Det känns bara så jobbigt att vissa måste framstå som så duktiga och tycka rätt.
Som att motsätta sig hela idén om att IC är en seriös organisation bara för att de vill engagera militären. Helt plötsligt verkar flera hänga på idén om att det inte alls vore viktigt att fånga in Kony bara "för att han KANSKE inte är i Uganda längre". Men om man nu lyckas engagera den amerikanska regeringen att leta reda på honom spelar det ju mindre roll vart han befinner sig, rättvisa måste ju ändå skipas. Han är en viktig pjäs i det hemska som händer där, och plockar man ned honom visar man att man gjort en kraftansträngning för att få bukt på det området. Sen är ju han knappast HELA problemet för allt som sker där, deras rådande diktator är ju en större aktör som man visserligen också borde plocka ned. Och visst, man kanske inte alltid bör ta till vapen för att lösa konflikter men diktatorer är inte direkt kända för att låta sig bjudas på kaffe och bullar så ger de ifrån sig allt som är "deras" hursomhelst...
Sen det här med att det skulle vara IC's fel att de lokala byborna som rekryterats till soldater våldtar kvinnor och använder fler barn som soldater; tror ni det själva eller? Givetvis hade det inte varit bättre om IC gett fan att åka ned där. Enda skillnaden hade väl varit att vi i västvärlden satt mindre ljus på det. Men det är knappast deras pengar som får dem att göra allt det vidriga som sker där. Och med det var det nog inga fler konstigheter från hennes blogg jag reagerade på.
426991_10150722372686499_615781498_11274533_2045495158_n.jpg
När vi ändå ska fånga in bad-guys som gjort att barn farit illa + hela lokalbefolkningar...
"Kärlek är som en blomma, även den vackraste dör"
Jag testade att kolla lite på google trends, verkar ha gjort resultat där.
http://www.google.com/trends/?q=Kony...ate=mtd&sort=2
Sláinte Mhath!
Så, vi tittade på filmen för några dagar sen (i fredags kväll tror jag det var), och visst var den gripande och oerhört välgjord. Det som är viktigast med den här filmen anser jag är att sprida budskapet. Inget kommer någonsin hända om ingen känner till hur det kan vara i bl.a. Afrika med barnsoldater m.m.
Sen tror jag inte att jag kommer skänka pengar till just den här organisationen.
Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.
kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!
Portfolio:http://www.berntsten.se/