Se den här filmen och sprid: (den är 30 min men det är värt det, jag tänkte först meh! orka kolla på klipp på youtube i 30 min, men fan det här är bra grejer)
Fuck yeah internet!
Se den här filmen och sprid: (den är 30 min men det är värt det, jag tänkte först meh! orka kolla på klipp på youtube i 30 min, men fan det här är bra grejer)
Fuck yeah internet!
Sláinte Mhath!
Lite mer info:
Kony 2012 är en film och kampanj av "Invisible Children". De vill att Joseph Kony ska bli berömd. Inte för att fira honom, men för att höja stödet för hans gripande och för internationell rättvisa.
Personligen tillhörde jag de 99% som filmen beskriver. Hade knappt någon aning om vem Kony var... tills nu.
Andra tillhörande länkar...
[1] http://www.kony2012.com (väldigt belastad just nu!)
[2] http://www.facebook.com/invisiblechildren
[3] https://twitter.com/#!/search/realtime/%23kony2012
[4] http://www.reddit.com/r/kony2012
Sláinte Mhath!
Edit:
Glöm det, jag läste ditt inlägg för fort.. ska kolla på filmen när tid ges!
Min första reaktion: orka se ett klipp på över två minuter, som dessutom INTE innehåller katter.
Min andra reaktion: men ok, challenge accepted! Låt oss pröva min koncentrationsförmåga och se klippet.
Min tredje reaktion: MOTHER OF GOD! Vilken bra och viktig film. Denna kampanj måste spridas. Så jag skrev om klippet för Kulturbloggen och fler verkar ha tänkt samma sak som mig.
http://visiblechildren.tumblr.com/post/18890947431/we-got-trouble
Tänkte bara upplysa om det... Jävligt synd att det är så.
Stäng din dörr, vi har någonting att reda ut.
Okej.
Nu kör vi alltså.
Via musikhjälpen har kentforumet varit rätt duktiga. Men det här är större.
Alla måste se den här filmen och följa de tre punkterna.
Så enkelt är det.
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Reaktion 1: Det här verkar ju rätt intressant..
Reaktion 2: Nämen HERREGUD vad amerikanskt..
Reaktion 3: Nä, de visade nyss inte helt seriöst bilder på ett skrattande blont barn.. eller?
Reaktion 4: Dör lilla klyshighetsdöden, förstöker hålla ut några minuter till.
Efter 20 minuter: Stängde av.
Det är inte ens en seriös organisation, ska ni skänka pengar så skänk pengar till "riktiga" organisationer såsom rädda barnen, röda korset, amnesty etc och SLUTA trycka upp den här videon i ansiktet på mig. Ett av de största problemen här är väl att inte en jävel ens vet om den där Kony LEVER, och gör han det så är det inte i Uganda, så vart går pengarna liksom? Nä herreminje.
Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
- Jonathan Safran Foer
Kan verkligen inte bry mig mindre om den där Kony. Han eller vad det nu är en av alla andra.
Zappade igenom videon lite. Handlar det om nån afrikansk barnkrigare?
Folk borde däremot titta på filmen Blood Diamond. Där får man se hur barnkrigare har det.
Senast redigerat av Astronaut: den 2012-03-08 klockan 15:36.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Vad gör organisationen oseriös?
Röda korset, Rädda barnen och amnesty jobbar med direkt hjälp medans Invincible Children är till för att skapa kännedom, uppmärksamhet och påverka politiker, de är helt olika organisationer med olika metoder så jag förstår inte hur man kan jämföra dem. Jag tror att den här kampanjen kan göra större påverkan än tex Röda korset.
Sláinte Mhath!
Ja, men med tanke på att en bråkdel av de skänkta pengarna går till barnen i fråga så kanske man bör fundera över om man verkligen vill ge pengar till de som gör PR'en för barnen eller till de faktiska barnen. Är det fallet så är tidigare nämnda organisationer säkerligen ett bättre ställe att skänka pengar till.
Do you think I'm wonderful? she asked one day as they leaned against the trunk of a petrified marple. No, he said. Why? Because so many girls are wonderful. I imagine hundreds of men have called their loves wonderful today, and it's only noon. You couldn't be something that hundreds of others are.
- Jonathan Safran Foer
Jag skulle lätt välja att skänka pengarna till PR, speciellt i detta fall, den här videon är två dagar gammal och har fått över 30 miljoner views på youtube. Det som är bra med den här kampanjen är att du inte ens behöver skänka pengar, du kan bara sprida videon på internet så skapas awareness vilket också säkert leder till att organisationer som Röda korset får in mer pengar.
Sláinte Mhath!
Jo, det förstås.
Men något annat: Varför just Kony? Det finns många fler ställen där barn far jävligt illa där man faktiskt kan göra något konkret för att hjälpa. Kony vet man inte var han är. Skulle man hitta honom så skulle det antagligen inte ändra situationen i Uganda nämnvärt. Så varför sånt fokus på just honom? Oh well.
- Jonathan Safran Foer