Sidan 7 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 91 till 105 av 131

Ämne: Missat material?

  1. #91
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Arne Anka.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  2. #92
    Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005
    Ort
    Stockholm/Lund, Sweden.
    Inlägg
    19 030

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mang Visa inlägg
    Ja det var väl satan vad gnälligt det ALLTID blir från nån som inte tål ditt eller datt eller ska ha det på sitt sätt, sandlådementalitet. Det är inte ens roligt att vara här när folk håller på som Sundance_kid gör. Tur att det finns andra på forumet som har en gnista entusiasm och som kan vara glada över att kent gör något nytt istället för att se allt det dåliga i det.

    Personligen är jag helnöjd, trodde boxen skulle bli betydligt dyrare. Och om den kanske kommer i någon sorts snygg förpackning vore det fint samt att boken och såntföljer med och gör det hela värt.
    Håller med, roligt med nåt nytt liksom, vill man inte ha så köp inte skiten liksom?
    Det ska ju vara en summering, hur kan man då tycka det är onödigt med albumen (som nån skrev).

    Kul med lite positiva personer iaf
    inget.

  3. #93
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Heter Sundance Kid Arne?
    haha, nej det gör han inte. så länge han inte har berättat nåt för jocke som han inte har berättat för mig

  4. #94
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2008
    Ort
    Visby, Gotland
    Inlägg
    111

    Standard

    Känns lite meningslöst att gnälla efter att låtlistan kommit ut...ungefär som att käka upp en macka och sen ångra sig...

    15 låtar är ju trots allt mer än vad som brukar finnas på de flesta skivor...det enda jag återigen kan invända är ju att "Ellen" inte fanns med...fan vad jag tjatar om den låten förresten...

    Bara att inse att dom väljer bland dom låtar som dom vill släppa...vi lär ju inte få höra "Kräm" live igen bara för att vi tjatar...
    Jag vill höra din röst nu
    Höra hjärtat i bröstet
    Jag behöver din tröst nu
    Låt mig höra din röst nu

  5. #95

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av hobbelvot Visa inlägg
    Du, man får bestående men av att lyssna på den. Tro mig.
    Om du var här-remixen är ju asgrym. När singeln var ny lyssnade jag mer på den än på orginalversionen. Jag älskar när trummorna försvinner i refrängen och gitarren och sången får jobba själv. Det blir så jävla vackert till skillnad från den fläskiga rockrefrängen på Isola.

    Klokt att inte ta med remixer. De hör inte hemma i mitt Kent-universum. Inte engelska heller. Borde också stannat utanför boxen. Musiken ska bli intressant men det hade varit roligare om en gammal låt hade fått en helt ny (svensk) text.
    Senast redigerat av gubbjävel den 2008-09-24 klockan 22:04.

  6. #96

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av HannesA Visa inlägg
    Känns lite meningslöst att gnälla efter att låtlistan kommit ut...ungefär som att käka upp en macka och sen ångra sig...

    15 låtar är ju trots allt mer än vad som brukar finnas på de flesta skivor...det enda jag återigen kan invända är ju att "Ellen" inte fanns med...fan vad jag tjatar om den låten förresten...

    Bara att inse att dom väljer bland dom låtar som dom vill släppa...vi lär ju inte få höra "Kräm" live igen bara för att vi tjatar...
    Nu går jag ju inte på Kents konserter längre men kan inte låta bli att undra varför man skulle vilja höra just Kräm av alla Kents låtar. Kul poplåt som inte kan mäta sig med deras senaste skivor.

  7. #97
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Nu går jag ju inte på Kents konserter längre men kan inte låta bli att undra varför man skulle vilja höra just Kräm av alla Kents låtar. Kul poplåt som inte kan mäta sig med deras senaste skivor.
    Saken med Kräm är att kent på en konsert i Norge i juni 2006 kungjorde att de aldrig mer kommer spela den live (vilket man inte heller har gjort).

  8. #98

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Saken med Kräm är att kent på en konsert i Norge i juni 2006 kungjorde att de aldrig mer kommer spela den live (vilket man inte heller har gjort).
    OK. Men då blir er glädje kanske så mycket större när de kanske ändrar sig om några år. Vem kunde tro att de skulle spela låtarna de gjorde i somras? Jag blev i alla fall förvånad när jag såg låtlistorna. Blev nästan lite sugen.

    Nu är det här totalt off topic men jag tror man har störst chans att få sin vilja igenom om man inte tjatar. Det är liksom som i barnuppfostran. Om ett barn (i ert fall, ett fan) accepterar ett Nej får föräldern (i det här fallet, Kent) chans att fundera igenom sitt beslut och kanske ändra sig. Om barnet tjatar blir det bara en löjlig princip som kanske inte var så viktig från början.

  9. #99
    Medlem Melacks avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    1 421

    Standard

    Tycker det ska bli skitkul att få alla b-sidor samlade bakom respektive album. Har inte alla singlar och ibland tar man inte fram den bara för en b-sidas skull. Så man kan ju säga att det ingår den nya b-side samlingen alla tjatat om att dom ville och den skulle alla säkert köpt ensam för ett vanligt CD pris.

    Var jättelängesen jag hörde Vintervila från Dom Andra singeln, lätt ett av mina favoritspår ifrån V&A eran. Ser jag fram emot

  10. #100
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    OK. Men då blir er glädje kanske så mycket större när de kanske ändrar sig om några år. Vem kunde tro att de skulle spela låtarna de gjorde i somras? Jag blev i alla fall förvånad när jag såg låtlistorna. Blev nästan lite sugen.

    Nu är det här totalt off topic men jag tror man har störst chans att få sin vilja igenom om man inte tjatar. Det är liksom som i barnuppfostran. Om ett barn (i ert fall, ett fan) accepterar ett Nej får föräldern (i det här fallet, Kent) chans att fundera igenom sitt beslut och kanske ändra sig. Om barnet tjatar blir det bara en löjlig princip som kanske inte var så viktig från början.
    Va härligt att du kommer in hit och registrerar dig för att sedan börja "uppfostra" oss i hur man skall bete sig här inne. Själv är jag 35 och har lyssnat på kent sedan 1996 och jag klarar mig väldigt bra utan din faderliga "uppfostran" och lite mästrande attityd. Jag tror nog att det finns några till här inne som också gör det (förmodligen oavsett ålder). Kent gör dessutom precis som de vill oavsett hur tjatiga, gnälliga, snälla, elaka eller jobbiga folk är här inne.
    Senast redigerat av frippe99 den 2008-09-24 klockan 22:40. Anledning: stavfel

  11. #101

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Va härligt att du kommer in hit och registrerar dig för att sedan börja "uppfostra" oss i hur man skall bete sig här inne. Själv är jag 35 och har lyssnat på kent sedan 1996 och jag klarar mig väldigt bra utan din faderliga "uppfostran" och lite mästrande attityd. Jag tror nog att det finns några till här inne som också gör det (förmodligen oavsett ålder). Kent gör dessutom precis som de vill oavsett hur tjatiga, gnälliga, snälla, elaka eller jobbiga folk är här inne.
    Visste inte att du var en tjatande. Menade mest allmänt. Försökte föra ett samtal. Det var inte så allvarligt menat. Kul att en 35-åring är en fanboy/fangirl. Keep it up. Men ta inte allting så allvarligt.

  12. #102
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Visste inte att du var en tjatande. Menade mest allmänt. Försökte föra ett samtal. Det var inte så allvarligt menat. Kul att en 35-åring är en fanboy/fangirl. Keep it up. Men ta inte allting så allvarligt.
    Jag tar inte heller saker särskilt allvarligt men jag är en person som säger vad jag tycker. Du har helt rätt i att jag inte är en av de som tjatar (kräm är inte heller en favoritlåt för mig) men det känns lite magstark med en nyregistrerad användare som kommer hit och vill lära folk hur man beter sig och hur saker ligger till. Brukar du alltid skriva till folk som om de vore barn? Släpp gärna den von oben-attityden är du snäll.

  13. #103

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av frippe99 Visa inlägg
    Jag tar inte heller saker särskilt allvarligt men jag är en person som säger vad jag tycker. Du har helt rätt i att jag inte är en av de som tjatar (kräm är inte heller en favoritlåt för mig) men det känns lite magstark med en nyregistrerad användare som kommer hit och vill lära folk hur man beter sig och hur saker ligger till. Brukar du alltid skriva till folk som om de vore barn? Släpp gärna den von oben-attityden är du snäll.
    Jag kan tycka det är lite magstarkt att inte vara mer inbjudande mot en nyregistrerad medlem. Det brukar jag vara på forum. Men tydligen inte här har jag märkt.

    Att jag skriver som att jag talar till barn har du kanske rätt i. Jag har inte tänkt på det. Men det är nog en yrkesskada. Det är inte menat att låta nedlåtande. Jag tar barn på allvar och det handlar snarare om ett försök att vara tydlig. Sen har jag kanske lite märklig humor också.

    Men eftersom jag verkar provocera dig så mycket kan du väl blunda när du ser min avatar. Det här är andra gången du missförstår mina väldigt oskyldiga kommentarer och jag måste förklara mig. Jag får lust att skriva något elakt till dig. Det ligger inte för mig och jag tycker inte om att känna så. Om du låter mig vara ska jag låta dig vara.

  14. #104

    Standard

    tar dere denne ellers veldig ot diskusjonen videre på pm eller besøkeranmeldan?
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!



  15. #105
    Medlem frippe99s avatar
    Reg.datum
    Mar 2004
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    1 596

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av gubbjävel Visa inlägg
    Jag kan tycka det är lite magstarkt att inte vara mer inbjudande mot en nyregistrerad medlem. Det brukar jag vara på forum. Men tydligen inte här har jag märkt.

    Att jag skriver som att jag talar till barn har du kanske rätt i. Jag har inte tänkt på det. Men det är nog en yrkesskada. Det är inte menat att låta nedlåtande. Jag tar barn på allvar och det handlar snarare om ett försök att vara tydlig. Sen har jag kanske lite märklig humor också.

    Men eftersom jag verkar provocera dig så mycket kan du väl blunda när du ser min avatar. Det här är andra gången du missförstår mina väldigt oskyldiga kommentarer och jag måste förklara mig. Jag får lust att skriva något elakt till dig. Det ligger inte för mig och jag tycker inte om att känna så. Om du låter mig vara ska jag låta dig vara.
    I så fall har jag fullständigt misstolkat tonen i dina inlägg och ber om ursäkt. Förlåt. Jag gör som Sorrow föreslår ovan och skickar dig ett PM istället då vi nu är helt OT.

Sidan 7 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •