Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 31 till 45 av 135

Ämne: Omslaget

  1. #31

    Standard Verste omslaget!

    Omslaget er helt jævlig! Period. Men jeg regner med at det er ment som en parodi? Det kunne fungert på en "P4s sommerhits" ellerno sånt.

  2. #32
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av okej Visa inlägg
    Ja det är ganska trevligt men jag vill fortfarande veta mer om mannen i bilen.
    Jag skulle vilja veta lite mer om båda två.

    Dels personen som ligger kvar i bilen (ser det inte arrangerat ut, med vänsterbenet och armarna?) och personen som de drar ut.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  3. #33
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    sami är duktig i alla fall, han är den som ger bilden mest liv

  4. #34
    Erfaren medlem okejs avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Kentforumet
    Inlägg
    7 998

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag skulle vilja veta lite mer om båda två.

    Dels personen som ligger kvar i bilen (ser det inte arrangerat ut, med vänsterbenet och armarna?) och personen som de drar ut.
    Vet inte det är väl 2 galna fans de kidnappat den ena såg lite drogad ut också. Märkte inte att det var 2 innan faktiskt.
    Du och jag

  5. #35
    Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006
    Ort
    Kärlekens land
    Inlägg
    18 332

    Standard

    Om jag säger såhär; albumtiteln tillsammans med omslaget fick mig att förneka dess äkthet innan det blev officiellt.
    Jag känner det fortfarande, det är så klyschigt att jag dör lite grann.

    Jag hoppas att musiken väger upp mina negativa åsikter, än så länge låter det bra : )
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

  6. #36
    Erfaren medlem olivia bs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    3 749

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    sami är duktig i alla fall, han är den som ger bilden mest liv
    Markus är duktig på att hålla vakt.

    don't have to be beautiful, but it's nice.

  7. #37
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    åbo
    Inlägg
    2 821

    Standard

    Jag tycker att omslaget till En plats i solen är rätt så fin, men fonten och placeringen av albumtiteln gillar jag inte.
    Whatever you do now, the world still turns.

  8. #38
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Ja, omslaget... vad ska man tro?

    Gillar verkligen Pestens tolkning av omslaget med kopplingen till Isola, men det hela känns bara som en ironisk gest från kents sida (för mycket "Absolute Love", som tidigare påpekats).

    Kanske vill de bara överraska med ett väldigt "okentigt" omslag, ett finger åt prettofansens (popvänsterns ) inskränkthet (vilken jag själv precis ger uttryck för).

    The Plague - du bjuder ofta på intressanta och vackra infallsvinklar, men ibland känns du möjligen något för djup för kent? Gillar ditt bidrag iaf.

  9. #39
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    The Plague - du bjuder ofta på intressanta och vackra infallsvinklar, men ibland känns du möjligen något för djup för kent? Gillar ditt bidrag iaf.
    Det kan ju bara Jocke svara på, om man är för djup för hans låtar och texter och han egentligen inte menar något särskilt alls med det han skriver.
    Sen måste jag säga att jag inte tycker att jag är särskilt djup alls. Ganska enkla kopplingar mellan teman, personer och symboler som återkommer bara.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  10. #40
    Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Ort
    Sweden.
    Inlägg
    8 639

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    Om jag säger såhär; albumtiteln tillsammans med omslaget fick mig att förneka dess äkthet innan det blev officiellt.
    Jag känner det fortfarande, det är så klyschigt att jag dör lite grann.

    Jag hoppas att musiken väger upp mina negativa åsikter, än så länge låter det bra : )
    Exakt så för mig med.

    Och nej, jag tycker verkligen inte att omslaget är snyggt. Men förhoppningsvis tycker jag mer om innehållet än utsidan!
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

  11. #41
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Det kan ju bara Jocke svara på, om man är för djup för hans låtar och texter och han egentligen inte menar något särskilt alls med det han skriver.
    Sen måste jag säga att jag inte tycker att jag är särskilt djup alls. Ganska enkla kopplingar mellan teman, personer och symboler som återkommer bara.
    Tänker inte bara på det du skrev angående "En plats i solen" utan dina tolkningar av kents budskap/symbolik rent generellt (om jag nu inte blandar ihop dig med någon annan forumit). Missförstå mig inte, jag tycker att dina tolkningar ofta känns logiska och tilltalande men samtidigt kanske lite väl avancerade. De är givande och trevliga att läsa iaf.

  12. #42
    Nybörjare
    Reg.datum
    Feb 2010
    Inlägg
    13

    Standard

    Finner omslaget alldeles förträffligt vackert.

    Bara jag som ser en guldfisk till vänster och stenar till höger?

  13. #43

    Standard

    Min stora fråga, vem tog bilden och vart är bilden tagen?

    Är vi på Isola nu eller hemma i Hangesta?
    http://deleu.blogg.se

  14. #44
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Isola ........
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  15. #45
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Isola ........
    Omslaget är absolut inte ironiskt.
    Det är fullständigt allvarligt menat.
    Det handlar självklart delvis om en koppling till Isola som för mig är ett sommaralbum.
    Delvis om något annat som gått förlorat.
    Självklart visste vi att ironi skulle läsas in i bilden, men det får stå för betraktarens oförmåga att se något som för bara 20 år sedan var sinnebilden av det paradis vi alla drömde om.

    Isola repades/spelades in under våren och sommaren '97 och studion vi var i låg mitt bland hagar och gårdar i ett varmt Belgien.
    Det luktade dessutom koskit utanför konstant och studion invaderades av flugor hela tiden
    Jag minns dessutom sommardelen av Isolaturnén bättre än höst och vårsvängen.
    Min koppling till låtarna på Isola är helt enkelt ren sommarkänsla.

    Samma sak med Hagnesta som också repades och spelades in under en väldigt varm sen vår i Stockholms innerstad och en väldigt varm sommar bland sädesfälten i Danmark.
    Men omslagen till Isola och Hagnesta är tagna på hösten och ger en väldigt tydlig bild av den bitterljuva tid när allt faller inför vintern.

    Antagligen är det ingen annan som känner så, men låtar som 747, Oproffesionell, Revolt III & Kevlarsjäl skrevs tiden strax innan midsommar, så för mig är de förknippade med Den Stora Blomstertiden.
    Olika år dock.

    Denna gång är låtarna mestadels skrivna under vintern men ges ut på sommaren, så ni kanske förstår det (mikroskopiska) känslomässiga dilemma man som låtskrivare står inför när folk till höger och vänster börjar ge låtar/album epitet som höstiga/somriga osv.

Sidan 3 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •