Fick höra den där Saaaade-låten igår, blev ju rädd. Är det det bästa schlager-Sverige kan producera 2011?
Fick höra den där Saaaade-låten igår, blev ju rädd. Är det det bästa schlager-Sverige kan producera 2011?
inget.
Han som var hårdrockare och sjöng gick väl vidare? Hans låt saknade smaawk.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Årets bästa låt sjungs av Pernilla Andersson - "Desperados"!
Hon har skrivit sin låt alldeles själv, vilket också en annan av mina favoriter har gjort - nämligen Daniel Karlsson alias The Moniker med sin 60-talsinspirerade "Oh my God!".
Hoppas att åtminstone någon av dessa tar sig vidare från andra chansen! Jag är också svag för Sara Vargas fina "Spring för livet", men den är kanske för allvarlig för ett nå final. Finalfältet är inte alltför starkt...
Jag gillade Nicke Borgs låt som gick vidare från sista deltävlingen. Brolle och Playtones ställer också upp med dugliga låtar. Tyvärr tror jag det kommer att stå mellan flickidolerna Danny och Eric Saade. Vi har ju skickat kvinnliga soloartister till ESC tre år i rad nu, så det är nog dags för en man(boy) i år...
http://www.youtube.com/watch?v=C-VMH...feature=fvwrel
Fattar inte hur denna inte kunde vinna förra året.
Spöklikt vit
i solskens dis
http://www.youtube.com/watch?v=P4VcSQE7DXg
Det bästa bidraget någonsin.... Är den inte för fin för Eurovision?
gillade aldrig pernilla...så nja. jäkligt glad att daniel gick vidare dock. trodde de var kört när han inte föll folk i smaken första gången.
känns så b att heja på någon när denne är från jkpg (hv-71 exkl) men jag tycker verkligen om den här låten och hela numret.
Dock så tror jag saade tar hem det men ja kommer rösta på daniel ändå...
Senast redigerat av tigertindra den 2011-03-09 klockan 13:40.
Hörde Monikers låt för första gången nu. Satan vad bra! Går den hem i Europa är dock frågan. Ja va fan, det tror jag!
"Jag har inte längre något vettigt att säga med min jävla signatur"
Jag har inte sett Melodifestivalen alls i år pga resor etc. men kollade igenom några bidrag idag, och the Moniker var inte bra. Djupt obehaglig.
Mr Orange
The Monikers låt, gjorde iget djupare intryck första gången jag hörde den utom att den var bättre än det mesta annat den lördan - men nu när man hört den på radio några gånger måste jag säga att jag gillar den skarpt! Gladlåt!
and goddamn, I don't seem to have learned
that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)
& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod
Som ett stort Beatles-fan man är så hoppas jag på The Moniker.
Men priset som bästa bidragen genom tiderna går till mannen som kommer obotligt sist varje gång han ställer upp...
Every beat of your drum is wasted
and every song you sing is a fake
and every word is a hesitation
you did it great...
nä bästa bidraget genom tiderna är det här bidraget:
http://www.youtube.com/watch?v=RJXEpa0Kmx0
(obs när han vänder och flyger iväg å börjar dansa..exakt så dansar min sambo ^^)
Ja Linda Bengtzing, ja.
Sláinte Mhath!