Ämne: Bilder AV forumare

Erfaren medlem tigertindras avatar
    Reg.datum
    May 2004
    in the deep wood of hva, with the view of a beutiful lake

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg

är de du som står i bakgrunden?

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av kentidiiot Visa inlägg
    Bild
    Gillar redigeringen!

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av tigertindra Visa inlägg
    den med kameran. men har för mig att man ser en del av hennes ansikte också..
    Mjo, det motivet har ju alla med systemkamera tagit någon gång känns det som!

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Mjo, det motivet har ju alla med systemkamera tagit någon gång känns det som!
    Inte jag! :O
    inget.

Erfaren medlem kentidiiots avatar
    Reg.datum
    Sep 2005

Standard

gillar den. gillar att hon håller i kvisten bakom ryggen...
    Gillar redigeringen!
    Tack ska ni ha : )
    inget.

Adam K.
    Guest

Standard

Inte jag! :O
    OK, alla mina vänner utanför forumet då. ; )

Stillsam komponering. Inget speciellt.

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Tycker om dessa bilder! Känns verkligen äkta, naturliga och fulla med betydelse och känsla! Typexempel på bilder där tekniken inte är allt.
    Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg

Håller med, mysiga bilder, man blir glad.
    är de du som står i bakgrunden?
    Tackar tackar!
    Och ja det är jag som står där i bakgrunden. Självutlösare finns det också på min gamla skönhet. Fånga ögonblicket ger en viss charm. Speciellt med gammal teknik.

Vi fortsätter med känsla/kärlek - temat:

Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Staffan747
    Guest

Standard

En av de bättre bilderna som postats här på lääänge. Tagna på film? Får iallfall den känslan.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Jättefin bild, intressant med tre djup.

Vi fortsätter med känsla/kärlek - temat:

Återigen, jättemysiga bilder, någon härlig retrokänsla över dom.

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg
    En av de bättre bilderna som postats här på lääänge. Tagna på film? Får iallfall den känslan.
    Framförallt den här känns sådär mysigt retro (sorry, ordet låter så töntigt).

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Staffan747 Visa inlägg

Återigen, jättemysiga bilder, någon härlig retrokänsla över dom.
    Framförallt den här känns sådär mysigt retro (sorry, ordet låter så töntigt).
    Tackar!
    Jo de har blivit tagna med 35mm film. Jag har en fling för den äldre fototekniken. Tycker att de nya digitala kamerorna blir alldeles för perfekta. Vill ha den här känslan av att chansa och sedan sitta och hoppas på att motivet blev bra.
    Men så fort jag har råd blir det väl en Nikon D40 eller D60(: Blir så dyrt att framkalla i längden.
    En bild på min mördarmaskin:
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Reg.datum
    May 2004

Standard

Tackar!
    Jo de har blivit tagna med 35mm film. Jag har en fling för den äldre fototekniken. Tycker att de nya digitala kamerorna blir alldeles för perfekta. Vill ha den här känslan av att chansa och sedan sitta och hoppas på att motivet blev bra.
    Men så fort jag har råd blir det väl en Nikon D40 eller D60(: Blir så dyrt att framkalla i längden.
    d40 eller d60 är en av de jag tänkt köpa också efter råd av oskar. de är väldigt billiga på elgiganten just nu. bara någon 1000 lapp

vad är de egentligen som skiljer mellan dom två? och d80? ju högre siffra dessto bättre?

Adam K.
    Guest

Standard

Tackar!
    Psst. Spara istället till D5000.

Adam K.
    Guest

Standard

d40 eller d60 är en av de jag tänkt köpa också efter råd av oskar. de är väldigt billiga på elgiganten just nu. bara någon 1000 lapp

vad är de egentligen som skiljer mellan dom två? och d80? ju högre siffra dessto bättre?
    Råd nummer ett: gå aldrig efter devisen "högre nummer är bäst" när du tittar på Nikons kameror! ; ) D3x är till exempel deras dyraste kamera för tillfället.

Sammanfattning av de kameror du tänker på

D40 och D40x: Lanserades efter Nikon D50. Har för mig att D40x kritiserades något för vissa problem, så D40 är den man ska välja. Kan vara svårt att få tag i nya D40, då den är på väg att försvinna från marknaden.

D60: "Ersatte" D40. Jämfört med just D40 har den fler megapixlar (och en hel del andra funktioner som arbetar under ytan, som automatisk sensorrengöring). Personligen tycker jag att du ska köpa D60 om det är D40 vs D60. Anser att den kameran ger ett mycket bättre intryck, då den känns mer gedigen byggd (plus att objektivet som följer med är bättre). Om det ändå bara handlar om någon tusenlapp, snåla inte utan välj D60:n.

D90: D90 är uppgraderingen till D80. Har mängder av funktioner som D40 och D60 saknar (autofokusmotor i huset, fler fokuspunkter, Live View så man kan ta bilder genom att använda skärmen, högre ISO, filminspelning osv). Ligger i segmentet mellan vanlig konsument och pro-konsument. Är dock väldigt mycket större än D60 och D40. Dyr (om inte priset har gått ner?). Vet inte exakt vad skillnaden är mellan D80 och D90.

D5000: Nikons nyaste kamera. Ligger mellan D60 och D90. Många funktioner som D90 har men som D60 saknar finns här (filminspelning, fler fokuspunkter, vridbar skärm osv). Sett till storlek ligger den mellan D60 och D90. Dock närmre D60.

För en nybörjare spelar det i slutändan inte så stor roll vilken av dessa kameror du väljer. Man kan dock efter ett tag känna sig begränsad av till exempel D60 om man vill utveckla sitt fotograferande. Till exempel saknar den inbyggd fokusmotor i huset. Med andra ord måste objektivet ha inbyggd autofokusmotor, annars får man fokusera manuellt. Detta begränsar såklart antalet objektiv du kan köpa till kameran (plus att många äldre objektiv inte har denna inbyggda motor). D80 och D90 är de kameror här som har denna inbyggda motor.

Hoppas du har fått lite hjälp med detta inlägg! Det viktigaste är iaf att du åker och känner, testar och pillar på olika kameror för att känna vad som verkar bäst! Plus, om du är osäker på att fotografering kommer bli viktigt i ditt liv, satsa isåfall på D60! Annars, om du vet att du verkligen vill utvecklas redan från början, fundera isåfall på D80 eller D90 (eller hybriden D5000).

Reg.datum
    May 2004

Standard

Råd nummer ett: gå aldrig efter devisen "högre nummer är bäst" när du tittar på Nikons kameror! ; ) D3x är till exempel deras dyraste kamera för tillfället.

Sammanfattning av de kameror du tänker på

D40 och D40x: Lanserades efter Nikon D50. Har för mig att D40x kritiserades något för vissa problem, så D40 är den man ska välja. Kan vara svårt att få tag i nya D40, då den är på väg att försvinna från marknaden.

D60: "Ersatte" D40. Jämfört med just D40 har den fler megapixlar (och en hel del andra funktioner som arbetar under ytan, som automatisk sensorrengöring). Personligen tycker jag att du ska köpa D60 om det är D40 vs D60. Anser att den kameran ger ett mycket bättre intryck, då den känns mer gedigen byggd (plus att objektivet som följer med är bättre). Om det ändå bara handlar om någon tusenlapp, snåla inte utan välj D60:n.

D90: D90 är uppgraderingen till D80. Har mängder av funktioner som D40 och D60 saknar (autofokusmotor i huset, fler fokuspunkter, Live View så man kan ta bilder genom att använda skärmen, högre ISO, filminspelning osv). Ligger i segmentet mellan vanlig konsument och pro-konsument. Är dock väldigt mycket större än D60 och D40. Dyr (om inte priset har gått ner?). Vet inte exakt vad skillnaden är mellan D80 och D90.

D5000: Nikons nyaste kamera. Ligger mellan D60 och D90. Många funktioner som D90 har men som D60 saknar finns här (filminspelning, fler fokuspunkter, vridbar skärm osv). Sett till storlek ligger den mellan D60 och D90. Dock närmre D60.

För en nybörjare spelar det i slutändan inte så stor roll vilken av dessa kameror du väljer. Man kan dock efter ett tag känna sig begränsad av till exempel D60 om man vill utveckla sitt fotograferande. Till exempel saknar den inbyggd fokusmotor i huset. Med andra ord måste objektivet ha inbyggd autofokusmotor, annars får man fokusera manuellt. Detta begränsar såklart antalet objektiv du kan köpa till kameran (plus att många äldre objektiv inte har denna inbyggda motor). D80 och D90 är de kameror här som har denna inbyggda motor.

Hoppas du har fått lite hjälp med detta inlägg! Det viktigaste är iaf att du åker och känner, testar och pillar på olika kameror för att känna vad som verkar bäst! Plus, om du är osäker på att fotografering kommer bli viktigt i ditt liv, satsa isåfall på D60! Annars, om du vet att du verkligen vill utvecklas redan från början, fundera isåfall på D80 eller D90 (eller hybriden D5000).
    tack så jättemycket. de var matnyttigt

jag har liksom inte bestämt mig än. när jag ska lägga så många 1000lappar så vill man gärna ha något rejält som håller inte bara köpa en för att man ska ha en kamera

oskar har en d200 är d5000 de närmaste man kan komma den eller?

Sidan 205 av 490 FörstaFörsta ... 105155195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215255305 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •