Sidan 5 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 61 till 75 av 135

Ämne: Omslaget

  1. #61
    Medlem buster89s avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Ort
    Norge (men älskar svenska språket)
    Inlägg
    323

    Standard

    Tre låtar på Isola som jag förknippar med sommaren är "Saker man ser," "Bianca" och "Innan allting tar slut." Kanske dels därför att jag lyssnade på dessa låtar extremt mycket under sommaren 2003.
    Låtar som däremot är extrem-höst i mina ögon är "Oprofessionell," "Elvis" och "747."

    Även jag tycker mycket om nya omslaget. Alla Kent-album hittils har haft grymt sköna omslag (ok, debutplattans omslag sticker väl inte ut men det går bra ihop med plattan ändå tycker jag). Vackraste omslaget finns dock kanske på "Verkligen" i mina ögon.

    Jag har undrat lite när Kent kommer att släppa en platta om sommaren. Mars-april-okt-nov-dec har nästan verkat obligatoriskt, som jag skrev på annan plats. Nu vet vi.



  2. #62
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Omslaget är absolut inte ironiskt.
    Härligt att höra, med er vet man aldrig. Föredrar allvar framför ironi när det kommer till kent.

  3. #63
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av samwise Visa inlägg
    Släpptes inte TTS vintertid? Var ni i så fall väldigt snabba med utgivningen? Eller minns jag bara helt fel.. Kommer dock ihåg att den släpptes ett par dagar innan det var sagt.

    Och för att undvika fysisk bestraffning med läderskärp för att jag gick offtopic måste jag fråga vad det är som paret håller i? Simglasögon får jag det till, men skulle inte förvånas om det var en king-size osthyvel eller nåt.
    nix, den sjuttonde oktober släpptes det minsann. så snarare var det en extremt seg utgivning om det spelades in under höst/vinter?

    det ser väldigt mycket ut som cyklop iaf!

  4. #64

    Standard

    Jamen så var det ja. "Seg" utgivning indeed. <- Nu är detta inte en förolämpning mot kentarnas arbetssätt eller en antydning på att jag tror mig veta bättre.

    Men visst började den säljas ett par dagar innan? Tror jag införskaffade den cirkus den trettonde.

  5. #65
    Erfaren medlem Gråbos avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    verkligheten
    Inlägg
    5 724

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av samwise Visa inlägg
    Jamen så var det ja. "Seg" utgivning indeed. <- Nu är detta inte en förolämpning mot kentarnas arbetssätt eller en antydning på att jag tror mig veta bättre.

    Men visst började den säljas ett par dagar innan? Tror jag införskaffade den cirkus den trettonde.
    haha det märks att en viss sångare har en något aggressiv framtoning på det här forumet när man inte vågar skriva att något är segt, i rädsla för att väcka hans vrede!

    jo det gjorde det nog vill jag minnas, det brukar ju ofta läcka och därför börja säljas tidigare än beräknat

  6. #66

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gråbo Visa inlägg
    nix, den sjuttonde oktober släpptes det minsann. så snarare var det en extremt seg utgivning om det spelades in under höst/vinter?

    det ser väldigt mycket ut som cyklop iaf!
    Det kallas väl för byråkrati när något som redan är klart måste gå igenom alla dessa processer innan det släpps? Och om skivan då spelats in under höst/vinter så måste det ju ha gått ett år eftersom det även släpptes under en höst.

    Okej, nu konstaterade jag bara det som redan sagts men... ja. Eh.

    Puss!
    http://deleu.blogg.se

  7. #67

    Standard Du har rätt

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Omslaget är absolut inte ironiskt.
    Det är fullständigt allvarligt menat.
    Det handlar självklart delvis om en koppling till Isola som för mig är ett sommaralbum.
    Delvis om något annat som gått förlorat.
    Självklart visste vi att ironi skulle läsas in i bilden, men det får stå för betraktarens oförmåga att se något som för bara 20 år sedan var sinnebilden av det paradis vi alla drömde om.

    Isola repades/spelades in under våren och sommaren '97 och studion vi var i låg mitt bland hagar och gårdar i ett varmt Belgien.
    Det luktade dessutom koskit utanför konstant och studion invaderades av flugor hela tiden
    Jag minns dessutom sommardelen av Isolaturnén bättre än höst och vårsvängen.
    Min koppling till låtarna på Isola är helt enkelt ren sommarkänsla.

    Samma sak med Hagnesta som också repades och spelades in under en väldigt varm sen vår i Stockholms innerstad och en väldigt varm sommar bland sädesfälten i Danmark.
    Men omslagen till Isola och Hagnesta är tagna på hösten och ger en väldigt tydlig bild av den bitterljuva tid när allt faller inför vintern.

    Antagligen är det ingen annan som känner så, men låtar som 747, Oproffesionell, Revolt III & Kevlarsjäl skrevs tiden strax innan midsommar, så för mig är de förknippade med Den Stora Blomstertiden.
    Olika år dock.

    Denna gång är låtarna mestadels skrivna under vintern men ges ut på sommaren, så ni kanske förstår det (mikroskopiska) känslomässiga dilemma man som låtskrivare står inför när folk till höger och vänster börjar ge låtar/album epitet som höstiga/somriga osv.
    Jag är skyldig till att se det ironisk, my fault. Men så kan jag ju tolka det:-) Men jag förstår tanken med paradiset vi drömde om en gång. Men jag vill säga oskulden i Sverige försvann när Palme mördades, sen dess har det blivit hårt! Kommersialismen, utseendefixeringen, utsattheten och exploateringen har aldrig varit så jävlig som idag. TROTS att vi säger vi är mer jämlika, vi tänker mer på miljön osv osv. Jag vet inte, kanske är jag bitter.
    Oki detta var väl inte vad jag skulle skriva om men det bubblade upp:-)

    Tack för en ny platta:-) Ja och vi vill ha ett paradis.

    www.myspace.com/depertementet000

  8. #68
    Erfaren medlem Fast Forwards avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 308

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Antagligen är det ingen annan som känner så, men låtar som 747, Oproffesionell, Revolt III & Kevlarsjäl skrevs tiden strax innan midsommar, så för mig är de förknippade med Den Stora Blomstertiden.
    Olika år dock.
    Ja, Kevlarsjäl, Stoppa mig juni och 747 får mig definitivt att tänka på varma sommarkvällar... Resten av Isola känns mest höst och Hagnesta vinter för min del. Men det är ju inte jag som har gjort skivorna, och det finns väl inte heller något rätt och fel. Allting handlar väl om vad musiken betyder för en själv. Intressant inlägg dock, tackar för det!
    Du log genom fräknarna
    med tårar i ögonen
    Allt fanns i ögonen
    Allt finns i ögonen

  9. #69
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    ... så att vi just nu har en fruktansvärt kall och hemsk sommar spelar inte in ett skit på denna skivan? det var det absolut första jag tänkte på när jag såg titeln och omslaget första gången.

  10. #70
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Ja men skivan släpps ju i slutet av juni/början av juli.

    Juni brukar väl alltid mer eller mindre suga sett till vädret?

  11. #71
    Bandmedlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    , , .
    Inlägg
    1 179

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Juni brukar väl alltid mer eller mindre suga sett till vädret?
    Jag har också den erfarenheten.
    Om någon kan förklara detta fenomen för mig vore jag tacksam.
    Antingen är det rent statistiskt helt enkelt osant eller så har det en meteorologisk förklaring som är svår att... googla fram.

  12. #72
    Webmaster henriks avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Mälarhöjden, Stockholms län, Sverige
    Inlägg
    32 090

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Jag skulle vilja veta lite mer om båda två.

    Dels personen som ligger kvar i bilen (ser det inte arrangerat ut, med vänsterbenet och armarna?) och personen som de drar ut.
    Om man kollar noga så ser man att den ena personen är en viss musiker. Givet den kunskapen så skulle jag kunna tänka mig att den andra personen är en viss annan musiker och att tanken bakom bilden då skulle kunna vara "jaha, nu ska vi ut på vägarna igen och då behöver vi samla ihop turnégänget".
    Lid för konsten eller brinn.

  13. #73
    Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Ort
    Sveriges framsida
    Inlägg
    18 202

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Jag har också den erfarenheten.
    Om någon kan förklara detta fenomen för mig vore jag tacksam.
    Antingen är det rent statistiskt helt enkelt osant eller så har det en meteorologisk förklaring som är svår att... googla fram.
    Brukar det inte vara tvärtom?
    Juni är fin och Juli är botten?
    Det är min erfarenhet.

  14. #74

    Standard

    Vill minnas att juni var finast förra året. Sol non stop. Sen kom juli och då rasade bron över österdalälven på grund av konstant ösregn.

    Nu är vi ändå är ontopic menar jag.

  15. #75
    Erfaren medlem Kentinas avatar
    Reg.datum
    Oct 2005
    Ort
    Finland
    Inlägg
    14 212

    Standard

    Ja man kan alltid snacka om vädret om inte annat.
    Jag älskar sommarregn, men inte kul om det är kallt... och vinter och isbjörnar året om som det är här.

Sidan 5 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •