Sidan 17 av 19 FörstaFörsta ... 78910111213141516171819 SistaSista
Resultat 241 till 255 av 281

Ämne: Greatest Hits

  1. #241
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Sådär. Då damp CD-skivan ner. Förmodligen den allra sista CD-skiva jag kommer köpa och det känns skönt att det blir en kent-cd.

    Dock är de nya låtarna milt sagt väldigt ljumma (även om de växer), i synnerhet eftersom de ligger på en "best of" samling. Bäst är Silver så här långt. Andra hälften av "Nostromo" är bra snygg också. Kul med nytt men trist att det är sista gången man får se fram emot nytt material av ett så speciellt band som kent.

  2. #242
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Bune Visa inlägg
    Hej kära forum, jag är tillbaka...
    ...för att säga att dom fyra nya låtarna är fantastiska!
    Hoppas ni själva kan höra att dom är bra mycket bättre än det som släpptes på DSNFA...

    Och hoppas nästa skiva håller den här kvalitén!

    Byebyebye
    Nej så är det ju inte, det är ju i samma territorier på många vis. De når inte upp till det bästa på den, men alla fyra nya är bättre än de mindre bra på DSNFA.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  3. #243
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Jag tycker att alla fyra är väldigt bra, växer för varje lyssning, med Silver som helt fantastisk! Den borde ges ut som en sista singel.
    Ingen på vägarna
    bara döda grävlingar

  4. #244

    Standard

    Ska texterna läggas upp på hemsidan? En del passager i framförallt Terapi som jag har svårt att urskilja.
    som flugorna på socker betyder ingenting

  5. #245
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Låtarna har för min del växt väldigt mycket. Jag älskar hur låtarna utvecklas, tar vändningar och växer minut för minut.

  6. #246
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Fyra låtar gick på repeat under 700 km igår.
    Att glida förbi landskap av gulnande skogar när de första höstvindarna fick tradaren att kränga så fanns det inget annat ställe i världen man ville vara på.

    Kort och gott, den sista musiken är ett avslut i världsklass!
    Tack!

  7. #247
    Erfaren medlem J. Bergtagens avatar
    Reg.datum
    Jan 2016
    Inlägg
    2 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Jag är ändå på Tobbes sida här, att inte kunna köpa de fyra nya låtarna separat när man antagligen köpt många av de andra flera gånger om är aningen snålt.
    Om man inte är på Tobbes sida i just den frågan är man dum i huvudet (eller dylikt). Sedan kan man diskutera om det är så konstruktivt att för 747:e gången skriva att upphovsrätten (eller dylikt) är vedervärdig (eller dylikt), men vi behöver som sagt inte ta upp den frågan (eller dylikt) igen.

    Låtarna växer verkligen nu BTW, så pass att jag blev inspirerad att skapa en Best of Best of-tråd (eller dylikt).

  8. #248

    Standard

    Betygsskala -1 -> 5+

    Terapi 3. Text och musik får ok.

    Nostromo 4. Musiken bäst, text ok

    Om du visste vad du ville 5+. Text och musik helt perfekt.

    Silver 5. Text och musik otroligt bra.

    Ett mycket värdigt avslut.

    Dock lite besviken på att musiken från D.S.N.F.A videon inte var med som en hel låt. Men man kan ju inte få allt.

  9. #249
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Alltså nu kommer jag säkert bli både skjuten och hängd men för mig känns de här låtarna som typiska b-sidor. Därmed inte sagt att de är dåliga men det låter som att de är inspelade under sessionerna till Då som nu... och att det är det typiska kentsättet, de repar kanske 20 låtar, tar med 15-16 in i studion och sen är det några som inte makes the cut, tidigare b-sidor är ju "överblivna" låtar från respektive albuminspelning som inte passat in riktigt och därför hamnat som b-sidor istället, tex Nihilisten som enligt bandet själva inte passade i helheten på DOJD även om de jättegärna ville ha med den. De här låtarna känns som Då som nu för alltid-låtar men jag kan liksom inte se var de skulle passat in på skivan, de passar inte in i helheten i kontexten, därav min känsla av att det här är överblivna låtar (men inte överblivna på ett dåligt sätt). Det var ju bra att de fanns kvar och att vi fick dem på den här samlingen men som sagt, för mig känns de som "överblivna" låtar, nån som förstår hur jag tänker?

    Och som sagt, jag menar inget dåligt, det är mer att de passar inte riktigt i helheten/flödet på Då som nu. Jävligt svårt att förklara
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  10. #250
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Alltså nu kommer jag säkert bli både skjuten och hängd men för mig känns de här låtarna som typiska b-sidor. Därmed inte sagt att de är dåliga men det låter som att de är inspelade under sessionerna till Då som nu... och att det är det typiska kentsättet, de repar kanske 20 låtar, tar med 15-16 in i studion och sen är det några som inte makes the cut, tidigare b-sidor är ju "överblivna" låtar från respektive albuminspelning som inte passat in riktigt och därför hamnat som b-sidor istället, tex Nihilisten som enligt bandet själva inte passade i helheten på DOJD även om de jättegärna ville ha med den. De här låtarna känns som Då som nu för alltid-låtar men jag kan liksom inte se var de skulle passat in på skivan, de passar inte in i helheten i kontexten, därav min känsla av att det här är överblivna låtar (men inte överblivna på ett dåligt sätt). Det var ju bra att de fanns kvar och att vi fick dem på den här samlingen men som sagt, för mig känns de som "överblivna" låtar, nån som förstår hur jag tänker?

    Och som sagt, jag menar inget dåligt, det är mer att de passar inte riktigt i helheten/flödet på Då som nu. Jävligt svårt att förklara
    Jo men så tror jag att det är, och det är inget konstigt med det. Jocke skrev ju på twitter 7 april: "sista dagen i studion. Ever. Märklig känsla". Jag tror inte de har spelat in dessa låtar i efterhand utan att det är just överblivna låtar från denna inspelningsperiod.

    Några av mina favoritlåtar är just b-sidor eller "bonuslåtar":
    det kanske kommer en förändring
    på drift
    ingen kunde röra oss
    ett år utan sommar
    Nålens öga

    Kan hålla med om att det är lite samma känsla i nya låtarna som i ovanstående...dock inget negativt, utan tvärtom.

    Silver är ju jävla fin så att jag redan nästan lyssnat sönder den!
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  11. #251

    Standard

    Erfaren Kent-fan som har fulgt forumet i mange år (og som startet "Kent-karrieren" med Kents første konsert i Norge for 300 pers i 1997). Har ikke skrevet her siste årene (glemte passordet), men opprettet ny bruker for å kommentere her nå som Kent-epoken snart er slutt.

    Aller først: Även om Tobbe sågat meg töntig nog for å skrive på norsk (såpass en at Jocke måtte ta ham lite) så synes jeg det er dags at Tobbe får mer cred på forumet for å stå med sin rygg rak med sine meninger (å ta 400 slag).

    Så til det viktige her: MUSIKKEN. Etter å ha hatt lave forventninger til de siste albumene til Kent, men likevel bli skuffet, var de fire nye låtene på Best of en virkelig opptur Håper virkelig at vi får høre en av disse på avskjedsturneen. Umiddelbart var "Om du visste vad du ville" den beste. Etter noen lysninger er dette min dom:

    Betygskala: 1 til 6 (som vi gjør i Norge)

    Silver 5. Utrolig bra tekst, og kul måte å gjøre en duett på.

    Om du visste vad du ville. 4+. Alt handler om "känslan" i den her låten.

    Terapi. 4 Det har ikke vært mange Kent-låter med ordentlig driv siste årene, men denne sitter. Fantastisk parti, når Jocke synger "Men nånstans tycker jag det är skönt, Allt ouppklarat slår tillbaks, ger svar på tal"

    Nostromo. 3. En låt som ikke løsner helt. Man venter på at den virkelig skal åpne opp, men det skjer ikke.
    Senast redigerat av Thomas_Norge den 2016-09-17 klockan 21:54.

  12. #252
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Jag kan inte sluta lyssna på dom nya, o särskilt Silver ������ bästa på dom sista åren!!!
    Ingen på vägarna
    bara döda grävlingar

  13. #253

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Alltså nu kommer jag säkert bli både skjuten och hängd men för mig känns de här låtarna som typiska b-sidor. Därmed inte sagt att de är dåliga men det låter som att de är inspelade under sessionerna till Då som nu... och att det är det typiska kentsättet, de repar kanske 20 låtar, tar med 15-16 in i studion och sen är det några som inte makes the cut, tidigare b-sidor är ju "överblivna" låtar från respektive albuminspelning som inte passat in riktigt och därför hamnat som b-sidor istället, tex Nihilisten som enligt bandet själva inte passade i helheten på DOJD även om de jättegärna ville ha med den. De här låtarna känns som Då som nu för alltid-låtar men jag kan liksom inte se var de skulle passat in på skivan, de passar inte in i helheten i kontexten, därav min känsla av att det här är överblivna låtar (men inte överblivna på ett dåligt sätt). Det var ju bra att de fanns kvar och att vi fick dem på den här samlingen men som sagt, för mig känns de som "överblivna" låtar, nån som förstår hur jag tänker?

    Och som sagt, jag menar inget dåligt, det är mer att de passar inte riktigt i helheten/flödet på Då som nu. Jävligt svårt att förklara
    For min del låter de fire nye låtene som låter med mer energi. De er mindre mekaniske enn låtene på DSNFA. Nesten som om Jocke og Sami visste i studio at dette er låter som skal stå på egne ben, ikke være del av et album, og at låtene derfor også er mer lekne.

    Men: Hva er greien med at det bare er Jocke og Sami som spelade inn DSNFA? Var det slut for Kent som band allerede før siste skivan? Og det er jo noe konstig når Jocke på Sista songen synger "sista sången JAG ger dig" i stedet for VI, som om han vil markere at dette ikke er en låt og skiva fra Kent.

  14. #254
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Thomas_Norge Visa inlägg
    For min del låter de fire nye låtene som låter med mer energi. De er mindre mekaniske enn låtene på DSNFA. Nesten som om Jocke og Sami visste i studio at dette er låter som skal stå på egne ben, ikke være del av et album, og at låtene derfor også er mer lekne.

    Men: Hva er greien med at det bare er Jocke og Sami som spelade inn DSNFA? Var det slut for Kent som band allerede før siste skivan? Og det er jo noe konstig når Jocke på Sista songen synger "sista sången JAG ger dig" i stedet for VI, som om han vil markere at dette ikke er en låt og skiva fra Kent.
    Som svar på sista frågan skulle jag kunna tänka mig att det handlar om den där grejen Jocke påpekat flera gånger på forumet och som de tog upp i #kentpodden, bara för att en text låter självbiografisk betyder det inte att den är det (eller nåt i den stilen, minns inte den exakta formuleringen, Big Guy får gärna rätta mig), men det jag vill få fram är att ingen mer än J själv kan väl sägas vad den handlar om och vad i sången (om det nu finns något) som skulle kunna reflektera honom själv och vad som bara är en berättelse. Sen kan jag nog tänka mig att det kanske finns en viss liten symbolik i att det är sista sången jag ger dig, sista sången du får, det är meningen att vi ska kunna tolka det på vårt sätt, att det är sista sången vi får även om det är en helt annan historia som bara Jocke själv vet vad den handlar om. Var och en ska få ha sin egen tolkning och han sa något i den stilen, tror det var ZTVs intervju i samband med V&A, den där det ser ut som att de sitter i ett köpcentrum och Jocke och Sami sitter i en soffa och Sami sitter och snurrar på sin dosa Grov (eller om det är Ettan, minns inte, tror det är Grov) och bland annat pratar om bajsmusiken, Shakira och Afrodite, gör man bajs så får man bada i bajs etc så kommer Jocke in på det här med texter och att han inte gillar att analysera och svara på vad texterna handlar om, att allt ska vara öppet för tolkning och att om man ska analysera allting in i minsta detalj och berätta vad det handlar om kan man lika gärna skita i texterna och bara göra instrumental musik (eller något liknande, nån som minns intervjun jag syftar på).

    Kort sagt, tror inte man ska lägga så mycket energi på formuleringen i texten, det finns en tanke och historia bakom texten som bara han själv känner till och förmodligen inte kommer dela med sig av och bara för att det låter självbiografiskt innebär det inte per automatik att det är det. Det är upp till var och en att göra sin egen tolkning kanske. Eller nåt, jag vet inte
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  15. #255

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    Som svar på sista frågan skulle jag kunna tänka mig att det handlar om den där grejen Jocke påpekat flera gånger på forumet och som de tog upp i #kentpodden, bara för att en text låter självbiografisk betyder det inte att den är det (eller nåt i den stilen, minns inte den exakta formuleringen, Big Guy får gärna rätta mig), men det jag vill få fram är att ingen mer än J själv kan väl sägas vad den handlar om och vad i sången (om det nu finns något) som skulle kunna reflektera honom själv och vad som bara är en berättelse. Sen kan jag nog tänka mig att det kanske finns en viss liten symbolik i att det är sista sången jag ger dig, sista sången du får, det är meningen att vi ska kunna tolka det på vårt sätt, att det är sista sången vi får även om det är en helt annan historia som bara Jocke själv vet vad den handlar om. Var och en ska få ha sin egen tolkning och han sa något i den stilen, tror det var ZTVs intervju i samband med V&A, den där det ser ut som att de sitter i ett köpcentrum och Jocke och Sami sitter i en soffa och Sami sitter och snurrar på sin dosa Grov (eller om det är Ettan, minns inte, tror det är Grov) och bland annat pratar om bajsmusiken, Shakira och Afrodite, gör man bajs så får man bada i bajs etc så kommer Jocke in på det här med texter och att han inte gillar att analysera och svara på vad texterna handlar om, att allt ska vara öppet för tolkning och att om man ska analysera allting in i minsta detalj och berätta vad det handlar om kan man lika gärna skita i texterna och bara göra instrumental musik (eller något liknande, nån som minns intervjun jag syftar på).

    Kort sagt, tror inte man ska lägga så mycket energi på formuleringen i texten, det finns en tanke och historia bakom texten som bara han själv känner till och förmodligen inte kommer dela med sig av och bara för att det låter självbiografiskt innebär det inte per automatik att det är det. Det är upp till var och en att göra sin egen tolkning kanske. Eller nåt, jag vet inte
    Enig. Man skal ikke legge for mye i at Jocke synger JAG, men jeg ser det i relasjon til at det ikke var bandet Kent, men bare Jocke og Sami i studio under innspelningen av DSNFA. Er det nån som kjenner hvorfor ikke hele Kent spelade inn skivan?

Sidan 17 av 19 FörstaFörsta ... 78910111213141516171819 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •