Sidan 8 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista
Resultat 106 till 120 av 131

Ämne: Missat material?

  1. #106
    Erfaren medlem What it feels likes avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Motala, Sweden.
    Inlägg
    2 450

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av J.Berg Visa inlägg
    Eftersom det enda du gör här är att gnälla så har jag beslutat mig att dra tillbaka hela boxskiten.
    Hur man än vänder och vrider på sig så gnäller du.
    Du är härmed utnämnd till den gnälligaste medlemmen på detta forum någonsin.
    Och det vill banne mig inte säga lite med tanke på hur oerhört mycket det gnälls så fort vi tar ett andetag.
    Vi skickar priset med posten. DU betalar portot.
    Men för att undvika att du börjar gnälla över att du inte VEEEEEEEEEEEEET vad du vunnit så avslöjar jag det nu: En Julgris täljd av Samis Tax i ett stycke exotisk skuru-tall.
    Ta en kall dusch och lugna ner dig, Arne.
    ÅH! TACK ÄNTLIGEN!!!!!!!
    Senast redigerat av What it feels like den 2008-09-25 klockan 11:26.
    En tekopp från de dödas värld

    Först ut med skandalerna:
    www.kentbloggen.nu

  2. #107
    Nybörjare McMucks avatar
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    57

    Standard

    (Nu har jag tyvärr inte orkat läsa igenom alla tidigare inlägg i den här tråden, så ursäkta om jag eventuellt råkar säga något som någon annan redan kan ha sagt).

    Jag tror hursomhelst att anledningen till att de valt att ha med just endast de Jones och giftet-/Havsänglar-demos som de tog med, och inga ytterligare, är för att dessa är de enda som låter tillräckligt likt kent. De andra (praktexempel: "Babadaba" och "Sommarsång") är helt enkelt för mycket fel genre/stämning på ett eller annat sätt. Personligen hade jag ju dock hemskt gärna även velat höra många av de andra gamla demo-låtarna i fin kvalitet, men man kan inte få allt, och jag förstår hur de tänker om det nu är som jag tror. Det handlar nog lite om om att bejaka bandets image.
    Senast redigerat av McMuck den 2008-09-25 klockan 14:40. Anledning: Satsindelning
    Den melodin blir en melodram. Glöm bort den och ge oss en kram. Glöm bort den och ge mig en kram.

  3. #108
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    McMuck(och alla andra):
    Jag tror det handlar om deras egna krav på kvalitét.
    Vilket vi enbart ska vara tacksamma föra, det är de kraven som har gjort att vi har ett så bra band att lyssna på.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  4. #109
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    Tycker att diskussionen är lätt onyanserad, läs under vad Sundance kid skrev i sitt första inlägg i tråden. Jag håller med honom, det är ju helt underbart att de släpper en box men man kan väl ändå vilja ha annat material med i den? Annars så kan vi ju bokföra alla låtönskningar som skrev under de föregående turnéerna som gnäll också? Jag personligen hade velat se lite live-material, Beskyddaren från E-tuna exempelvis, men även några av de engelska b-sidorna. Kent bestämmer ju givetvis själva över det de ger ut, men man kan väl ändå ha synpunkter på det de släpper?
    Tack.
    Äntligen en som förstår att man kan kritisera bandet man älskar, att man inte enbart måste sitta och ta emot fast man med största sannolikhet kommer älska den kommande produkten. Embelie förtjänar, likt dig, en kram. Alla andra bara hoppar på mig och säger att jag borde bannas alternativt att jag inte borde få köpa boxen. Jag tycker de personerna kan gå och grina, för det här är ett fritt land och jag kommer fortsätta skriva här så länge jag anser det värt det. Och ja, jag kommer invänta boxen och avnjuta musiken i den.
    Att jag saknar vissa låtar gör inte att jag inte vill köpa boxen, för helt underbar verkar den ändock. Inte illa med handritade målningar av J.Berg heller

    Och du, Jocke: skicka fakturan så ser jag fram emot mitt pris sen!

  5. #110
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Heter Sundance Kid Arne?
    Nej, jag heter Fredrik.
    Och jag får väl passa på att tacka Jocke och hans eminenta band för all fin musik de givit oss. Och för den kommande boxen som ger mig och många andra att upptäcka både gammalt och nytt, för tvärtemot vad många tror så ser jag fram emot den (folk kan tydligen inte läsa ordentligt). Passar även på att tacka Jocke för kramen han gav mig när jag var på skivsigneringen på Åhlens i Stockholm förra hösten veckan efter TTS-släppet

  6. #111
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av What it feels like Visa inlägg
    ÅH! TACK ÄNTLIGEN!!!!!!!
    Äntligen?
    Har du längtat länge efter att Jocke ska dra in "hela boxskiten"?
    Senast redigerat av Sundance_kid den 2008-09-25 klockan 17:40.

  7. #112
    Medlem Grävlingens avatar
    Reg.datum
    Mar 2008
    Ort
    Finland
    Inlägg
    1 375

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Nej, jag heter Fredrik.
    Och jag får väl passa på att tacka Jocke och hans eminenta band för all fin musik de givit oss. Och för den kommande boxen som ger mig och många andra att upptäcka både gammalt och nytt, för tvärtemot vad många tror så ser jag fram emot den (folk kan tydligen inte läsa ordentligt). Passar även på att tacka Jocke för kramen han gav mig när jag var på skivsigneringen på Åhlens i Stockholm förra hösten veckan efter TTS-släppet
    Varifrån fick Jocke Arne då

    Ja, jag tyckte inte det verkade som om du såg fram emot boxen så värst mycket, o jag kan nog läsaMen efter den avhyvlingen du fick av Jocke ska vi väl inte bråka med dej mer

  8. #113
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Varifrån fick Jocke Arne då

    Ja, jag tyckte inte det verkade som om du såg fram emot boxen så värst mycket, o jag kan nog läsaMen efter den avhyvlingen du fick av Jocke ska vi väl inte bråka med dej mer
    Har ingen aning, han försökte väl vara rolig?
    Ok, men då kan vi ta det nu en gång för alla: Jag ser fram emot boxen något så oerhört mycket. Längtar efter att få rippa in all musik i iTunes, lyssna igenom den medan jag kollar på Joakims handritade bilder och bläddrar i boken. Ser fram emot det nya materialet. OK?

    Ni får bråka med mig hur mycket ni vill, om ni nu känner för det. Men kom ihåg att det inte är jag som behandlar andra som arslen och går OT något så enormt i denna tråd...

  9. #114
    Medlem Wastis avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Norrköping
    Inlägg
    1 890

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
    Varifrån fick Jocke Arne då
    Det är väl ett uttryck: "Kom igen, Arne!". Precis som "Hoppsan Kerstin!"

    Personen i fråga behöver ju inte heta Arne eller Kerstin för att man ska använda dessa uttryck!
    Glääääääns över sjööööö o straaaand...
    -Ni kan ju inte bete er!"
    "-Jooooooooo!"
    (5 sekunder senare...) "-Aaaaahhhhhhh"

  10. #115

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Wasti Visa inlägg
    Det är väl ett uttryck: "Kom igen, Arne!". Precis som "Hoppsan Kerstin!"

    Personen i fråga behöver ju inte heta Arne eller Kerstin för att man ska använda dessa uttryck!
    Haha, jaså :P Har aldrig hört kom igen Arne x) Ska jag fan börja använda
    genomdimmorna.blogg.se

    08: 31/7.
    10: 25/2, 26/2, 28/2, 30/3, 1/7, 8/7, 17/7, 22/7, 30/7, 6/8, 7/8.
    12: 24/5, 26/5, 30/5, 31/5, 2/6, 27/6, 1/7, 6/7, 14/7, 18/7, 20/7, 27/7, 28/7, 3/8, 11/8, 19/8.

  11. #116
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Förlåt Fredrik om jag har joinat den kentfanska masshysterin; det kan onekligen bli lite väl ohejdad ibland. Men samtidigt måste vi ju rimligen ha rätt att ifrågasätta dina negativa formuleringar precis som du har rätt att ifrågasätta innehållet i boxen. Whatever, inget av det här är väl på liv och död. Alla verkar vi ju se fram emot boxen i alla fall.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  12. #117
    Erfaren medlem Sundance_kids avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Mont Clare, Pennsylvania
    Inlägg
    6 690

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av namokab Visa inlägg
    Förlåt Fredrik om jag har joinat den kentfanska masshysterin; det kan onekligen bli lite väl ohejdad ibland. Men samtidigt måste vi ju rimligen ha rätt att ifrågasätta dina negativa formuleringar precis som du har rätt att ifrågasätta innehållet i boxen. Whatever, inget av det här är väl på liv och död. Alla verkar vi ju se fram emot boxen i alla fall.
    Jag tar aldrig ifrån er rätten att ifrågasätta mina frågeställningar eller åsikter, men många av er beter sig som arslen i bara farten vilket inte känns ok. Man behöver inte vara otrevlig för att någon har invändningar på någonting.
    Ibland när jag läser här numer känns det som allting är på liv och död, inte trevligt alls.

  13. #118
    Erfaren medlem kallt kaffe med sockers avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    38 827

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg

    Ibland när jag läser här numer känns det som allting är på liv och död, inte trevligt alls.
    Ofta när jag läser här så verkar hela kent i princip vara på liv och död för vissa.
    "Åh, den dag kent lägger ner så dör jag". Eller: "Jag kommer inte att överleva". O.s.v.

    Om kent verkligen vore på liv och död, då skulle kent själva inte ens vara livrädda med stil.

    OT, men dels är det din tråd och dels anknyter det till liv och död. Tack och förlåt. Och punkt för det.
    Och jag lämnar inga fotspår ens i sand...

  14. #119
    Erfaren medlem namokabs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    10 000

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Sundance_kid Visa inlägg
    Jag tar aldrig ifrån er rätten att ifrågasätta mina frågeställningar eller åsikter, men många av er beter sig som arslen i bara farten vilket inte känns ok. Man behöver inte vara otrevlig för att någon har invändningar på någonting.
    Ibland när jag läser här numer känns det som allting är på liv och död, inte trevligt alls.
    Ironi (eller sarkasm om man vill kalla det för det) är ett sätt att bemöta kritik när man inte orkar argumentera för en sak som inte förtjänar att bemötas seriöst. Jag tror i alla fall inte att du behöver ta all sådan ironi på liv och död.
    När ni äntligen kan se vem som drar i alla trådar
    Så blir ni aldrig rädda mer
    När ni äntligen kan se kejsaren stå naken
    Så vänder allt igen


    Jag går ensam genom mörkret
    /Jo©ke\

  15. #120
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    stockholm
    Inlägg
    28 180

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kallt kaffe med socker Visa inlägg
    Ofta när jag läser här så verkar hela kent i princip vara på liv och död för vissa.
    "Åh, den dag kent lägger ner så dör jag". Eller: "Jag kommer inte att överleva". O.s.v.

    Om kent verkligen vore på liv och död, då skulle kent själva inte ens vara livrädda med stil.

    OT, men dels är det din tråd och dels anknyter det till liv och död. Tack och förlåt. Och punkt för det.
    det kanske är på liv och död för vissa också, bra om man har nåt som gör en glad. dumt av dig att försöka ta ifrån någon det

Sidan 8 av 9 FörstaFörsta 123456789 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •