobbar med L&E. Samma team som tydligen ligger bakom denna video, Coolt!
    L&E, försökte söka på google men hittade inget vettigt ... vad är det för ena?
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009
    Inlägg
    112

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    öhum... nej, tyvärr. ditt budskap gick mig förbi
    Okej. Låt mig göra ett till försök...

    Du skrev att JB hade sagt att det blir fel när man ska göra en video som tolkar en text ordagrant. Helt rätt att han sagt så.

    Det jag menar är att texten till Idioter kanske inte nödvändigtvis är ironiskt menad. Men videon är det.

    Därför blir det en väsentlig skillnad på vad man menar med "tolkad ordagrant". Den här videon är ju bara en galen tolkning som är menad att vara jävligt rolig - inte för att jag tycker den är speciellt rolig. Jag gillar den dock.

  4. #64
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Smile

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Nalle och Jugge vet jag vilka det är sedan tidigare, men vem är den där Sven Hallberg som du tänker på?

    Edit: Inte ens då jag googlar runt efter bilder blir det napp. Denna lirare? http://sv.wikipedia.org/wiki/Sven_Hallberg
    Ser att han är känd som bl.a. programpresentatören i "Angne & Svullo", haha. Skulle inte förvåna mig om det är han då.
    Jag ska inte svära på att det är "Simply Sven" men det är misstänkt likt honom. Sven Hallberg är något av en doldis. Han har ett förflutet som tv-personlighet på ZTV och kunde också ses som biroll i Agne & Svullo när det begav sig. Nuförtiden är han bland annat redaktör för Äntligen Morgon med Adam & Gry i Mix Megapol. Sven är en ytterst trevlig man med oklanderlig stil och många järn i elden.

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    773

    Standard

    Vilken hemskt sopig jävla video. Jag säger inte att den är dåligt gjord, utan bara att jag hade förväntat mig något mycket mycket bättre till den starkaste singellåten på skivan. Videon pissar ner låten totalt. Idioter! Det enda som var bra var nalle som kung. Jag hade föreställt mig en kung när jag byggde upp hur en video kunde se ut i huvudet. Men resten..

    Och jag instämmer i kören som vill se mer av bandet i videorna. Det behöver verkligen inte vara på ett tradionellt sätt.. Men bara att dom är där
    .. Men jag tänker aldrig så långt.

  6. #66
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka än... Men först intrycket var väl mest att den är jäkligt häftig för den är så otroligt annorlunda.

    Och för er som tycker den ser "budget" ut, jag tror det är precis det som är meningen. Kent har alltid skämt bort oss med snygga videos med specialeffekter osv. Det här är något helt nytt.
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  7. #67

    Standard

    I början hade man lite blandade känslor, allt ifrån besvikelse till ilska. Men sen kollade man igenom videon ett par gånger och nu är den rent av bra. Lite galen sådär.

  8. #68
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Bedrövlig video! Mixen var dessutom sämre än albumversionen; inte alls samma tryck i låten. Tamt! Det här är ingen video jag längtar efter att titta på igen...

  9. #69

    Standard

    Ajajaj, den sved. Det här kändes inte alls som Kent, jag är besviken.

  10. #70
    Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Värmland, Karlstad
    Inlägg
    3 901

    Standard

    men... hahaha skrattar mest åt reaktionerna.

  11. #71
    Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Spinnargränden/Upendi
    Inlägg
    18 046

    Standard

    jag tror adam k skulle gilla att fota i den miljön ; )
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

  12. #72
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    1 460

    Standard

    Knasig video, men det är nog det som gör den så bra.

  13. #73
    Medlem livräddaren Ainas avatar
    Reg.datum
    Apr 2009
    Ort
    trollhättan
    Inlägg
    712

    Standard

    jag tycker den är kul, mycket roligare än den för ingenting.

  14. #74
    Erfaren medlem Sockeeers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Värmland, Karlstad
    Inlägg
    3 901

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av jensan Visa inlägg
    Vilken hemskt sopig jävla video. Jag säger inte att den är dåligt gjord, utan bara att jag hade förväntat mig något mycket mycket bättre till den starkaste singellåten på skivan. Videon pissar ner låten totalt. Idioter! Det enda som var bra var nalle som kung. Jag hade föreställt mig en kung när jag byggde upp hur en video kunde se ut i huvudet. Men resten..

    Och jag instämmer i kören som vill se mer av bandet i videorna. Det behöver verkligen inte vara på ett tradionellt sätt.. Men bara att dom är där
    hahahaaaaa

  15. #75
    Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 749

    Standard

    vad negativa folk är.
    som vissa här verkar tro: bra behöver inte nödvändigtvis betyda snygg (vad är "snyggt" förresten?).
    allt behöver inte alltid vara så stenseriöst djupt, men det betyder inte att den är oseriös och ogenomtänkt.
    eller så förstår man inte ironi?
    jag gillar!

    don't have to be beautiful, but it's nice.

Sidan 5 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •