Jadå, gå in på Ticnet så finns det.
Det är säkert många som är emot det här men vad grymt det vore om det blir en ny avslutningslåt på spelningarna. MIDVH har varit med i 7 år typ och det är ju verkligen en episk fin avslutning, men det skulle vara så upplyftande om en annan låt fick ta dess plats. Tänker att det kanske finns en värdig eller i alla fall annorlunda sådan låt på nya skivan. Den andra sidan Kanske? (Om det nu är den som är slutspåret på skivan). För bandet gillar nog att spela något nytt än gammalt.
Jag tror det finns många ändå som önskar en lång låt som avslutar. Nu kan man bara spekulera, för nytt material inte ännu givits ut, utom LBE.
En övergång från MIDVH (Utan extraverser) som går över i en annan låt vore grymt.
Om man går in på Cdon eller Ginza så är Den andra sidan slutspår på skivan, så den "preliminära" låtlistan är nog att betrakta som officiell/definitiv nu.
Långa låtar är ofta bra (med Kent); sedan har väl Kent undvikit långlåtar på sistone (Jag ser dig, undantagen, men den är ingen typisk långlåt).
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Sorry, 999 är ju jättelång. Min miss. Men den är ju ingen "747", som sagt.
(i år avstår jag dock från att ha en åsikt om setlistan - kan inte deltaga)
Hoppas desto mer på ett grymt album och twittringen som du återgav i den andra tråden låter onekligen lovande.
Låttitlarna från 6 - 9 (Allt har sin tid, Innan himlen faller ner, Din enda vän, Godhet) låter så himla "snälla" eller "bibliska" ... Så man kan undra om det kommer att återspeglas i låtarna. Godhet är samma sorts titel som Hänsyn, en låt jag gillade trots att den inte lät så snällt som jag hade trott.
När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
Så blir ni aldrig rädda mer
När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
Så vänder allt igen
Jag går ensam genom mörkret
/Jo©ke\
Shit vad bra #kentfest kommer bli. Grymma bokningar!
Jag älskar allt hon gör
Baby jag tror jag är kär
I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, jag faller, jag faller
Fortare och fortare för varje andetag
"Skölj ner rikligt med absint"
Själv fattar jag inte varför en avslutningslåt måste vara lång?
Ja men just det. För att DET VAR SÅ FÖRR I TIDEN. En oskriven kent-regel tydligen!
Vi bryter ju gärna mot sådana regler och hur saker ska vara för att vara sådär riktigt gammal goding-kent.
Funderar på att aldrig mer göra låtar som är över 4 minuter långa.
Jag gör allt på ren vilja
Ser du nån så skjut
Jag står bakom tätt intill
och jag är bara ljud
Så jag rör mig som jag vill
Den måste inte vara lång. Jag tycker om långa låtar. That's it. Jag säger inte att det måste vara så.
Jag skrev bara mina tankar om att ha en annan avslutningslåt än MIDVH. Om den är kort eller lång spelar ingen roll. så länge ni tycker det passar in i låtlistan för spelningen. Men det skulle nog göra många fans upprörda, medan andra fans kanske tycker det är fräscht med lite ändring.
Det handlar om vad man personligen föredrar.
Jag menar inte att ni ska ta till er vad fansen säger på så sätt att eran vision, det som ni brinner för, ändras pga vad vi tycker och tänker.Absolut inte.
image.jpg Hoppas på att Miriam kommer till kentfest! De ser lovande ut!
Om det gick att tatuera in filmer skulle jag tatuera in Jocke Bergs scenspråk under ögonlocken så jag skulle se honom dansa varje gång jag blundar.
https://twitter.com/majszbob
http://matildasjobloms.tumblr.com/
Förutom att jag ser fram emot att se Kent live igen helt sjukt mycket och man får en massa bra andra liveakter på köpet vill jag tacka för att ni faktiskt visar i handling att det finns en massa bra kvinnliga artister att boka också!!! Respekt!
Jag har skyhöga krav och det här är lagom
Det är en fenomenal avslutning, ingen tvekan. Men förändring är inte alltid dåligt. Bandet utvecklar ju musiken och tar nya vägar på varje platta känns det som, så varför inte?
Så hela konserten är bara en nedräkning för sista låten? Alla andra låtar "gills inte", eller hur tänker du?