Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456
Resultat 76 till 82 av 82

Ämne: Grammis 2011

  1. #76
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Folk har dassig smak och världen är tragiskt sönderamerikaniserad.
    Men då är ändå Lady Blaha den absolut minst dåliga artisten i jämförelse
    med totalvidrig dynga som Pink, Kesha, Katy och Britney som
    aldrig kan skriva, producera eller sjunga någonting som
    liknar något bra utan endast får svenska hits
    levererade på löpande band.
    Vidrigt!
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  2. #77

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite. Visa inlägg
    robyn har 300.000 fans på fejan, lady gaga har över 26 mille. verkar som att inte alla som tycker du tyvärr!
    därför är det så skönt att man får ha en egen åsikt så jag slipper tycka som alla andra!
    signaturer är inte min grej.

  3. #78
    Erfaren medlem Embraces avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Stockholm Södermalm Beckbrännarbacken
    Inlägg
    5 553

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av esczn Visa inlägg
    därför är det så skönt att man får ha en egen åsikt så jag slipper tycka som alla andra!
    Genau & Exaktemente
    KAPITÄN EUROPA - Die Erste Arkengel
    http://www.thejohnsongalleries.com/i...%20Michael.jpg

  4. #79
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Men Johnossi är så fruktansvärt tråkiga live, vansinigt tråkiga.

    I jämförelse med Kent som levererade två fantastiska turnéer under 2010, jag tycker detta verkligen är något att ta med i värdering i denna tid då folk ifrågasätter varför man betalar för musik.

    Samtidigt tycker jag detta är en meningslös, på samma grund jag anser att Helena Bergström är sveriges mest pinsamma person just nu.


    Citat Ursprungligen postat av Indie-Jens Visa inlägg
    Ur ett objektivt perspektiv tycker jag att Johnossi har presterat bättre 2010 än Kent. Ur ett subjektivt perspektiv så tycker jag att Kent är ett bättre band och att deras konserter ger mig mer än Johnossis, samt att En Plats I Solen är bättre än Mavericks.

    Jag står däremot fast vid att Johnossi var en välförtjänt vinnare, What's The Point sopar ju banan hitmässigt med allt Kent släppte 2010, troligtvis är det bara Från Och Med Du (Oskar Linnros) och Dancing On My Own (Robyn) som har skördad fler superlativ i de stora medierna.

    Kent är mina favoriter, men jag tror inte ens att En Plats I Solen ligger på min personliga topp 10 över bästa album 2010.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

  5. #80

    Standard

    P3 kan man inte lyssna på längre. Den kanalen har gått för mycket åt rix fm och alla andra sälj och sälj mera program.
    P4 ska det vara.

  6. #81
    Erfaren medlem Indie-Jenss avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    samhälle, plats där flera hushåll har sin bostad
    Inlägg
    2 779

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Fjant Visa inlägg
    Men Johnossi är så fruktansvärt tråkiga live, vansinigt tråkiga.

    I jämförelse med Kent som levererade två fantastiska turnéer under 2010, jag tycker detta verkligen är något att ta med i värdering i denna tid då folk ifrågasätter varför man betalar för musik.

    Samtidigt tycker jag detta är en meningslös, på samma grund jag anser att Helena Bergström är sveriges mest pinsamma person just nu.
    Det är ju en smaksak. Johnossi har lockat mycket publik, mycket mer än dom gjorde för två år sedan. Kent har lockat mycket publik, men inte mer än för två år sedan.

    Personligen håller jag Johnossis spelning på Emmabodafestivalen som en av dom bästa under 2010 och jag såg ändå över 150 spelningar förra året.
    Every beat of your drum is wasted
    and every song you sing is a fake
    and every word is a hesitation
    you did it great...


  7. #82
    Medlem Fjants avatar
    Reg.datum
    Dec 2005
    Ort
    Eskilstuna, , Sweden.
    Inlägg
    465

    Standard

    Jag tycker det är bra när nya artister uppmuntras för sitt arbete. Kent har fått massor av priser genom tiderna och jag tror att de unar nyare artister att få priser.

    Det jag inte gillar är när dessa priser blir någon form av kvalitétssäkring av musiken. När priser blir ett betyg på att en artist är bättre än någon annan. Alla dessa typer av priser sker såklart inte helt objektivt. All form av bedömning sker med subjektivitet, annars vore musik matematik. men det ligger tyvvärr i vår moderna(kapitalistiska?)kultur att mäta, kategorisera och bedömma. även in på omrdåden som kultur. att det finns en hetsjakt att in0m musiken jämföra försäljningssiffror, publikantal och listettor är bra att det finns för alla melodifestivalenmänniskor där ute med en tvångsmässig natur att vilja kunna se vilka som är bäst och inte göra en egen subjektiv bedömning de själva kan stå för.
    Jag gör allt på ren vilja
    Ser du nån så skjut
    Jag står bakom tätt intill
    och jag är bara ljud
    Så jag rör mig som jag vill

Sidan 6 av 6 FörstaFörsta 123456

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •