Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 46 till 60 av 63

Ämne: alex schulman tycker till om kent...

  1. #46
    Erfaren medlem HagnestaHill_s avatar
    Reg.datum
    Feb 2005
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    3 827

    Standard

    har en känsla av att jag skrivit detta tidigare men jag älskar Schulman, störtskön kille!
    en kille som vågar säga vad som helst, och en mycket bra krönikör dessutom. dock gillar jag inte hans tänder. haha
    http://pentonville.pixbox.se
    http://catrinesjodin.blogg.se

    Finns det svenskt kaffe på hotellet?

  2. #47
    Erfaren medlem JoakimArringers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    6 263

    Standard

    fyfan den där alex schulman tycker jag inte om! skrev i tidningen "kent ; struntade i rockbjörnen.Struntade i fansen. åkte till norge ist. Då kan de väl stanna kvar där något år till, kanske. Inte mig emot" vadå åkte till norge ist och sket i fansen? dom spelade ju FÖR fansen!
    Jag är rädd att man glömmer, glömmer allt
    Som vi glömde att vi älskade varandra . .


  3. #48
    Erfaren medlem En_superhjälte_för_digs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje, , Sweden.
    Inlägg
    2 339

    Standard

    Ingen verkar ha besvarat tigertindras fråga..

    Men Alex Schulman, som är ett barn till den kända mediaprofilen Allan Schulman, som jobbade inom media.

    Alex Schulmans pappa och mamma har blivit sett som det mest skandalomsusade paret i svensk media.
    Alla Schulman gifte nämligen om sig med en mycket yngre kvinna, Lisette Schulman.
    Att ingen här vet vem det är säger ju en del om åldrarna...
    Alla syskonen har dock inte valt att hänga ut sig som Alex har gjort.
    Hans ena bror har totalt gömt sig för media, medans andra i familjen(Alex själv t.ex.) drar nytta av det.

    Nån borde väl veta?
    Senast redigerat av En_superhjälte_för_dig den 2008-01-28 klockan 16:33. Anledning: stavfel
    De kallar mig Liseberg för jag är så jävla rolig

  4. #49
    Erfaren medlem En_superhjälte_för_digs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje, , Sweden.
    Inlägg
    2 339

    Standard

    Att Alex Schulman blviit känd är alltså ingen slump.
    Senast redigerat av En_superhjälte_för_dig den 2008-01-28 klockan 16:33. Anledning: Schulmans stavning.
    De kallar mig Liseberg för jag är så jävla rolig

  5. #50
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av En_superhjälte_för_dig Visa inlägg
    Ingen verkar ha besvarat tigertindras fråga..

    Men Alex Shulman, som är ett barn av fyra, till det otroligt kända paret Shulman, pappan där jobbade inom media.

    Alex Shulmans pappa och mamma har blivit sett som det mest skandalomsusade paret i svensk media.
    Shulmans pappa gifte nämligen om sig med en mycket yngre kvinna.
    Att ingen här vet vem det är säger ju en del om åldrarna...
    Alla syskonen har dock inte valt att hänga ut sig som Alex har gjort.
    Hans ena bror har totalt gömt sig för media, medans andra i familjen(Alex själv t.ex.) drar nytta av det.

    Nån borde väl veta?
    nej för alla har vettigare saker för sig än att bry sig

  6. #51
    Erfaren medlem En_superhjälte_för_digs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje, , Sweden.
    Inlägg
    2 339

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jånna Påp Visa inlägg
    nej för alla har vettigare saker för sig än att bry sig
    Åldern ja, så va de..

    Men den här tråden skapades ju pga att folk ville veta vem han va.
    Det kom fram en himla massa gissningar som var fel och då berättade jag att så här är det.
    Det kan inte vara så att det här är en helt otroligt oviktig tråd eftersom det blivit fyra sidor och dessutom har han ju kommenterat kent. HJÄLP, han sa något om kent och om oss fans.
    Men helt rätt, jag har också viktigare saker att bry mig om än om en nisse(som vi inte bryr oss om, ellerhur?) sitter och kommenterar kent.
    Men vad var det nu "alla" inte brydde dig om?
    De kallar mig Liseberg för jag är så jävla rolig

  7. #52
    Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Ort
    Sveriges framsida
    Inlägg
    18 202

    Standard

    Alex Schulman är en av Sverige skönaste journalister.
    Han kommer på en stark tredje plats efter Filip Hammar och Fredrik Wikingsson.

    Man ska inte ta allt så seriöst som alla tror att han är.
    Själv älskar jag kent, dom har bidraget med någonting mycket stort till och i mitt liv.
    Jag skratta när jag läste det.
    Kanske är det för att jag inte gillar den bilden så värst mycket.
    Men alltså, man måste kunna öppna ventilen och släppa ut lite luft ibland.
    Själv tror jag inte markus och grabbarna tar illa upp.
    Eftersom dom grät i inte floder när Eva Dahlgren sa att dom aldrig kunde le.
    Sen så säger ju Martin på grammis galan: "Tack till alla er som älskar oss och tack till alla er som HATAR oss, ni driver oss verkligen framåt"
    Så jag tror själv att killarna själva tycker detta är kul att kunna irritera någon som Alex Schulman.
    Så snälla er som nu har valt att "dissa" Alex.
    Försök tänk lite extra nästan gång. (jag vet att jag själv är dålig på det, men är det rätt ämna och rätt tid och plats så kan även jag få till det ibland)

    Om jag nu skulle ha fel så kan ni höra av er så jag vet även vad ni tycker om min åsikt om Alex Schulman.

    För att citera kent: "Tack & Förlåt"

  8. #53

    Standard

    Journalist är vilket fall det enda Alex Schulman inte är! Han är lika mycket journalist som Magnus Uggla (som för övrigt tagit över hans blogg på Aftonbladet).
    Finns ingen journalist som skulle kunna förnedra sig själv på det sättet!
    "VM i att hålla färgen
    tyck synd om mig, jag är ensamast i Sverige"

  9. #54
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Alex Schulman är en av Sverige skönaste journalister.

    Citat Ursprungligen postat av hammare12 Visa inlägg
    Journalist är vilket fall det enda Alex Schulman inte är!
    Han är lika mycket journalist som Magnus Uggla (som för övrigt tagit över hans blogg på Aftonbladet).
    Den tanken slog mig också. Har han läst journalistik? (eller ens media och kommunikation?). I annat fall känns det inte speciellt rättvist att benämna honom journalist. Osvuret är bäst, men jag är dock tveksam. I och för sig känner jag inte till speciellt mycket om snubben alls och kan väl inte säga att jag bryr mig för fem öre heller. Förhoppningsvis kan bcq bringa oss lite klarhet i detta fall.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  10. #55

    Standard

    Han kanske har läst media på gymnasiet eller något... Men jag har ingen koll heller. Har i alla fall inte sett någon "riktig" artikel han har gjort i någon stor tidning.
    "VM i att hålla färgen
    tyck synd om mig, jag är ensamast i Sverige"

  11. #56
    Medlem Tindys avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Emmaboda
    Inlägg
    103

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hammare12 Visa inlägg
    Han kanske har läst media på gymnasiet eller något... Men jag har ingen koll heller. Har i alla fall inte sett någon "riktig" artikel han har gjort i någon stor tidning.
    Han intervjuar folk på frilansbasis. Till exempel så gör han en intervju i Cafe i oktobernummret (Det som har Kent på framsidan) med Elin Lanto.

    OnT:
    Stor humor säger jag ^___^

  12. #57
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Kungsholmen, Stockholm
    Inlägg
    1 580

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Den tanken slog mig också. Har han läst journalistik? (eller ens media och kommunikation?). I annat fall känns det inte speciellt rättvist att benämna honom journalist. Osvuret är bäst, men jag är dock tveksam. I och för sig känner jag inte till speciellt mycket om snubben alls och kan väl inte säga att jag bryr mig för fem öre heller. Förhoppningsvis kan bcq bringa oss lite klarhet i detta fall.
    Här vill jag bara flika in: Det finns inget som säger att man måste läst journalistik eller nån slags medieutbildning för att få kalla sig journalist. Det bästa exemplet är min egne textlärare som inte har någon högre utbildning över huvudtaget, men som ändå jobbat som journalist och redaktör, och nu som lärare på medielinjen.

    Därmed inget sagt huruvida Alex Schulman är en "riktigt" journalist eller inte.
    Är du lika ensam som jag?

  13. #58
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Nihilisten Visa inlägg
    Det finns inget som säger att man måste läst journalistik eller nån slags medieutbildning för att få kalla sig journalist.
    Jag vet det. Skarvade till det lite med flit.

    Det är bara att jämföra med t.ex. sportens värld,
    där avdankade f.d. spelare är expertkommentatorer.

    Också det smått bisarrt.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  14. #59
    Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Ort
    Sveriges framsida
    Inlägg
    18 202

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Den tanken slog mig också. Har han läst journalistik? (eller ens media och kommunikation?). I annat fall känns det inte speciellt rättvist att benämna honom journalist. Osvuret är bäst, men jag är dock tveksam. I och för sig känner jag inte till speciellt mycket om snubben alls och kan väl inte säga att jag bryr mig för fem öre heller. Förhoppningsvis kan bcq bringa oss lite klarhet i detta fall.

    Journalist behöver man inte vara för att man skriver artiklar för en tidning.
    Journalist är (i mina ögon) en person som jobbar med språk i skriftlig form.
    Alltså en författare, frilansare (kan tas för "allmänhets-journalist")
    Men denna allmänhet's förklaringen på vad en Journalist är så är det en person som skriver artiklar för en tidning.
    Men det behöver inte vara så.

    Om man skulle forska i detta så kommer säkert ordet Journalist för grekland.
    Typ Aristoteles eller nått.
    Senast redigerat av bcq den 2008-02-02 klockan 16:47.

  15. #60
    Erfaren medlem bcqs avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Ort
    Sveriges framsida
    Inlägg
    18 202

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hammare12 Visa inlägg
    Journalist är vilket fall det enda Alex Schulman inte är! Han är lika mycket journalist som Magnus Uggla (som för övrigt tagit över hans blogg på Aftonbladet).
    Finns ingen journalist som skulle kunna förnedra sig själv på det sättet!

    Du om någon borde nog kanske läsa på lite. Innan du dömer folk till höger och vänster. Om du nu ser en gestalt som Alex Schulman som en icke journalist så är jag jävligt nyfiken på vad en journalist är för dig.

Sidan 4 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •