Sidan 5 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 114

Ämne: Gamla Ullevi

  1. #61
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Tycker Jocke får ordet fönster att låta väldigt fint hehe. Så som "falskt alarm, falsk marknadsföring".

  2. #62
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Ditt inlägg vore roligare om det verkligen hade varit en samba-rytm som spökade i "Gamla Ullevi".
    Det är det inte.
    Skaffa koll & öron.
    vad är det då? merengue?

  3. #63
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    fick skivan dvs singeln idag....gillar verkligen början mest...

    men bara lyssnat typ 3 ggr så återkommer. coolt...robyn smittar av sig...hon släpper ju 3 plattor i år...kentarna 2...och jag hoppas det här albumet är ljusår från det senaste...
    Senast redigerat av tigertindra den 2010-06-16 klockan 20:16. Anledning: uttryckte mig lite klumpigt dvs skiva = singeln

  4. #64
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2009
    Inlägg
    112

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    fick skivan idag....gillar verkligen början mest...

    men bara lyssnat typ 3 ggr så återkommer. coolt...robyn smittar av sig...hon släpper ju 3 plattor i år...kentarna 2...och jag hoppas det här albumet är ljusår från det senaste...
    Hur fick du skivan?!

  5. #65
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    fick skivan idag....gillar verkligen början mest...

    men bara lyssnat typ 3 ggr så återkommer. coolt...robyn smittar av sig...hon släpper ju 3 plattor i år...kentarna 2...och jag hoppas det här albumet är ljusår från det senaste...
    Men Röd är tillsammans med Isola Kents bästa ju!

    Tvivlar på att den här skivan kommer upp i samma episka anslag som Röd men det kan ändå bli årets skiva och en av Kents intressantaste helt klart.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  6. #66
    Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    Ort
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake
    Inlägg
    11 114

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Men Röd är tillsammans med Isola Kents bästa ju!

    Tvivlar på att den här skivan kommer upp i samma episka anslag som Röd men det kan ändå bli årets skiva och en av Kents intressantaste helt klart.
    alla skivorna har ju något guldkorn men det går inte att jämföra hagnesta och isola med något av det andra de gjort. de är i en klass för sig själva...de kommer hålla om ytterligare 10, 20, 100 år

    jag har faktiskt börjat lyssna på röd igen...den växer mer å mer. vals för satan är just nu den bästa på den skivan. men tillbaka till samtiden har jag inte lyckats ta in...alls. förutom columbus (bästa videon) och ensammast i sverige...
    men man ska ju inte blicka bakåt utan framåt...det de gjort just nu är ju enligt dom det bästa så jag ser med spänning fram emot det kommande albumet. bokat å klart. (trodde de var ett april-skämt när jag fick mailet från cdon om att boka deras nya fraktfritt...den titeln och det omslaget....de skämta med oss aprillo...mysgubbarna...hur fan de hinner med allt och ändå leva vanligt är för mig en gåta men de e bara att tacka å bocka. tidig julklapp iår )

  7. #67
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    alla skivorna har ju något guldkorn men det går inte att jämföra hagnesta och isola med något av det andra de gjort. de är i en klass för sig själva...de kommer hålla om ytterligare 10, 20, 100 år

    jag har faktiskt börjat lyssna på röd igen...den växer mer å mer. vals för satan är just nu den bästa på den skivan. men tillbaka till samtiden har jag inte lyckats ta in...alls. förutom columbus (bästa videon) och ensammast i sverige...
    men man ska ju inte blicka bakåt utan framåt...det de gjort just nu är ju enligt dom det bästa så jag ser med spänning fram emot det kommande albumet. bokat å klart. (trodde de var ett april-skämt när jag fick mailet från cdon om att boka deras nya fraktfritt...den titeln och det omslaget....de skämta med oss aprillo...mysgubbarna...hur fan de hinner med allt och ändå leva vanligt är för mig en gåta men de e bara att tacka å bocka. tidig julklapp iår )
    Vi kan ändå vara överens om att Tillbaka till samtiden är deras svagaste och att Columbus och Ensammast i Sveriger är de två överlägset bästa låtarna från den skivan.
    älskling; jag har hittat in från mörkret
    det finns hopp om en förändring
    men det tar den tid det tar


    http://hajpland.blogspot.com

  8. #68
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Vi kan ändå vara överens om attTillbaka till samtiden är deras svagaste
    Nä, det kan vi inte vara överens om
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  9. #69
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Jag funderar lite på om conga-(medmera)-loopen kan ha varit tänkt att vara med på Röd från början, och om det var den som Familjen-Johan tyckte lät lite som Afrika?
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  10. #70

    Standard

    Kan någon hjälpa mig att komma vilken låt som versen i början av Gamla ullevi påminner om..

    Fick för mig ett tag att det var en caesars-låt.. typ winter song.. men kan vara fel ute.. Eller är det en annan kentlåt kanske?

  11. #71
    Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 898

    Standard

    Ibland hör jag:

    Jag tänker på dig
    tänker på dig
    Vi tänker på dig

    Kan det vara så tror ni?

  12. #72

    Standard

    Gamla Ullevi låter lite som ett flipperspel som någon tiltat med.
    För övrigt kändes denna underbara singel genast "rätt" och mycket kent-ig.


    Tack så hemskt mycket för eran effektiva produktivitet under våren !
    Skall bli underbart att fira sommaren tillsammans med "En Plats I Solen".
    It’s not a question of devotion, you cannot carve your own tattoo.
    I’m not a part of your emotion, you cannot tell me what to do.

  13. #73

    Standard

    Är övertygad om att Gamla Ullevi kommer vara helt underbar live. Kan nästan se framför mig hur det kommer bli på Peace & Love. Turnépremiär och ny skiva...

  14. #74

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Melack Visa inlägg
    Vi kan ändå vara överens om att Tillbaka till samtiden är deras svagaste och att Columbus och Ensammast i Sveriger är de två överlägset bästa låtarna från den skivan.
    Tänk jag som jag tycker att de tre första albumena var ren skit med något enstaka undantag, och att TTS är bland det bättre de gjort.
    Skulle jag träffa oss och vara 15, skulle jag bli otroligt besviken. "Vilka är de här trötta, feta gubbjävlarna?"

  15. #75
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Jag funderar lite på om conga-(medmera)-loopen kan ha varit tänkt att vara med på Röd från början, och om det var den som Familjen-Johan tyckte lät lite som Afrika?
    Jag tycker trummorna(i bakgrunden) i slutet på Hjärta låter sjukt mycket Afrika.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

Sidan 5 av 8 FörstaFörsta 12345678 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •