Sidan 8 av 15 FörstaFörsta 123456789101112131415 SistaSista
Resultat 106 till 120 av 214

Ämne: Sellout?

  1. #106
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Skalle-Per Visa inlägg
    Skulle det då sälja boxar i olika storlekar beroende på t-shirt? XS-XXL? Då skulle väl vissa av er köpa alla boxar (för de är ju olika) plus en extra upplaga av alla för att hålla dem i mint-condition? Skämtar lite grann, men vissa extra grejer skulle nog leda till problem, för man skulle väl villa att skjortan skulle vara i boxen och inte räckas över av Åhlens-expediten?
    Eller så kanske man skulle få med en unik kod med boxen som låter en att beställa en tröjja, gratis, i valfri storlek. Vore kanske något?

  2. #107
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Chengdu, Kina
    Inlägg
    194

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Och direkt kom det naturligtvis en "sellout"-tråd. Hur orkar ni. Här kommer kent med en box som innehåller saker som folk tjatat om i åratal här inne att det borde släppas. Att boxen råkar inehålla i prinsip allt om släppts är ju bara en bonus. Ge fan i att köpa boxen ni som inte vill betala för den då. Det är väl ingen som tvingar er. Ni borde snarare förbjudas att köpa den. Jävla gnällspikar.

    Aterigen, vad ger dig ratten att bestamma vad som far diskuteras har?
    Bara positiva saker som inte kritiserar eller gar mot vad du tycker eller?
    Inte manga som tjatat om att "fa" kopa samma skivor igen.
    De 15 outgivna latarna ar bara dar for att fa oss att kopa boxen, forsok inte fa mig att tro nagot annat. De hade kunnat slappa det materialet pa annat satt om det hade varit utav omtanke for fansen.

    Det har jag min fulla ratt att tycka och om jag sen koper boxen eller ej avgor jag sjalv.
    Jag dock varit mycket mer pigg pa att ge ivag en massa pengar pa en box fylld med demos, livelatar, alternativa tagningar an att tvingas kopa alla skivorna igen for futtiga 15 nya latar (och en bok som sakert kommer att vara fin, kul med alla texter pa ett stalle till exempel).

    Daniel
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Detta inlägg var myyyyyyyycket myyyyyyyyyyyyycket tristare än mitt...
    Blog
    Bilder

  3. #108
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    De tackar nog även dem som bara har köpt en skiva lika mycket som de som köpt alla.
    Kom igen, är det inte lite väl '98 att tro gott om någon bara för att han är snygg eller för att han och hans kompisar sjunger fina låtar?
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  4. #109
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Kom igen, är det inte lite väl '98 att tro gott om någon bara för att han är snygg eller för att han och hans kompisar sjunger fina låtar?
    What...? .
    When you can live forever, what do you live for?

  5. #110
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Ja, här har man tjatat om skivorna man redan köpt en gång.
    Har längtat i flera år.
    Jag vill ha boxen, som jag redan sagts, men känns onödigt att betala extra för låtar man redan pröjsat för. Nya b-sidor, demosar, ivematerial och nya låtar är alltid trevligt. Så även boken med texterna och bilderna om bandet, men det gamla har man redan köpt. Jag kan inte välja en del av boxen, för det är ett paket. Vill jag ha en del måste jag köpa allt. Förstår du min kritik?
    Har du sett något pris än? Vad är det värt att betala för det tidigare inte släppta materialet och boken på 96 sidor? Hur svårt kan det vara att se det material i boxen du redan har som ett bonusmaterial? Jag kan förstå att man enbart vill köpa nytt material samtidigt kan jag tycka att din kritik känns väldigt snål, gnällig och tråkig.

  6. #111
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Sen är det dessutom en grymt samlarobjekt att ha.
    When you can live forever, what do you live for?

  7. #112
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    What...? .
    Du vet mycket väl vad jag menar.

    Det är så jävla många här inne som har placerat kent i en slags glaskula. Ingenting dumt, elakt, fult eller dåligt kommer därifrån. Bara fina, ljuva saker.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  8. #113
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av chengdu Visa inlägg
    Aterigen, vad ger dig ratten att bestamma vad som far diskuteras har?
    Bara positiva saker som inte kritiserar eller gar mot vad du tycker eller?
    Inte manga som tjatat om att "fa" kopa samma skivor igen.
    De 15 outgivna latarna ar bara dar for att fa oss att kopa boxen, forsok inte fa mig att tro nagot annat. De hade kunnat slappa det materialet pa annat satt om det hade varit utav omtanke for fansen.

    Det har jag min fulla ratt att tycka och om jag sen koper boxen eller ej avgor jag sjalv.
    Jag dock varit mycket mer pigg pa att ge ivag en massa pengar pa en box fylld med demos, livelatar, alternativa tagningar an att tvingas kopa alla skivorna igen for futtiga 15 nya latar (och en bok som sakert kommer att vara fin, kul med alla texter pa ett stalle till exempel).

    Daniel
    Och när tog jag mig rätten att bestämma vad som får diskuteras här? Jag skrev vad jag TYCKER precis som du. Det här är ett diksussionsforum.

  9. #114
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Sen är det dessutom en grymt samlarobjekt att ha.
    Det är väl det, tillsamans med det nya, som lockar.
    Någonting fint i hyllan som det står kent på, en sammanfattning av musiken man älskar. Tar emot dock att samtliga skivor står en bit ifrån bara...

  10. #115
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Du vet mycket väl vad jag menar.

    Det är så jävla många här inne som har placerat kent i en slags glaskula. Ingenting dumt, elakt, fult eller dåligt kommer därifrån. Bara fina, ljuva saker.
    Nej kan inte förstå riktigt varför jag skulle tycka att han är en bättre människa pga hans utseende och vad det skulle ha för betydelse?

    Man får väl se det på sitt eget vis, om man nu gillar kent och tycker att de är viktiga för en själv, varför skulle man då se negativt på det?
    When you can live forever, what do you live for?

  11. #116
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av e-a Visa inlägg
    Ja, det här är verkligen riktigt dålig stil av kent. Fy fan.
    Jag utgår ifrån att du är ironisk..

  12. #117
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Och när tog jag mig rätten att bestämma vad som får diskuteras här? Jag skrev vad jag TYCKER precis som du. Det här är ett diksussionsforum.
    När jag skriver och kritiserar bandets beslut då är det åt helvete, det fräs åt alla håll och kanter, det bestäms att jag inte borde få köpa boxen, men nu när du skriver något är det ett diskussiosforum med fria åsikter. Vissa som har ensamrätt på det eller?

  13. #118
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Helsingfors, Finland.
    Inlägg
    273

    Standard

    Det här är ju riktigt roligt! Att chatta om onödiga grejer med lata studerande (som jag), arbetslösa (eller lata arbetare), sjukskrivna (som ändå orkar sitta vid datorn), skolkande skolelever, arbetare på semester (eller två/treskiftsarbetare), pensionerer (jo det finns kent-fans i alla åldersklasser, bandmedlemmar och alla andra grupper. Fan vad roligt!

    Kan vi till nästa diskutera vädret eller börsen?

    Ps. Ni har talat om "futtiga 15 nya låtar". Har kent någonsin gett ut så många nya samtidigt? Isåfall har väl alla deras skivor varit futtiga. (Ok, nu är väl bara 11-12% nytt...)
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är bara Markus jag och Martin som vet vad låtarna faktiskt heter i vårt band.

  14. #119
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Nej kan inte förstå riktigt varför jag skulle tycka att han är en bättre människa pga hans utseende och vad det skulle ha för betydelse?

    Man får väl se det på sitt eget vis, om man nu gillar kent och tycker att de är viktiga för en själv, varför skulle man då se negativt på det?
    Du kanske skulle vidga dina ögon och kanske ha lite förståelse för att det faktiskt är människor vi snackar om. Människor som precis som vi också gör jävligt mycket fel och många dåliga saker. Jag tror inte att det här bandet har tänkt speciellt mycket på medlemmarna på forumet, eller alla som står längst fram på deras spelningar. Faktiskt inte.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  15. #120
    Erfaren medlem Sundance_Joels avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Södertälje
    Inlägg
    11 503

    Standard

    Fattar inte riktigt vad det skulle vara för fel på den här tråden. De som mår dåligt av att läsa den kan faktiskt låta bli, eller argumentera emot på ett seriöst sätt. Inte bara skälla ut trådskaparen.

    Jag tycker också att det känns "onödigt" att köpa samma album två gånger för att få det nya som man egentligen vill åt. Sedan är jag ändå jätteglad för boxen, vad som helst så blir man ju helt lycklig. Återstår att se vad priset är, om det är helt orimligt kanske jag inte vill köpa den.

    Last.fm


    Money doesn't talk, it swears

Sidan 8 av 15 FörstaFörsta 123456789101112131415 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •