Sidan 30 av 34 FörstaFörsta ... 202122232425262728293031323334 SistaSista
Resultat 436 till 450 av 496

Ämne: Kent-mobil?

  1. #436
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Nu blir jag lite nyfiken på vilka texter och tidigare uttalanden som du refererar till, speciellt texter.
    Okej, jag nämner några exempel som jag kommer på så här på rak arm.
    Känns inte sådär väldigt pro-kapitalistiska (-kommersialistiska).

    "Sömnen kom som en åsikt, högervriden. Men mot dollar och yen så blir döden lätt ett skämt"

    "Nu ska lagren tömmas, nu ska allting säljas ut, men köpcentren är tomma, alla människor tog slut"

    "Sälj dig, sälj dig dyrt"

    "Reklamen avbryts för sport"

    "'Cause your lips taste just like money"

    "Brinn pengar brinn!"

    "Över plymerna, palmbladen och korsen, som skallrar där i vinden, som lät som hesa röster, från dom som gör reklamen, jagar zombies upp ur graven, ge mig nåt som känns"

    "Jag har sålt min själ till ett bolag"

    "Räknar IQ min vän, siffror & tal, en nolla i mängden, försumbar och svag"

    Medger att vissa rader - fristående - är mindre klockrena än andra, men i denna kontext och mot bakgrund av uttalanden som "Det här bandet är arbetarklassens seger över borgarbrackorna!", tycker jag att de duger som exempel.

    EDIT 20071211:
    ---> Tralfamadore:
    Om du fortfarande är nyfiken, så rekommenderar jag dig att läsa boken "Kent - Texter om Sveriges största rockband". Där finns tidiga intervjuer, med uttalanden, där bandet kritiserar mycket av det de själva står för idag (enligt mig). Jag har lusten, men inte tiden och orken att hålla på att leta fram meningar - som bekräftar min kritik - att citera. Jag inser att det låter tunt, men läs gärna boken och återkom sedan, vid intresse. För övrigt så var det väldigt kul att läsa boken, mycket känslor och minnen som kom tillbaka. Rekommenderas!
    Senast redigerat av meneca den 2007-12-11 klockan 22:38.

  2. #437
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Jag dumförklarar inte "kritikerna" även fast det känns sjukt frestande med ert nitiska och ensidiga förhållningssätt till "budskapet" i kents texter.
    Personligen så hör-jag-inte-det-jag-vill-höra, som du verkar insinuera i ovanstående påstående. Jag är varken kommunist eller anti-kapitalist och jag är emot fildelning och för marknadsekonomi (med vissa reservationer).

    Tämligen idiotiskt argument i vilket fall, då man lika gärna kan argumentera för motsatsen genom att vända på argumentet.
    Senast redigerat av meneca den 2007-10-27 klockan 02:28.

  3. #438
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det kan jag iofs hålla med om, men sådana åsikter (om de nu verkligen går att hitta hos kent) är alltid bara tomt poserande. Alla vill bli rika och bestämma själva, den som påstår nåt annat ljuger.
    Håller inte med om att sådana åsikter nödvändigtvis behöver vara tomt poserande, det finns säkert ett fåtal politiska idealister på vänsterkanten som ovillkorligen lever som de lär.

  4. #439
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    JAG har inte talat om något övergripande "budskap" i kents texter, jag syftar på vissa - tja, vad ska jag kalla det? - "slagord" som dyker upp här och var i låtarna. Plus tidigare uttalanden, etc.


    Okej, det är mycket möjligt att kent har sagt det. Men de har samtidigt dissat "det kapitalistiska samhället" (med dess inslag av påträngande reklam för allt och alla) i musik och genom tidigare uttalanden. Visst, det är min tolkning av det, men jag har å andra sidan inget annat att utgå ifrån. Dock så anser jag att budskapet i dessa "slagord" har varit ganska glasklara och inte gett något större utrymme för egen tolkning, som övriga kenttexter gör. Men vem vet, det som jag kanske har uppfattat som ironi eller t.o.m. sarkasm, kanske i själva verket är bokstavligen menat.


    Okej, om du tycker att debatten har tagit "för stora proportioner" så medger du ju samtidigt att den är berättigad till viss del. Annars hade du ju rimligtvis avfärdat hela debatten. Mao anser du att det finns en viss (om än marginell) inneboende konflikt hela situationen med samarbetet, eller?

    Jag tycker det rör sig om en grov övertolkning från din sida. Det finns inget i texterna du citerade som utesluter ett eventuellt samarbete med ett kommersiellt företag. Snarare har du målat upp en bild hur du tycker bandet kent bör agera utifrån sagda saker. Att kent tar upp ämnet pengar och problematiken kring detta är inte lika med att de utesluter ett lönsamt samarbete.
    (Men ok mobiltelefonen känns som en fånig grej) Dubbelmoral är det däremot om exempelvis politiker som HerrgårdsPersson och MygelSchyman predikar solidaritet för att i nästa vända sko sig på folket. Kents samarbete tar inte från någon och dessutom har de flera gånger sagt att de inte är ett politiskt instrument utan kort och gott ett band.

    Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Mig veterligen har inte en enda kotte i den här tråden meddelat att han eller hon ska sluta lyssna på kent efter detta. Länka gärna.
    Okej, bra.
    Martin Marx skrev att han nu i alla fall slapp betala 180 för en skiva vilket jag tolkade som att han slutar lyssna på kent. Kanske lyssnar han fortfarande på det gamla kent innan samarbetet men med hans nästintill religiösa retorik tvivlar jag på det.

  5. #440
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Håller inte med om att sådana åsikter nödvändigtvis behöver vara tomt poserande, det finns säkert ett fåtal politiska idealister på vänsterkanten som ovillkorligen lever som de lär.
    Med betoning på "fåtal"...

  6. #441
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Jag tycker det rör sig om en grov övertolkning från din sida.
    Oki, vi får hoppas på det!

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Det finns inget i texterna du citerade som utesluter ett eventuellt samarbete med ett kommersiellt företag.
    Tja, nja, mja...
    Det kan ju uppenbarligen diskuteras. Intentionen är alltid viktigast men när kent kommer med motiveringar som "Vi fick ett erbjudande som vi inte kunde tacka nej till" tycker jag inte att de är i position att kritisera marknadskrafter och det kapitalistiska samhället där pengar är huvudincitament (girighet) och den (mer eller mindre) manipulerande reklamen som skapar begär hos den stackars förledda befolkningen och bla bla bla bla bla.
    OBS! Menecas tolkning, inte Tralfamadores. OBS!

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Snarare har du målat upp en bild hur du tycker bandet kent bör agera utifrån sagda saker.
    Ja men, du är ju helt lysande!

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Att kent tar upp ämnet pengar och problematiken kring detta är inte lika med att de utesluter ett lönsamt samarbete. /.../ Kents samarbete tar inte från någon
    Och var, när, hur har deras "kritik" inskränkt sig till orättfärdigt "tagande av någon"?

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Dubbelmoral är det däremot om exempelvis politiker som HerrgårdsPersson och MygelSchyman predikar solidaritet för att i nästa vända sko sig på folket.
    Mmmmm... Annars är alltid Freivalds en het kandidat till titeln Dubbelmoralen personifierad.

    Amen just ja, nu pratade vi visst om kent.

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    dessutom har de flera gånger sagt att de inte är ett politiskt instrument utan kort och gott ett band.
    Jo, du nämnde det tidigare.

    Citat Ursprungligen postat av Tralfamadore Visa inlägg
    Martin Marx skrev att han nu i alla fall slapp betala 180 för en skiva vilket jag tolkade som att han slutar lyssna på kent. Kanske lyssnar han fortfarande på det gamla kent innan samarbetet men med hans nästintill religiösa retorik tvivlar jag på det.
    Men Tralfamadore, skrev han uttryckligen att han "ska sluta att lyssna på kent"?
    Nej, så...
    Det finns inget i inlägget som du citerade som utesluter ett eventuellt lyssnande på kent!

    Gonatt!

  7. #442
    Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 158

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Med betoning på "fåtal"...
    Ja, tyvärr håller jag med dig...
    Men all cred till dem!

  8. #443
    Medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    08
    Inlägg
    608

    Standard

    Till Meneca.
    Vi börjar diskutera i en cirkel nu så jag ska hålla mig kort men förtydliga vissa saker som jag tycker du borde förstått ändå. Det jag menar med att du målat upp en bild utifrån sagda saker är du drar kents texter/uttalande till en längd som de kanske aldrig menat själva. Ord och åsikter läggs helt enkelt i deras mun och av texterna du citerade krävs en hel del fantasi för bygga upp de ideal vi nu får höra. Av din senaste förklaring tycker jag du går ett steg för långt. Det är ju som sagt en tolkning av vad kent sagt och inte vad kent sagt uttryckligen.

    Ok. Till dig som gillar att märka ord kan jag omformulera mig och byta "att" till "om". Dvs om någon slutar lyssna på kent är det skrattretande.(vilket jag ändå tolkar var andemeningen med MartinMarx inlägg) Lika lite har kent uttryckligen sagt att de aldrig ska samarbeta med andra komersiella företag. Det är ju din tolkning av textsekvenser/uttalanden.

    God morgon!
    Senast redigerat av Tralfamadore den 2007-10-29 klockan 13:12.

  9. #444
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Ja, tyvärr håller jag med dig...
    Men all cred till dem!
    Tvärtom, att predika självuppoffring för andras intressen är att döma mänskligheten till undergång. Altruism ska bekämpas, inte uppmuntras.

  10. #445
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Ett par frågor till de som har fått mobilen:

    Är själva skalet "Kentigt", eller är det bara innehållet?
    Finns Max 500-bloggen tillgänglig, och står det något vettigt i den?
    Finns det fler live-framträdanden än "Ingenting" tillgängliga? Får man reda på var den är inspelad (såg inga kameror på Pumpehuset)?

  11. #446
    Smygare Mains avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Ett par frågor till de som har fått mobilen:

    Är själva skalet "Kentigt", eller är det bara innehållet?
    Finns Max 500-bloggen tillgänglig, och står det något vettigt i den?
    Finns det fler live-framträdanden än "Ingenting" tillgängliga? Får man reda på var den är inspelad (såg inga kameror på Pumpehuset)?
    Skalet är ej 'Kentigt'. Men den är rätt fräsch till utseendet ändå

    Kollade igenom Max 500-bloggen en snabbis nu, var mest bilder på diverse saker.
    Inte helt ointressant.

    Jag försökte streama live-framträdandet men det stod att uppspelningen misslyckades. Orkade inte försöka fixa det, möjligt de är nåt fel på länken för tillfället. Verkade inte finnas något annat live att titta på.
    Vi drömmer nog alltid som saker vi glömt...

    mained.wordpress.com

  12. #447
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Main Visa inlägg
    Jag försökte streama live-framträdandet men det stod att uppspelningen misslyckades. Orkade inte försöka fixa det, möjligt de är nåt fel på länken för tillfället. Verkade inte finnas något annat live att titta på.
    Läs tidigare i tråden vad Martin Roos skriver om detta, så ska det säkert lösa sig.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  13. #448
    Smygare Mains avatar
    Reg.datum
    Oct 2007
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    6

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Läs tidigare i tråden vad Martin Roos skriver om detta, så ska det säkert lösa sig.
    Satt å fifflade lite igår med diverse saker på mobilen. Sen testade jag imorse att kolla på filmen, då det till min förvåning fungerade

    Tack iaf.
    Vi drömmer nog alltid som saker vi glömt...

    mained.wordpress.com

  14. #449
    Medlem stardust.s avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Vårgårda
    Inlägg
    89

    Standard

    Ni som har mobilen... Är ni nöjda? Är den värd pengarna? Funderar på att köpa den..

  15. #450
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av stardust. Visa inlägg
    Ni som har mobilen... Är ni nöjda? Är den värd pengarna? Funderar på att köpa den..
    jag är supernöjd
    When you can live forever, what do you live for?

Sidan 30 av 34 FörstaFörsta ... 202122232425262728293031323334 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •