Blev smått besviken på gårdagens setlist. Praktiskt taget exakt likadan som i Göteborg, med en extra gäst. Var tog Simmaren vägen? Den skulle ju vara inrepad?
Inga nya extraverser till Mannen i år?
Och var det bara jag, eller kändes ljudet litet väl oklart och rikt på bas?
Herregud, vilken underbar konsert. Och vilken underbar dimension det blev för mig att vara där med mina två tonåringar - utan att hon visste om det spanade jag på min 13-åring i folkvimlet, och såg hur hon njöt av musiken.
Höjdpunkten för mig var M, när Jocke börjar sjunga och den helt magiska himlen öppnar upp sig och regnet börjar trilla ner.
Under hela låten fokuserade jag bara på himlen och det kom en och annan tår där.
Annars så är som vanligt MIDVH världens bästa avslutare.
Underbart HELA dagen! Tove Lo och Naomi Pilgrim var superbra. Så här ska en festival va!!!! Kent var kungar! Armbanden var en kul grej. : )
Jag har skyhöga krav och det här är lagom
Bara jag som tycker att Samis gitarr hördes lite dåligt under musik non stop i gbg? Basen var ganska påtaglig där jag stod, ganska långt fram.
Så var det ganska ofta under spelningen tycker jag. Jag är ändå väldigt nöjd. Det var lätt en av dom bästa spelningarna jag har varit på.
Är så glad för att jag såg dom på Ullevi.
I know someday you'll have a beautiful life
I know you'll be a star in somebody else's sky
But why, why, why can't it be, can't it be mine?
Texttapp? Vad menar människan? Skulle "Vi skålar för en midsommar till, som om tiden stått still, fast omvärlden brinner" vara ett texttapp? Jag tycker det låter som en högst medveten justering av texten för att ge låten en extra dimension. Fullt logiskt dessutom med tanke på Jockes mellansnack före låten.
Låt dom komma nu