Sidan 22 av 34 FörstaFörsta ... 121314151617181920212223242526272829303132 ... SistaSista
Resultat 316 till 330 av 496

Ämne: Kent-mobil?

  1. #316
    Medlem
    Reg.datum
    May 2005
    Ort
    Malmö, , Sweden.
    Inlägg
    190

    Standard

    Någon som vet nånstans där dom säljer de andra walkman telefonerna som skulle innehålla lite kent? Har en mobil som ligger i obruten förpackning här hemma, men vågar inte öppna den ifall jag kan köpa en likadan med kent innehåll!! kampanjen skulle ju börjat igår! vart tror ni de kommer säljas?
    Spelar inte längre någon roll...

  2. #317
    Medlem kostyms avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Trollhättan
    Inlägg
    772

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av elitherman Visa inlägg
    Kent i tiden. dom som inte tycker om den stackars mobben, behöver ju heller inte köpa den.. jag tycker väl att dom förtjänar att göra som dom vill. bandet kommer förmodligen fortsätta att göra lika bra musik ändå.

    Men det handlar inte om att köpa eller att inte köpa en mobil.
    Och det spelar inte en så stor roll om ett band fortsätter göra bra musik om de förstör sin image.

    Till exempel,
    skulle aldrig falla mig in att börja lyssna på musik frånnågon av alla ex antal idol-vinnare, även om jag skulle älska låten.

    För att,
    sångaren röstas fram ur programet av teve-tittarna, teve-kanalen tjänar pengar.
    Vinnaren som nu blivit en perfekt guldgruva för skivbolaget, känd inför hela svenska folket innan äns första skivsläppet, får kontrakt med ett skivbolag. (BMG?)
    Nästan direkt efter finalen får artisten hoppa in i studion (hörde att Agnes spelade in sin debut skiva på ett-två dygn). De har alltså ingenting att säga till om, men deras röst säljer.
    Hur mycket känsla är det på en skala och hur äkta känns det?

    Och vem vill egentligen att kent ska förknippas med Sony Ericsson.
    Senast redigerat av kostym den 2007-09-11 klockan 15:22.

  3. #318
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av kostym Visa inlägg
    Men det handlar inte om att köpa eller att inte köpa en mobil.
    Och det spelar inte en så stor roll om ett band fortsätter göra bra musik om de förstör sin image.

    Till exempel,
    skulle aldrig falla mig in att börja lyssna på musik frånnågon av alla ex antal idol-vinnare, även om jag skulle älska låten.

    För att,
    sångaren röstas fram ur programet av teve-tittarna, teve-kanalen tjänar pengar.
    Vinnaren som nu blivit en perfekt guldgruva för skivbolaget, känd inför hela svenska folket innan äns första skivsläppet, får kontrakt med ett skivbolag. (BMG?)
    Nästan direkt efter finalen får artisten hoppa in i studion (hörde att Agnes spelade in sin debut skiva på ett-två dygn). De har alltså ingenting att säga till om, men deras röst säljer.
    Hur mycket känsla är det på en skala och hur äkta känns det?


    Och vem vill egentligen att kent ska förknippas med Sony Ericsson.
    Håller med dig till viss del om idol, men resonemanget har inget med Kent att göra. Kent är ett band som jobbat sig upp i musikbranchen och nått framgång via hårt arbete. Senaste skivan höll bara inspelningen på ett halvår, inte två dagar.

    Kent har efter allt sitt slit blivit serverade en sjuhelvetes räkmacka och jag hoppas de njuter av den!

    De sabbar inte sin image, de sabbar den image du givit dem. Mig får de mer respekt av för att de fattar ett beslut av egen vilja utan att bry sig om vad folk tycker. Det är det Kent alltid gjort för mig.
    Senast redigerat av Rotuhiiri den 2007-09-12 klockan 01:59.

  4. #319
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2002
    Ort
    Stockholm, , Sweden.
    Inlägg
    287

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    Håller med dig till viss del om idol, men resonemanget har inget med Kent att göra. Kent är ett band som jobbat sig upp i musikbranchen och nått framgång via hårt arbete. Senaste skivan höll bara inspelningen på ett halvår, inte två dagar.

    Kent har efter allt sitt slit blivit serverade en sjuhelvetes räkmacka och jag hoppas de njuter av den!

    De sabbar inte sin image, de sabbar den image du givit dem. Mig får de mer respekt av för att de fattar ett beslut av egen vilja utan att bry sig om vad folk tycker. Det är det Kent alltid gjort för mig.
    Japp, förstår din ståndpunkt, Rasmus, men tycker inte att resonemanget håller. Nu längre. För iom de senaste kovändningarna som bandet gjort så bryter de ju mot mycket som de SJÄLVA tidigare sagt sig stå för. Inte minst hela reklam & sponsordebatten mm. Och nu senast frågan om att låta filma sina livespelningar. Läs gärna Jockes tidigare inlägg i båda frågorna.

    Så, utan att ens lägga någon värdering i det (jag gillar t.ex välproducerade livegiginspelningar), så står det ju väldigt klart att de sabbar sin "image", som de själva av någon anledning tidigare värnat så mycket om. Men det kanske är väldigt väldigt medvetet, och visst har man rätt att ändra sig. Jag tycker bara att det ter sig väldigt märkligt och ytterst... ja, lite sorgligt.

    För när Kent, för första gången i bandets historia, låter sitt namn gå hand i hand med ett multinationellt bolagsvarumärke likt S/E, är det något som gått förlorat.

    "snart kommer regnet som en våg och sköljer bort.. allt som inte är musiken"

    Inte minst den textraden har mist mycket av sin innebörd för mig.
    Senast redigerat av mic den 2007-09-12 klockan 10:23.
    \"Vaan itseni tähden minä tämän kirjoitan\"
    - Sinuhe

  5. #320
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    2 130

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mic Visa inlägg
    Japp, förstår din ståndpunkt, Rasmus, men tycker inte att resonemanget håller. Nu längre. För iom de senaste kovändningarna som bandet gjort så bryter de ju mot mycket som de SJÄLVA tidigare sagt sig stå för. Inte minst hela reklam & sponsordebatten mm. Och nu senast frågan om att låta filma sina livespelningar. Läs gärna Jockes tidigare inlägg i båda frågorna.

    Så, utan att ens lägga någon värdering i det (jag gillar t.ex välproducerade livegiginspelningar), så står det ju väldigt klart att de sabbar sin "image", som de själva av någon anledning tidigare värnat så mycket om. Men det kanske är väldigt väldigt medvetet, och visst har man rätt att ändra sig. Jag tycker bara att det ter sig väldigt märkligt och ytterst... ja, lite sorgligt.

    För när Kent, för första gången i bandets historia, låter sitt namn gå hand i hand med ett multinationellt bolagsvarumärke likt S/E, är det något som gått förlorat.

    "snart kommer regnet som en våg och sköljer bort.. allt som inte är musiken"

    Inte minst den textraden har mist mycket av sin innebörd för mig.
    Som jag skrev tidigare angående JOCKEs inlägg så är inte Jocke Kent. Om Sami, Markus och Martin säger "Vi hoppar av om inte du kan acceptera denna deal"? Vad har Jocke (som är den enda som uttalat sig i frågan) för val?

    Jag vet inte hur eller varför bandet fattat beslutet och kan därför inte anklaga dem för någon dubbelmoral. Dessutom har jag upplevt konstigare saker än att folk ändrar åsikt...

    För mig är det en väldigt liten och väldigt oväsentlig händelse egentligen. Många band har redan gjort så och många kommer följa efter. Jag slutar inte lyssna på vare sig U2, Depeche Mode eller Kent för att de tjänar pengar på produkter som är kopplade stora varumärken. Musiken får tala!
    Senast redigerat av Rotuhiiri den 2007-09-12 klockan 12:34.

  6. #321
    Nybörjare
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    , , .
    Inlägg
    38

    Standard

    Så länge jag kan sätta i en skiva av kent i cd-spelaren på kvällen och lyssna mig till sömns så är jag nöjd. De får gärna sälja vad de vill till 14-åriga flickor som dessutom får något av en glädjekick av sakerna (antar jag).

    Hoppas den nya plattan är bra och om den är det så kommer dessutom alla negativa kommentarer i denna tråden bli värdelösa .

  7. #322

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av MaxiiM Visa inlägg
    Ja pojkar och flickor vad tror ni om det här ryktet?

    http://pryl.feber.se/feber/art/27892...sp/?cretcode=0
    Först är Martin Roos (Manager!) här inne och kränger ringsignaler...
    som nån slags jävla Bert K!

    Nu detta...

    som dansken skulle sagt: stinker piss

  8. #323
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Rotuhiiri Visa inlägg
    De sabbar inte sin image, de sabbar den image du givit dem. Mig får de mer respekt av för att de fattar ett beslut av egen vilja utan att bry sig om vad folk tycker. Det är det Kent alltid gjort för mig.
    Helt rätt.

  9. #324
    Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002
    Inlägg
    22 316

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av mic Visa inlägg
    "snart kommer regnet som en våg och sköljer bort.. allt som inte är musiken"

    Inte minst den textraden har mist mycket av sin innebörd för mig.
    Det är nog rätt bra, för tänk om det blev så. Man kan inte äta sig mätt på musik, hur bra den än är.

  10. #325
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Mattii Visa inlägg
    Så länge jag kan sätta i en skiva av kent i cd-spelaren på kvällen och lyssna mig till sömns så är jag nöjd. De får gärna sälja vad de vill till 14-åriga flickor som dessutom får något av en glädjekick av sakerna (antar jag).

    Hoppas den nya plattan är bra och om den är det så kommer dessutom alla negativa kommentarer i denna tråden bli värdelösa .
    Ursäkta? 14-åriga flickor?
    Jag kan inte påstå att jag fått någon "glädjekick" av det och jag tycker inte att man ska prata om 14-åriga flickor som en "sorts" människor.
    Överhuvudtaget anser jag att det är jävligt onödigt att folk alltid blandar in åldrar. Jag vill inte bli stoppad i ett fack på grund av vilket år jag är född.

  11. #326
    Erfaren medlem crappers avatar
    Reg.datum
    Jun 2004
    Ort
    Skövde., , .
    Inlägg
    4 058

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Helt rätt.
    kan bara hålla med.

  12. #327
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    4 181

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Beah Visa inlägg
    Ursäkta? 14-åriga flickor?
    Jag kan inte påstå att jag fått någon "glädjekick" av det och jag tycker inte att man ska prata om 14-åriga flickor som en "sorts" människor.
    Överhuvudtaget anser jag att det är jävligt onödigt att folk alltid blandar in åldrar. Jag vill inte bli stoppad i ett fack på grund av vilket år jag är född.
    Lugn och fin nu...
    "Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

    Göran Zachrisson

  13. #328
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    Sep 2006
    Ort
    Göteborg, , Sweden.
    Inlägg
    3 585

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Is Visa inlägg
    Lugn och fin nu...
    Jorå.. Tycker bara väldigt illa om sådant, det finns precis överallt.

  14. #329
    Erfaren medlem kentads avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    11 710

    Standard

    fan, jag vill ju ha den

  15. #330
    Nybörjare
    Reg.datum
    Jan 2004
    Ort
    Kristinehamn
    Inlägg
    48

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Det är nog rätt bra, för tänk om det blev så. Man kan inte äta sig mätt på musik, hur bra den än är.
    Jag tycker kent är lite trendiga, gör det som är "inne", inget inbitet fan hade förväntat sig detta, för vi tror att dom gör allt på sitt sätt och som dom vill. Men det ju Så kent. Ändå.

    På något sätt ska de ju göra promotion för sin musik och nya plattan.
    Varför inte träda in i den mobila världen?
    (-Att lansera musik via mobiltelefonen känns som en naturlig utveckling, säger Kents manager Martin Roos.)

    Eftersom mobiltelefonerna är en så stor del av musikbranchen så gör dom en bra deal tycker jag. (– Vi fick ett erbjudande som vi inte kunde tacka nej till, säger Kent.) Det verkar som att Kent tycker det också?

    De ändå har gjort det the kent way. De har säkert fått vara med och bestämma om utseende, innehåll osv. tror ni inte det?
    Nog inte en så dum idé trots allt! Jag själv blev i alla fall helsugen på att köpa en ny mobil.
    Jag säger Go for it, Kent!
    Ser fram emot en kent-höst och hoppas på det bästa albumet hittills!
    Senast redigerat av snowdust den 2007-09-15 klockan 14:44.
    jag önskar jag var där nu..

Sidan 22 av 34 FörstaFörsta ... 121314151617181920212223242526272829303132 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •