Ämne: Bilder AV forumare

Adam K.
    Guest

Standard

Något ljusare och mer kontrast. Bättre?

Moderator utomjordings avatar
    Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg

Något ljusare och mer kontrast. Bättre?
    Jag kollar mest på kompositionen och linjerna i bilden, som jag tycker är fina.
    Sedan poppade en idé upp i mitt huvud om att det vore kul om en luffare stod och rotade i containern medan en "vanlig" människa hämtade tidningen i en av brevlådorna. Men att lyckas fånga ett sådant ögonblick hade nästan varit för bra för att vara sant!
    Låt dom komma nu

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av utomjording Visa inlägg
    Jag kollar mest på kompositionen och linjerna i bilden, som jag tycker är fina.
    Sedan poppade en idé upp i mitt huvud om att det vore kul om en luffare stod och rotade i containern medan en "vanlig" människa hämtade tidningen i en av brevlådorna. Men att lyckas fånga ett sådant ögonblick hade nästan varit för bra för att vara sant!
    TACK! Äntligen någon som faktiskt förstår att det är kompositionen och linjerna som är den här bilden! TACK! : D

Hade gärna haft med människor på mina bilder... men jag vågar inte gå och fota människor jag inte känner än. : /

Någon gång måste jag ju komma över den gränsen då det är sådan fotografi jag tycker är snyggast, men det är svårt! Det gäller att samla ihop tillräckligt mod eller något!

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

TACK! Äntligen någon som faktiskt förstår att det är kompositionen och linjerna som är den här bilden! TACK! : D

Hade gärna haft med människor på mina bilder... men jag vågar inte gå och fota människor jag inte känner än. : /

Någon gång måste jag ju komma över den gränsen då det är sådan fotografi jag tycker är snyggast, men det är svårt! Det gäller att samla ihop tillräckligt mod eller något!
    Skaffa teleobjektiv så behöver du inte gå så nära. ; -)

Det är sant att en eller flera personer på bilderna verkligen kan ge ett lyft, och det även om människorna inte får en huvudroll, utan bara syns lite i ett hörn eller någonstans i bakgrunden. Eller har lämnat någon form av spår efter sig.
    Jag antar att våra ögon alltid söker efter tecken på liv.
    Låt dom komma nu

Adam K.
    Guest

Standard

Jag kan hålla med om att många bilder kan bli bättre, men inte alla!

Denna och den som heter "Välkommen till Norrköping" klarar sig helt utan människor tycker jag personligen.

Standard

Det er interessant hvordan vi leter etter liv i bilder. Vi analyserer ikke bilder slik vi analyserer en side med tekst; vi starter ikke øverst i venstre hjørne og arbeider oss systematisk gjennom bildet, men starter ved blikkfanget og følger linjene. Vi er veldig vare for øyne eller øyenlignende strukturer, deretter er det linjers samlingspunkt som er interessant.

Det er et godt bilde du har tatt, Adam! Blikkfanget er helt klart containeren, og linjene som går fra den og innover i bildet forbi postkassene.
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Jag kan hålla med om att många bilder kan bli bättre, men inte alla!

Denna och den som heter "Välkommen till Norrköping" klarar sig helt utan människor tycker jag personligen.
    Det tycker jag också. Det finns förstås bilder där människor bara är i vägen, de måste tillföra någonting för att ha ett existensberättigande. Ibland är det kanske ett alltför enkelt knep att putta in en människa på en bild för att göra den intressant.

Men en bild som den här, som jag tog på Siesta, hade blivit ganska meningslös utan tjejerna:
    Låt dom komma nu

Adam K.
    Guest

Standard

Sant, både Sorrow och Utomjording.

Tack Sorrow! Du kan det här med bildanalys, roligt!

Utomjording... liiiiite stalkervarning på den där bilden. ; )

Standard

Sant, både Sorrow och Utomjording.

Tack Sorrow! Du kan det här med bildanalys, roligt!

Jeg fikk betyget 5 (6 er maks) på kunsthistorie på gymnaset (tegning-form-farge)^^
    Fuck, fuck, fuckety fuck. Bugger, fuck... ...and tits!

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5537942.ab

Adam K.
    Guest

Standard

Gud, hoppas inte Utomjording bor i de trakterna...

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Sorrow Visa inlägg
    Jeg fikk betyget 5 (6 er maks) på kunsthistorie på gymnaset (tegning-form-farge)^^
    Härligt! : D

Finns inget bättre än konst- och fotokurser... särskilt när man får bra betyg i dem. ; D

Reg.datum
    Dec 2002

Standard

Ha ha, äsch... Jag tycker att det är en ganska oskyldig bild. Men visst går det att tolka den antingen som en mysig bild av festivallivet, eller som en stalkerbild. Allt är upp till betraktaren.
    Låt dom komma nu

Erfaren medlem -hulda-s avatar
    Reg.datum
    Jun 2007

Standard

Efter åskvädret. Tyvärr bara med mobilkameran, eftersom batteriet var slut på min riktiga...och det här ljuset försvann efter 10 minuter.
    and goddamn, I don't seem to have learned
    that a lady in need is guilty indeed...(Nina Persson)

& varje gång du möter min blick blir min värld en aning större
    varje gång du möter min blick hör jag ditt hjärta ge mig blod

Erfaren medlem Clive_Burrs_grannes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007

Standard

Citat Ursprungligen postat av -hulda- Visa inlägg
    Efter åskvädret. Tyvärr bara med mobilkameran, eftersom batteriet var slut på min riktiga...och det här ljuset försvann efter 10 minuter.
    Snacka om att himlen brinner!

Sidan 263 av 490 FörstaFörsta ... 163213253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273313363 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •