Sidan 7 av 15 FörstaFörsta 123456789101112131415 SistaSista
Resultat 91 till 105 av 214

Ämne: Sellout?

  1. #91
    Medlem eyous avatar
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Ovanför molnen
    Inlägg
    541

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Men alltså är det ingen annan än jag och SK som faktiskt tycker att det är lite humhum att proppa ner alla redan utgivna album PLUS en massa nytt som förvisso är väldigt intressant och kul. MEN, för en som redan har alla album men ändå vill ha allt nytt och outgivet, så känns det faktiskt inte speciellt kul att vara "tvungen" att betala för alla de andra plattorna som man som sagt redan har. För kom igen, det är väl ingen här som tror att kalaset kommer gå på 249 spänn?

    Är det ingen som ens kan visa lite förståelse för dessa tankebanor? Verkar jävligt konstigt i så fall.
    Word!
    Vill helst bara plocka russinen ur kakan, men vi får se hur det blir när den väl släpps.
    In my life
    Why do I give valuable time
    To people who don't care if I
    Live or die?

  2. #92
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Med nytt menade jag outgivet.
    Det är ju en del sådant som gör att man trots allt vill ha boxen.
    Synd att det inte följer med lite merch också, en fin t-shirt hade suttit fint om man ändå ska lägga ut pengar på bandet

    Remastrade skivor låter väl iofs rätt bra också om man nu ändå ska få med de tidigare albumen, även om de två första är de enda i behov av det.

  3. #93
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Och direkt kom det naturligtvis en "sellout"-tråd. Hur orkar ni. Här kommer kent med en box som innehåller saker som folk tjatat om i åratal här inne att det borde släppas. Att boxen råkar inehålla i princip allt om släppts är ju bara en bonus. Ge fan i att köpa boxen ni som inte vill betala för den då. Det är väl ingen som tvingar er. Ni borde snarare förbjudas att köpa den. Jävla gnällspikar.
    Senast redigerat av frippe99 den 2008-09-23 klockan 10:35. Anledning: Ett högst irriterande stavfel

  4. #94
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Jag köper iallafall det gärna en extra gång när de gör såhär. Extramaterial och box. Måste ligga mycket tankar och engergi bakom det, en bra idé som de tyckte skulle vara fint för fansen.
    Kan du säga mig hur fan det är fint? Hur är det fint att låta människor man vet redan har allt man någonsin har givit ut och dessutom lagt ner ofantligt stora pengar på detta? Hur är det fint att erbjuda dessa människor att först återigen köpa alla skivor som redan står i skivhyllan Robin från IKEA, bara för att komma åt unikt material som alltid har varit eftertraktat och efterlängtat bland alla dessa trogna fans (tidigare nämnda som "människorna")? SEN, sen gott folk, så avslutar man med ett "Tack till er som lyssnat och köpt skivorna".

    Popdrog, hur är det fint?
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  5. #95
    Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Motala, Sweden.
    Inlägg
    2 450

    Standard

    "En megabox med inkluderad konsert?
    Eller kanske vill du ha 5 konsertbiljetter om du köper megaboxen för 399:-?
    Jag vet liksom inte vad som skulle kunna tänkas locka någon att köpa något som redan är gratis...
    Förstår du mitt dilemma?
    Jag förstår heller inte vem som skulle våga satsa de pengar som krävs för att skapa detta diffusa mervärde.
    Men det blir väl till slut förstås jag, eller?" // j.berg-

    innan stod det i samma inlägg " med en booklet med bilder på bandet när de duschar nakna tillsammans"
    Haha,
    fint att det var påtal redan då om box
    En tekopp från de dödas värld

    Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

  6. #96
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Och direkt kom det naturligtvis en "sellout"-tråd. Hur orkar ni. Här kommer kent med en box som innehåller saker som folk tjatat om i åratal här inne att det borde släppas. Att boxen råkar inehålla i prinsip allt om släppts är ju bara en bonus. Ge fan i att köpa boxen ni som inte vill betala för den då. Det är väl ingen som tvingar er. Ni borde snarare förbjudas att köpa den. Jävla gnällspikar.
    Ja, här har man tjatat om skivorna man redan köpt en gång.
    Har längtat i flera år.
    Jag vill ha boxen, som jag redan sagts, men känns onödigt att betala extra för låtar man redan pröjsat för. Nya b-sidor, demosar, ivematerial och nya låtar är alltid trevligt. Så även boken med texterna och bilderna om bandet, men det gamla har man redan köpt. Jag kan inte välja en del av boxen, för det är ett paket. Vill jag ha en del måste jag köpa allt. Förstår du min kritik?

  7. #97
    Nybörjare Elvispens avatar
    Reg.datum
    Jun 2005
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    46

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Remastring är nästan nödvändigt om de vill summera de albumen år 2008.
    Lite förbättrad produktion, maffigare ljudbild o.s.v. Då kan det bli riktigt grymt.
    Jo, men det är ju inte säkert att det blir så ändå....
    Tittar man på andra artisters boxar så bruakr dom ju inte remastra de gamla albumen så jätte ofta? Eller har jag fel? Dessutom tror jag det skulle stått med i nyheten om så var fallet. Men jag hoppas fortfarande.

  8. #98
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Kan du säga mig hur fan det är fint? Hur är det fint att låta människor man vet redan har allt man någonsin har givit ut och dessutom lagt ner ofantligt stora pengar på detta? Hur är det fint att erbjuda dessa människor att först återigen köpa alla skivor som redan står i skivhyllan Robin från IKEA, bara för att komma åt unikt material som alltid har varit eftertraktat och efterlängtat bland alla dessa trogna fans (tidigare nämnda som "människorna")? SEN, sen gott folk, så avslutar man med ett "Tack till er som lyssnat och köpt skivorna".

    Popdrog, hur är det fint?
    Ett inlägg av guld!
    De kanske passa på att tacka oss för att vi köper skivorna igen, på att vi prioriterar bort annat för att kunna få nya guldkorn från bandet vi älskar men samtidigt prackas på äldre material vi redan lagt ut multum på. Jättefint, må jag säga

  9. #99
    Medlem Domarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Threadneedle Street
    Inlägg
    177

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Och direkt kom det naturligtvis en "sellout"-tråd. Hur orkar ni. Här kommer kent med en box som innehåller saker som folk tjatat om i åratal här inne att det borde släppas. Att boxen råkar inehålla i prinsip allt om släppts är ju bara en bonus. Ge fan i att köpa boxen ni som inte vill betala för den då. Det är väl ingen som tvingar er. Ni borde snarare förbjudas att köpa den. Jävla gnällspikar.
    En bonus? Snarare ett knep för att kränga fler exemplar. Jag anar att de mycket väl kunde ha släppt en live-box, demobox, akustisk- och alternativa tagningar-box, rentav en vadsomhelst-box istället för att pracka på oss fans albumen än en gång.

    (Och det fetstilta; endast för att bevara epic lulz)
    Med vänliga hälsningar,
    Kentforumet

  10. #100
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Kan du säga mig hur fan det är fint? Hur är det fint att låta människor man vet redan har allt man någonsin har givit ut och dessutom lagt ner ofantligt stora pengar på detta? Hur är det fint att erbjuda dessa människor att först återigen köpa alla skivor som redan står i skivhyllan Robin från IKEA, bara för att komma åt unikt material som alltid har varit eftertraktat och efterlängtat bland alla dessa trogna fans (tidigare nämnda som "människorna")? SEN, sen gott folk, så avslutar man med ett "Tack till er som lyssnat och köpt skivorna".

    Popdrog, hur är det fint?
    Jag tror knappast att de hade släppt "bara" extramaterialet.
    Som tidigare nämnt så är det ju ingen som tvingar någon att köpa den bara för extramaterialet, vill man ändå höra det får man väl låna av nån som har det eller på nåt annat sätt.

    Jag tycker att det är fint för att de tänker kanske även på dem som inte har allt redan. De ger en bra möjlighet för dem som kanske inte har kunnat köpa alla skivorna innan att köpa dem på ett "snyggt" sätt eller vad man ska säga. Att de inte bara tänkte på "nästa skiva" utan på nåt aldeles extra.

    De har gett oss så jävla mycket. Vet inte hur många gånger jag sagt det nu. Bara att de finns är ju ovärdeligt.
    Senast redigerat av popdrog den 2008-09-23 klockan 10:35.
    When you can live forever, what do you live for?

  11. #101
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Jag tror knappast att de hade släppt "bara" extramaterialet.
    Som tidigare nämnt så är det ju ingen som tvingar någon att köpa den bara för extramaterialet, vill man ändå höra det får man väl låna av nån som har det eller på nåt annat sätt.

    Jag tycker att det är fint för att de tänker kanske även på dem som inte har allt redan. De ger en bra möjlighet för dem som kanske inte har kunnat köpa alla skivorna innan att köpa dem på ett "snyggt" sätt eller vad man ska säga. Att de inte bara tänkte på "nästa skiva" utan på nåt aldeles extra.
    Extramaterialet, på en ny b-sidesamling, hade varit någonting helt annat.
    Massa nytt, massa godis och en samling för alla som inte fått tag på samtliga singlar. Det hade varit fint av bandet. Det här känns som någonting helt annat...

  12. #102
    Erfaren medlem e-as avatar
    Reg.datum
    Jan 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 898

    Standard

    Ja, det här är verkligen riktigt dålig stil av kent. Fy fan.

  13. #103
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Helsingfors, Finland.
    Inlägg
    273

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Det är ju en del sådant som gör att man trots allt vill ha boxen.
    Synd att det inte följer med lite merch också, en fin t-shirt hade suttit fint om man ändå ska lägga ut pengar på bandet
    Skulle det då sälja boxar i olika storlekar beroende på t-shirt? XS-XXL? Då skulle väl vissa av er köpa alla boxar (för de är ju olika) plus en extra upplaga av alla för att hålla dem i mint-condition? Skämtar lite grann, men vissa extra grejer skulle nog leda till problem, för man skulle väl villa att skjortan skulle vara i boxen och inte räckas över av Åhlens-expediten?
    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Det är bara Markus jag och Martin som vet vad låtarna faktiskt heter i vårt band.

  14. #104
    Erfaren medlem Embelies avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Estockholm
    Inlägg
    4 909

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Jag tror knappast att de hade släppt "bara" extramaterialet.
    Som tidigare nämnt så är det ju ingen som tvingar någon att köpa den bara för extramaterialet, vill man ändå höra det får man väl låna av nån som har det eller på nåt annat sätt.

    Jag tycker att det är fint för att de tänker kanske även på dem som inte har allt redan. De ger en bra möjlighet för dem som kanske inte har kunnat köpa alla skivorna innan att köpa dem på ett "snyggt" sätt eller vad man ska säga. Att de inte bara tänkte på "nästa skiva" utan på nåt aldeles extra.

    De har gett oss så jävla mycket. Vet inte hur många gånger jag sagt det nu. Bara att de finns är ju ovärdeligt.

    Vakna upp nu va. Men det faktum att kent tackar alla som redan köpt skivorna kvarstår. Magstarkt.
    Blogg
    Be sure to wear some flowers in your hair.

  15. #105
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Embelie Visa inlägg
    Vakna upp nu va. Men det faktum att kent tackar alla som redan köpt skivorna kvarstår. Magstarkt.
    De tackar nog även dem som bara har köpt en skiva lika mycket som de som köpt alla.
    When you can live forever, what do you live for?

Sidan 7 av 15 FörstaFörsta 123456789101112131415 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •