Ämne: Bilder AV forumare

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Clive_Burrs_granne Visa inlägg
    Jag tycker också de är bra, men jag börjar tröttna på alla linjer och vinklar i motiven.

Jag vill se något nytt från Adam K.
    Agreed.
    Visst du kan det där med tredjedelsregeln men det ligger lite mer bakom det än linjer som följer reglerna för en estetiskt tilltalande bild. Du borde kanske också sålla lite bland dina bilder istället för att slänga upp saker du själv inte ens är nöjd med? Det kan skada ens image.
    Men du får väl ta min kommentar med en nypa salt då jag inte är så imponerad av dina "arkitektsbilder".
    Istället kanske du ska försöka samla ihop ett gäng av dina stadsbilder och göra en kollektion av det. En och en är de inte imponerande, men flera i en följd kan vara av ett större intresse.
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Automatvapen Visa inlägg
    Agreed.
    Visst du kan det där med tredjedelsregeln men det ligger lite mer bakom det än linjer som följer reglerna för en estetiskt tilltalande bild.
    Det där är ju väldigt, väldigt personligt. Vad som är estetiskt tilltalande.

Fick denna kommentar på ett annat forum nyss. Bevis nog för att även de mest grundläggande estetiska reglerna faktiskt kan räcka för att folk ska se något i bilderna:

Jävlar vad jag älskar hur Adam K. alltid leker med linjer.
    Jag blev väldigt glad.

Du borde kanske också sålla lite bland dina bilder istället för att slänga upp saker du själv inte ens är nöjd med? Det kan skada ens image.
    Vad menar du där? Slänga upp bilder jag inte är nöjd med? Visst, jag brukar lägga upp två eller tre bilder med liknande motiv efter en runda och sen spara den/de folk verkar gilla mest. Vad säger att jag inte sållat innan jag laddar upp bilder...? Jag tar upp emot 100 bilder varje gång jag känner för att gå ut och fota, och att då påstå att jag inte skulle sålla bort bajsbilder är ju bara dumt sagt.

Istället kanske du ska försöka samla ihop ett gäng av dina stadsbilder och göra en kollektion av det. En och en är de inte imponerande, men flera i en följd kan vara av ett större intresse.
    Smaken är som baken. Jag tycker åtminstone att en del av mina bilder är roligare än en del som postas här i tråden, men jag är ju antagligen något färgad.

Jag vet inte riktigt om jag gillar att du hela tiden poängterar att "du inte blir imponerad". Om jag ska vara ärlig, bryr jag mig faktiskt inte om folk inte blir "imponerade". Jag är amatörfotograf, jag fotar det jag gillar att fota och jag kör mitt egna race. Om folk gillar det jag lägger upp blir jag självklart glad, men det är ju inte huvudsyftet i nuläget.

Kollektion... hmm, ja, jag fotar för att ha material till Fotografi B-kursen i höst, och då blir det nog tal om "kollektioner". Den nivån är jag på liksom, jag fotar för att få MVG, och för att jag älskar att fota!

Men du får väl ta min kommentar med en nypa salt då jag inte är så imponerad av dina "arkitektsbilder".
    Jarå, det gör jag. Utan tvekan.
    Senast redigerat av Adam K. den 2009-08-25 klockan 21:36.

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Norrköping verkar så vacker och öde i dina bilder Adam.
    Precis så jag vill ha det (ibland iaf). ^^ Roligt att du gillar. : )

Erfaren medlem Automatvapens avatar
    Reg.datum
    Jul 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Det där är ju väldigt, väldigt personligt. Vad som är estetiskt tilltalande.

Fick denna kommentar på ett annat forum nyss. Bevis nog för att även de mest grundläggande estetiska reglerna faktiskt kan räcka för att folk ska se något i bilderna:

Jag blev väldigt glad.

Vad menar du där? Slänga upp bilder jag inte är nöjd med? Visst, jag brukar lägga upp två eller tre bilder med liknande motiv efter en runda och sen spara den/de folk verkar gilla mest. Vad säger att jag inte sållat innan jag laddar upp bilder...? Jag tar upp emot 100 bilder varje gång jag känner för att gå ut och fota, och att då påstå att jag inte skulle sålla bort bajsbilder är ju bara dumt sagt.

Smaken är som baken. Jag tycker åtminstone att en del av mina bilder är roligare än en del som postas här i tråden, men jag är ju antagligen något färgad.

Jag vet inte riktigt om jag gillar att du hela tiden poängterar att "du inte blir imponerad". Om jag ska vara ärlig, bryr jag mig faktiskt inte om folk inte blir "imponerade". Jag är amatörfotograf, jag fotar det jag gillar att fota och jag kör mitt egna race. Om folk gillar det jag lägger upp blir jag självklart glad, men det är ju inte huvudsyftet i nuläget.

Kollektion... hmm, ja, jag fotar för att ha material till Fotografi B-kursen i höst, och då blir det nog tal om "kollektioner". Den nivån är jag på liksom, jag fotar för att få MVG, och för att jag älskar att fota!

Jarå, det gör jag. Utan tvekan.

Ja hur är det nu igen... Utan kritik så utvecklas man inte?
    Clive_Burrs_granne: Jag tycker du är sötare, för du har inte hans gigantiska å fula näsa.

kentidiiot: Politiktråden låstes, har aldrig fått ligga så mycket som då!

Portfolio:http://www.berntsten.se/

Adam K.
    Guest

Standard

Ja hur är det nu igen... Utan kritik så utvecklas man inte?
    Jo, jag har ju många gånger skrivit i denna tråd att kritik uppskattas. Jag gillar kritik, men även om jag gillar att ta emot kritik gillar jag också att svara på kritik och ge min synvinkel. Särskilt när det är ett inlägg som bara innehåller negativ kritik.

Sen är jag fortfarande nyfiken på vad du menar med "du sållar inte bilder". Jag tror jag vet vad du menar och isåfall är det bara roligt.
    Senast redigerat av Adam K. den 2009-08-25 klockan 23:03.

Erfaren medlem Bravorions avatar
    Reg.datum
    Oct 2005

Standard

Ja kritik är ju aldrig kul att få men man måste ju utvecklas, slipa de vassa kanter som andra ser. Fact.
    "It does not matter how slow you go so long as you do not stop." - Confucius

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Bravorion Visa inlägg
    Ja kritik är ju aldrig kul att få men man måste ju utvecklas, slipa de vassa kanter som andra ser. Fact.
    Självklart, håller helt och hållet med.

Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005

Standard

Jag har fått någon slags... Adam K-skada. Vissa dagar när jag är ute så ser jag typ allt i linjer hehe
    When you can live forever, what do you live for?

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Jag har fått någon slags... Adam K-skada. Vissa dagar när jag är ute så ser jag typ allt i linjer hehe
    Haha, samma här. Tog en bild för ett tag sedan och då tänkte jag faktiskt att den kändes lite som en Adam-K-bild.
    Jag tycker att du har laddat upp en hel del riktigt bra bilder i tråden, Adam.

Erfaren medlem Oskars avatar
    Reg.datum
    Aug 2002

Standard

Har uppdaterat min portfolio lite

http://foto.stilren.se/index.html

Inte så mycket raka linjer, men hey.

Avstängd användare
    Reg.datum
    May 2007

Standard

jag vill att Oskar ska ta en massa snygga kort på mig nån gång

Erfaren medlem menecas avatar
    Reg.datum
    Apr 2002

Standard

Jättefina bilder, Orrtupp. Höstlövsbilden på kentidiiot är helt underbar!
    Edit: Av konsertbilderna tycker jag att Anna Ternheim och Lasse Lindh var bäst.
    Senast redigerat av meneca den 2009-08-26 klockan 14:28.

Erfaren medlem Oktjabrjs avatar
    Reg.datum
    Feb 2005

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Inte så mycket raka linjer, men hey.
    Vad tänkte du på när du tog den där symmetriska rulltrappebilden egentligen, host host.

Snygg bild på järnvägsspår med "farlig" tjej.
    Ba-ba-da-ba-da-ba-di-di

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av popdrog Visa inlägg
    Haha, roligt!

Citat Ursprungligen postat av meneca Visa inlägg
    Haha, samma här. Tog en bild för ett tag sedan och då tänkte jag faktiskt att den kändes lite som en Adam-K-bild.
    Jag tycker att du har laddat upp en hel del riktigt bra bilder i tråden, Adam.
    Tack. : )
    Senast redigerat av Adam K. den 2009-08-26 klockan 15:03.

Adam K.
    Guest

Standard

Citat Ursprungligen postat av Oskar Visa inlägg
    Har uppdaterat min portfolio lite

http://foto.stilren.se/index.html
    Har du kodat hemsidan själv, köpt en färdig mall eller fått hjälp av någon?
    Senast redigerat av Adam K. den 2009-08-26 klockan 15:07.

Sidan 287 av 490 FörstaFörsta ... 187237277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297337387 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •