Sidan 13 av 15 FörstaFörsta ... 3456789101112131415 SistaSista
Resultat 181 till 195 av 214

Ämne: Sellout?

  1. #181
    Medlem Caro_s avatar
    Reg.datum
    Nov 2004
    Ort
    Uppsala, Sweden
    Inlägg
    421

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Skalle-Per Visa inlägg
    Förlåt. Jag är jätte ledsen.
    Hahahahaha det där va nästan elakt ^^
    jag knuffas, tappar andan, och regnet vräker ner

  2. #182
    Nybörjare
    Reg.datum
    Nov 2006
    Ort
    Götteborrgh, , Sweden.
    Inlägg
    30

    Standard

    Folk måste väl förstå skillnaden mellan Sellout och, ja, Sell?

    Själv köpte jag en tamburin idag. Box utlovas om 17 år!
    Hennes mun är som ett sår

  3. #183
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Vi får hoppas att det där om remastrade plattor har gjort avtryck och intryck på kent.
    kent är väl så pass 'nya' att remastring knappast lär behövas. cure och dM släppte ju skivor under första halvan av 80-talet (cure redan -79) och dåtidens inspelningsteknik var väl något sämre än ca 10 år senare när kent gick in i studion i koppom tillsammans med nille. för det är väl det främsta syftet med remastring eller har jag fel? nån audiofil/person med ljudteknikerkompetens eller som kan de här grejorna kanske kan svara...
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  4. #184
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    kent är väl så pass 'nya' att remastring knappast lär behövas. cure och dM släppte ju skivor under första halvan av 80-talet (cure redan -79) och dåtidens inspelningsteknik var väl något sämre än ca 10 år senare när kent gick in i studion i koppom tillsammans med nille. för det är väl det främsta syftet med remastring eller har jag fel? nån audiofil/person med ljudteknikerkompetens eller som kan de här grejorna kanske kan svara...
    Men de två första plattorna har i ärlighetens namn inte åldrats med värdighet. Lyssna på t.ex. produktionen och mixningen nu år 2008, så inser du att en remastring skulle vara jävligt intressant (och kanske nödvändigt). Mastring hade varit gött. Pulp gav ju t.ex. ut mastrade utgåvor av några av sina album härom året, och de som är från 1993-1995 är klasskillnad nu jämfört med då. Jag tror nog att samma sak hade gynnat kents två första plattor, om man ändå ska ge ut dem igen i en box nu år 2008.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  5. #185
    Medlem Caro_s avatar
    Reg.datum
    Nov 2004
    Ort
    Uppsala, Sweden
    Inlägg
    421

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Men de två första plattorna har i ärlighetens namn inte åldrats med värdighet. Lyssna på t.ex. produktionen och mixningen nu år 2008, så inser du att en remastring skulle vara jävligt intressant (och kanske nödvändigt). Mastring hade varit gött. Pulp gav ju t.ex. ut mastrade utgåvor av några av sina album härom året, och de som är från 1993-1995 är klasskillnad nu jämfört med då. Jag tror nog att samma sak hade gynnat kents två första plattor, om man ändå ska ge ut dem igen i en box nu år 2008.
    Bara att vänta och se, om inte J.Berg slänger in en benådande kommentar!
    jag knuffas, tappar andan, och regnet vräker ner

  6. #186
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    98

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Jag tycker priset är finfint och är väldigt glad att vi kunde hålla det humant med tanke på att allt är ompaketerat med nya omslag och artwork (väldigt vackert är det!).
    åh vad jag blev glad när jag läste detdär!!
    Senast redigerat av waybackin93 den 2008-09-23 klockan 13:08.

  7. #187
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av waybackin93 Visa inlägg
    är det bara jag som blev glad när jag läste detdär??
    Nej
    When you can live forever, what do you live for?

  8. #188

    Standard

    Kent och Verkligen behöver inte remastras om. Jag älskar glappet som är precis i början av Avtryck, när musiken bara hörs i höger högtalare i en dryg en sekund.

    Och mobba mig inte för mitt sätt att beskriva; jag är i högsta grad en amatör när det kommer till musik.
    rbroddmark.tumblr.com

  9. #189

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av naughty copycat Visa inlägg
    Kent och Verkligen behöver inte remastras om. Jag älskar glappet som är precis i början av Avtryck, när musiken bara hörs i höger högtalare i en dryg en sekund.

    Och mobba mig inte för mitt sätt att beskriva; jag är i högsta grad en amatör när det kommer till musik.
    jag gillar det skarpt!

  10. #190
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Vafan, klart dom vill tjänar pengar. Inget fel på det. Men det är ju också en fin samlingsbox.

    Att få alla skivor med nya omslag samt bonuslåtar och bok med intervju och bilder tycker jag inte är så farligt för 400kr. Det kan en flaska vin kosta som går åt på en halvtimme...
    Senast redigerat av Is den 2008-09-23 klockan 13:42.
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  11. #191

    Standard

    Den som gnäller över priset för allt som ingår i den där boxen har problem. Hoppas att DET inte blir en långlivad diskussion om den uppstår.
    rbroddmark.tumblr.com

  12. #192
    Medlem Wastis avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    1 890

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av cowboys_indianer Visa inlägg
    Själv köpte jag en tamburin idag. Box utlovas om 17 år!
    Går den att förbeställa???
    Glääääääns över sjööööö o straaaand...
    -Ni kan ju inte bete er!"
    "-Jooooooooo!"
    (5 sekunder senare...) "-Aaaaahhhhhhh"

  13. #193
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Slutet gott, allting gott.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  14. #194
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    1 978

    Post

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    I det här fallet är det faktiskt det. Vi som jobbat med projektet tillsammans har bestämt ett ppd som det kallas och är så att säga vårt och skivbolagets pris till handlarna.
    Det finns mao ett bestämt pris till butik och sen har olika butiker sina egna påslag.
    Därför kan det diffa 40-50 spänn från en butik till en annan.
    Vi ville att den här boxen skulle sammanfatta vår karriär fram till nu och kännas prisvärd eftersom många som vill ha den med stor sannolikhet har flera eller tom alla original.
    Jag tycker priset är finfint och är väldigt glad att vi kunde hålla det humant med tanke på att allt är ompaketerat med nya omslag och artwork (väldigt vackert är det!).
    Vad peppad man blev till att köpa boxen nu då!

  15. #195
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    vadå snålt?
    Man får alla skivor, en bok, 26 bonusspår varav hälften inte givits ut tidigare.
    Nya omslag på skivorna och det vill dom ha 400 kr för.
    Du kan ju räkna lite och se vad det skulle kosta att köpa allt separat, det blir bra mycket mer än 400 kr.

    Det är en bra deal för både nya och gamla fans, jag kommer köpa den och många nya fans kommer ha råd att köpa musiken lättare nu än innan.
    Nu låter det som att det är jag som säljer den, vilket det inte är, men jag tycker att den här boxen har någonting för både gamla och nya fans till ett rimligt pris och den verkar väl genomtänkt.


Sidan 13 av 15 FörstaFörsta ... 3456789101112131415 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •