Sidan 4 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 135

Ämne: Omslaget

  1. #46
    Erfaren medlem Impulsers avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Karlskrona
    Inlägg
    4 290

    Standard

    Det är definitivt ett av de snyggare singelomslagen.
    Men så tycker jag bättre om omslag med människor på snarare än objekt, de är mer levande, såklart haha.
    så länge fötterna bär, så länge lungorna kan.


  2. #47

    Standard

    Jaha, då vet jag i alla fall att jag ska ta omslaget seriöst. Inte första gången jag har haft fel med sånthär, haha. Men jag börjar väl vänja mig vid det, i alla fall.
    genomdimmorna.blogg.se

    08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

  3. #48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Omslaget är absolut inte ironiskt.
    Det är fullständigt allvarligt menat.
    Det handlar självklart delvis om en koppling till Isola som för mig är ett sommaralbum.
    Delvis om något annat som gått förlorat.
    Självklart visste vi att ironi skulle läsas in i bilden, men det får stå för betraktarens oförmåga att se något som för bara 20 år sedan var sinnebilden av det paradis vi alla drömde om.
    Då har vi fått det bekräftat att det finns en koppling till Isola, nu behöver vi egentligen bara börja överanalysera varje textrad och jämföra dessa med skivan. Nej men allvarligt, konst är väl till för att få form i betraktarens ögon?

    Tror vi aldrig kommer kunna tolka allt som bandet gör helt korrekt, men däremot kommer vi kunna tolka det ur våra egna personliga synvinklar och få fram egna och unika minnen att relatera till låtar. Sen om "Elefanter" handlar om en dag på ett zoo, våldtäkt, minnesförlust eller kanske analsex spelar väl ingen större roll. Så länge man känner något så är den känslan rätt i betraktarens ögon, även om konstnären menade annat.

    Men... jag vill fortfarande veta vart bilden är tagen och vem som tog den. Läste att den var tagen "så sent som i torsdags" (10/6-10), så funderar på vem som åkte vart och hittade den där orangeaktiga platsen i solskenet!
    http://deleu.blogg.se

  4. #49
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    nej den som togs förra torsdagen var väl singelomslaget?

  5. #50

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    nej den som togs förra torsdagen var väl singelomslaget?
    Jo, kanske, jag vet inte. Ser inget sammanhang i tråden och vilket omslag vi pratar om
    Vilket omslag pratar vi om egentligen i hela tråden? *Förvirrad*
    http://deleu.blogg.se

  6. #51
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Antagligen är det ingen annan som känner så, men låtar som 747, Oproffesionell, Revolt III & Kevlarsjäl skrevs tiden strax innan midsommar, så för mig är de förknippade med Den Stora Blomstertiden.
    Olika år dock.
    747 får mig att tänka på sommarregnet och en resa utomlands. En flygplats, speciellt det där synthplingandet. Och Kevlarsjäl är helt klart en sommarlåt för mig.

  7. #52
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    jag tror att vi pratar om båda! men i första hand albumomslaget. eller det var ju helt klart det herr berg skrev om iaf!

  8. #53
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Tyckte den här tråden var intressant i sammanhanget.
    http://forumet.kent.nu/showthread.ph...045#post864045
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  9. #54

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    jag tror att vi pratar om båda! men i första hand albumomslaget. eller det var ju helt klart det herr berg skrev om iaf!
    Jaha, ja men då är jag lite med i svängarna.

    Det här är faran med off topic och för få trådar, när man slår ihop avdelningar och skär ner på budgeten så är det väldigt enkelt att man blandar ihop två olika ärenden och någon tillslut inte förstår vad i hela fridens namn som pågår!

    Från och med nu ska jag införa ett nytt system i den här tråden, det går till så att man nämner vilket omslag man pratar om!

    Tex:

    En sak som jag kom att tänka på till omslaget för "En plats i solen" är att det är ännu en färg som kent aldrig använt till sina album. Dock går den i den lite mer "Klassiska kentstilen" där man färgar album i gult, blått, rosa osv.

    Btw, visst är både isola, hangesta hill och tillbaka till samtiden inspelade under vår/sommarperioder? Och det är dem enda som har dessa kulörer utan att bli avbrytna i svart som t.ex. "Kent" eller "Röd"... Intressant...


    Sådär, vem kan nu tro att jag pratat om singelomslaget till "dom andra"?
    http://deleu.blogg.se

  10. #55
    Erfaren medlem fråggs avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Skövde
    Inlägg
    12 700

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Delvis om något annat som gått förlorat.
    Soundet...

    Fast som de som läst det jag skrivit tidigare här, så gillar jag det nya soundet bättre än det gamla. Men det är en viss ironi i att många hänger kvar i det gamla så mycket att de vägrar överhuvudtaget befatta sig med något nytt vad gäller er.

    Jag funderar ibland på om det handlar om namnet 'kent'. Om samma medlemmar som i bandet kent skapade ett nytt sidoprojekt som heter något annat, och som har ett helt annat sound, skulle det då riva loss samma proteststormar?

    så ni kanske förstår det (mikroskopiska) känslomässiga dilemma man som låtskrivare står inför när folk till höger och vänster börjar ge låtar/album epitet som höstiga/somriga osv.
    Det förstår vi nog. Jag skrev en låt (som jag la ut här i en skitig demoversion) i slutet av december. I texten finns '2009' och '2010' refererat. Problemet är att jag fortfarande inte fått tid att producera klart låten. Så texten börjar kännas inaktuell.. :/
    Paula & SID in harmony
    J, V, L <3

  11. #56
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Omslaget är absolut inte ironiskt.
    Det är fullständigt allvarligt menat.
    Det handlar självklart delvis om en koppling till Isola som för mig är ett sommaralbum.
    Delvis om något annat som gått förlorat.
    Självklart visste vi att ironi skulle läsas in i bilden, men det får stå för betraktarens oförmåga att se något som för bara 20 år sedan var sinnebilden av det paradis vi alla drömde om.
    Hoppas inte detta var en rättelse av mig, det är precis åt det hållet jag legat i diskussionen hela tiden.
    Men tack för klargörandet.
    Jag gillar det skarpt!!
    Senast redigerat av The Plague den 2010-06-19 klockan 11:05.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  12. #57
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Delawarefloden Visa inlägg
    Btw, visst är både isola, hangesta hill och tillbaka till samtiden inspelade under vår/sommarperioder?
    TTS repades & spelades in under hösten och vintern.

  13. #58

    Standard

    Släpptes inte TTS vintertid? Var ni i så fall väldigt snabba med utgivningen? Eller minns jag bara helt fel.. Kommer dock ihåg att den släpptes ett par dagar innan det var sagt.

    Och för att undvika fysisk bestraffning med läderskärp för att jag gick offtopic måste jag fråga vad det är som paret håller i? Simglasögon får jag det till, men skulle inte förvånas om det var en king-size osthyvel eller nåt.
    Senast redigerat av samwise den 2010-06-19 klockan 15:04.

  14. #59

    Standard

    Men "Vapen & Ammunition" är inte ett sommaralbum va? Jag antar att jag associerar det albumet med sommaren eftersom den vita konserten ägde rum på nationaldagen året efter releasen.
    rbroddmark.tumblr.com

  15. #60

    Standard

    Efter lite ansträngande research så vet jag nu att april 2002 var releasedatum för V&A. Låtarna spelades väl som intensivast under sommaren det året ändå, kan jag tänka mig? Därav associationen - - -
    rbroddmark.tumblr.com

Sidan 4 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •