Jag har då inte set att man kunnat rösta någonstans.
hur fan kan robyn vinna en massa priser, det är ju för fan världens sämsta och mest avskyvärda skitmusik. sån musik som robyns och liknana avskyvärd nrjpop borde förbjudas
"We didn't invent goth, we just play emotional music"robert smith"Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"
Jag längtar efter den dagen då det blir förlegat att nedvärdera musik utan konstruktiv kritik. Lyft fram något som är bättre eller sätt fingret på vad du inte gillar istället för att skriva dravel som ingen är intresserad av att läsa.
Jag tycker att Johnossi välförtjänt vann pris som årets grupp. Det känns som att Kent har haft ett "mellanår" när det gäller album. En Plats I Solen levererar, men var tyvärr ett steg bakåt jämfört med Röd, jag tror att de flesta håller med. Johnossi däremot gick från att vara populära bland popkidsen till att bli lite mer folkliga, mycket tack vare ett välproducerat och radiovänligt album och mycket PR samt festivalspelningar.
Every beat of your drum is wasted
and every song you sing is a fake
and every word is a hesitation
you did it great...
Ur ett objektivt perspektiv tycker jag att Johnossi har presterat bättre 2010 än Kent. Ur ett subjektivt perspektiv så tycker jag att Kent är ett bättre band och att deras konserter ger mig mer än Johnossis, samt att En Plats I Solen är bättre än Mavericks.
Jag står däremot fast vid att Johnossi var en välförtjänt vinnare, What's The Point sopar ju banan hitmässigt med allt Kent släppte 2010, troligtvis är det bara Från Och Med Du (Oskar Linnros) och Dancing On My Own (Robyn) som har skördad fler superlativ i de stora medierna.
Kent är mina favoriter, men jag tror inte ens att En Plats I Solen ligger på min personliga topp 10 över bästa album 2010.
you did it great...
you did it great...
Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di
Förutom skandalen att Kent inte vann någonting (Kan det verkligen stämma??!!) så var faktiskt alla de andra mycket välförtjänta vinnare!
Svensk musik är onekligen helt fantastisk!
Senast redigerat av Embrace den 2011-01-18 klockan 10:46.
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg
http://foto.stilren.se - portfolio
Negativt var ju att Kent inte har vunnit något.. Sveriges stolthet fö fan.
Grattis till Johnossi för dom har verkligen slagit igenom bra med sin musik detta förra året.
Grattis till Håkan Hellström också
Fast jag förstår inte hur folk verkligen kan gilla Robyns musik framför Kent.. Robyn kanske är större utanför Sverige men Kent är fan mer musik än robyn..
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Faktum är att vissa Kentlåtar och vissa Robynlåtar inte är så långt ifrån varandra.
Dessutom skulle jag tro att Kentarna skulle varit rätt nöjda/stolta om de skrivit en låt som Dancing On My Own.
"It is impossible to achieve the aim without suffering"
---John G. Bennett
Robyn är helt galet bra och man får heller inte glömma bort hennes geniale
producent Klas Åhlund (som ju också fick ett välförtjänt pris) eftersom
de tillsammans gjort mästerliga elektropoplåtar som "Hang With Me",
"Include Me Out", "Indestructible", "Call Your Girlfriend" och
"Dancing On My Own"!
Byt ut Lady GaGas storhet och låt Robyn vara så populär och
vi har tagit ett stort steg till en rättvisare och bättre värld...
KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg