Visa resultat för omröstning: Skulle du sno en miljon kronor om du visste att du skulle komma undan?

Antal röster
23. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Ja

8 34,78%
  • Nej

15 65,22%
Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345
Resultat 61 till 62 av 62

Ämne: Skulle du sno en miljon kronor om du visste att du skulle komma undan?

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av frågg Visa inlägg
    Jag ska lite snabbt utveckla vad jag menade nu, innan jag sätter igång med att hänga tvätt och ta ur diskmaskinen

Min moral handlar om att vara human, d.v.s. att man har vissa principer för att inte kränka en annan människa. Jag tycker man kränker andra människor om man inte släpper in dem i samhället, likväl tycker jag man kränker en annan människa om man snor något som tillhör dem.
    Fast det är ju ingen som förbjuder dig att "släppa in" någon, men du får inte sno något som tillhör någon annan för att göra det. Det var därför jag undrade hur du menar att de två principerna hör ihop.

Jag brukar också tänka på hur jag själv skulle känna om jag hamnade i en situation där jag blir kränkt på det sättet som mina principer sätter stopp för, och om jag inte vill hamna där så har jag svårt att se varför jag tycker att andra ska behöva hamna där.
    Jag tänker lite samma fast tvärtom: varför skulle jag ha rätt att bruka våld mot någon bara för att jag i en given situation skulle tjäna på det?

Standard

En miljon skulle väl inte sitta helt fel, men jag skulle aldrig någonsin stjäla från någon!
    Kent är en himmelsk drog ♥

Sidan 5 av 5 FörstaFörsta 12345

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •