Ämne: Bilder AV forumare

Erfaren medlem Jagos avatar
    Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Felix_Elite Visa inlägg
    var är det nånstans?
    En tågstation i Indien typ halv sex på morgonen.
    Mr Orange

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jago Visa inlägg
    En tågstation i Indien typ halv sex på morgonen.
    01.17 närmare bestämt.
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    01.17 närmare bestämt.
    Eller nä. (9 tecken)
    Mr Orange

Erfaren medlem Felix_Elites avatar
    Reg.datum
    May 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av svantee Visa inlägg
    01.17 närmare bestämt.
    dagens datum. isåfall var han snabb hem igen. datumet nere till höger är när bilden är uppladdad hit
    Länge leve kungen.
    Citat Ursprungligen postat av Havsänglar Visa inlägg
    Jag gick till mataffären och köpte naturgodis, men så råkade jag äta upp allt på vägen hem, sämst ):

Erfaren medlem svantees avatar
    Reg.datum
    Jun 2006

Standard

I made a fool of myself... again
    I swear by my Life and my love of it that I will never live for the sake of another man, nor ask another man to live for the sake of mine.

Adam K.
    Guest

Standard

Tips på om nåt bör göras? Beskära? Editera?
    Jag brukar föredra när bilderna är helt perfekta från början och man inte ens behöver beskära dem (äkta Henri Cartier-Bresson!), men det hindrar inte mig att försöka fixa mina bilder iaf. ; )

Bilden fungerar ju perfekt som den är, egentligen, men om man vill testa lite kanske man ska försöka klona bort kameran till höger och antennen i mitten. Kanske beskära bort plåttaket högst upp också, göra bilden ännu mer "tight".

Alltid värt att testa iaf (på en kopia, så klart) och sen jämföra de båda versionerna!

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Jag brukar föredra när bilderna är helt perfekta från början och man inte ens behöver beskära dem (äkta Henri Cartier-Bresson!), men det hindrar inte mig att försöka fixa mina bilder iaf. ; )

Bilden fungerar ju perfekt som den är, egentligen, men om man vill testa lite kanske man ska försöka klona bort kameran till höger och antennen i mitten. Kanske beskära bort plåttaket högst upp också, göra bilden ännu mer "tight".

Alltid värt att testa iaf (på en kopia, så klart) och sen jämföra de båda versionerna!
    Tack för tipsen, ska se om det blir bättre
    Mr Orange

Adam K.
    Guest

Standard

Jag tog mig friheten att testa lite själv. Ska jag posta resultatet? : ) Ja!

Bifogad fil 4797

Jag valde att göra den till ett svartvitt fotografi. De olika linjerna och fälten kom fram mycket tydligare (plus att man lättare accepterar ett brusigt svart-vitt kort än ett färgkort taget under dåliga ljusförhållanden).

Nackdelen är ju att människorna försvann lite ur fokus. Så det blev ju helt olika kort.
    Senast redigerat av Adam K. den 2009-07-14 klockan 00:47.

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Jag tog mig friheten att testa lite själv. Ska jag posta resultatet? : ) Ja!

Jag valde att göra den till ett svartvitt fotografi. De olika linjerna och fälten kom fram mycket tydligare (plus att man lättare accepterar ett brusigt svart-vitt kort än ett färgkort taget under dåliga ljusförhållanden).

Nackdelen är ju att människorna försvann lite ur fokus. Så det blev ju helt olika kort.
    Hur ser den ut i färg?
    Mr Orange

Adam K.
    Guest

Standard

Hur ser den ut i färg?
    Helt galet just nu. Kan försöka fixa den. Brb.

Bifogad fil 4798
    Senast redigerat av Adam K. den 2009-07-14 klockan 01:02.

Adam K.
    Guest

Standard

Sådär kanske. Är inte så bra på redigering, men jag gjorde mitt bästa iaf! ; )

Reg.datum
    Sep 2008

Standard

Fräscht. Tackar tackar.
    Mr Orange

Erfaren medlem Havsänglars avatar
    Reg.datum
    Mar 2003

Standard

Citat Ursprungligen postat av bcq Visa inlägg
    Jag är lite emot photoshop och göra till bilder.
    Jag tycker att en bild som är orginal är vackrast och det ger fotografen den cred han behöver.
    Jag gillar bilden precis som den är.
    Inget behöver göras.
    "Skönhet är när ingenting behöver läggas till, tas bort eller ändras på."
    Fast det är ingen direkt konstig liknelse att kalla Photoshop för det digitala mörkerrummet. Jag tycker snarare att det är mycket tråkigt om jag ser en bild från en person som hade kunnat bli så mycket bättre av att bara fixa med nivåer och kurvor eller med pjattning eller vad som helst. Det är inte precis som att man inte använde mörkerrum när man fotade analogt, liksom :P

Så till skillnad från alla er andra som har skrivit här är jag för att sitta och fixa i photoshop. Tycker att det kan göra en bra bild ännu bättre, bara man bemästrar verktyget, då.
    "If there's one thing I've grown to NOT expect it's good reviews.
    The ONLY thing from me that the British press will review positively is my death." - Morrissey

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Ni sitter å slickar Jockes röv om att piratkopierad musik är stöld, så nu undrar jag hur många av er hycklare har betalat för Photshop?

Erfaren medlem Myrpous avatar
    Reg.datum
    Feb 2008

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Ni sitter å slickar Jockes röv om att piratkopierad musik är stöld, så nu undrar jag hur många av er hycklare har betalat för Photshop?
    Har CS3 nedladdat men jag gillar nedladdning so its ok.
    Galet att köpa Photoshop ju, men man kan ju få tillgång till det på andra lagliga sätt.
    Sláinte Mhath!

Sidan 255 av 490 FörstaFörsta ... 155205245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265305355 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •