Sidan 6 av 23 FörstaFörsta 12345678910111213141516 ... SistaSista
Resultat 76 till 90 av 342

Ämne: Din egna Kent-samling

  1. #76
    Adam K.
    Guest

    Standard

    En del saker skulle behöva ligga lite mer i linje (tänker på den andra bilden). ; )

    Skulle gärna vilja se V&A limiterad, har aldrig sett den faktiskt.

  2. #77
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    En del saker skulle behöva ligga lite mer i linje (tänker på den andra bilden). ; )

    Skulle gärna vilja se V&A limiterad, har aldrig sett den faktiskt.
    menar du min samling?


  3. #78
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Ja din samling.

  4. #79
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Ja din samling.
    Hur menar du med att dom behöver ligga i linje?

    Bifogar bild på v&agrejerna jag har.


  5. #80
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Gustaf-747 Visa inlägg
    Hur menar du med att dom behöver ligga i linje?

    Bifogar bild på v&agrejerna jag har.
    Alla tavlor borde ligga lika rakt, nu ser det ut som att allt lutar åt olika håll (kanske bara är bilden).

  6. #81
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Alla tavlor borde ligga lika rakt, nu ser det ut som att allt lutar åt olika håll (kanske bara är bilden).
    Det är svårt att få lika rakt..


  7. #82
    Adam K.
    Guest

    Standard

    Linjal eller vattenpass och sitt egna omdöme. Inte så svårt med andra ord. ; )

  8. #83
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Adam K. Visa inlägg
    Linjal eller vattenpass och sitt egna omdöme. Inte så svårt med andra ord. ; )
    Men, det är ju inte det som är problemet, det är ju anordningen, de vill ju inte hänga helt rakt, men jag har rättat till så mycket jag kan.


  9. #84

    Standard

    komigen, det MÅSTE finnas fler som samlar på skivorna!

    Jag får mer grejer troligtvis imorgon och då postar jag direkt

  10. #85
    Medlem julibarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    766

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    mica hälsar att tålamod och pengar är det som behövs. man tar lite då och då när man har pengar och man har turen att hitta grejor på tradera och sådär. gäller att hålla utkik, även på skivmässor och sådär. vi har väl lagt ner minst 10-20000 på allt vårt så det underlättar ju när man har jobb eller pluggar och har någorlunda fast inkomst. och tidningsartiklar och så, det är ju en fördel att bo nära en dygnet runt öppen statoil. annars är väl hängivenhet också nåt som man har användning för, att man verkligen är dedikerad till att samla på sig
    Tack för rådet! Det här ser säkert skitskumt ut men xXLivräddMedStilXx var mitt förra konto... hehe. Tror duatt jag har någon chans om tio år (hoppas jag har stadigare ekonomi då) xD Fast då kanske alla gamla kentprylar har stigit till skyhöga priser...

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    du kanske inte ska hoppas på för mycket, det är inte för inte de har fått öknamnet snåhléns men har du tur så. fattar liksom inte varför de ska hålla på och vägra ge bort posters som de ändå har för många av och verkligen slänga allting när kampanjerna är över
    javet, haha killen vi frågade var väldigt tveksam och varnade oss flitigt. Vi han bli försäkrade om att det var rätt minimal chans att vi skulle kunna få den, men det är ju alltid kul att hoppas ändå. Desto mindre chans, desto roligare blir det.
    Senast redigerat av julibarn den 2009-01-07 klockan 20:36.
    Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.

  11. #86
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av julibarn Visa inlägg

    Tack för rådet! Det här ser säkert skitskumt ut men xXLivräddMedStilXx var mitt förra konto... hehe. Tror duatt jag har någon chans om tio år (hoppas jag har stadigare ekonomi då) xD Fast då kanske alla gamla kentprylar har stigit till skyhöga priser...


    javet, haha killen vi frågade var väldigt tveksam och varnade oss flitigt. Vi han bli försäkrade om att det var rätt minimal chans att vi skulle kunna få den, men det är ju alltid kul att hoppas ändå. Dästo mindre chans, desto roligare blir det.
    hehe, såg det innan när du skrev det i skräptråden. det var även då det ringde en klocka i bakhuvudet att jag skrivit nånting till ditt gamla konto men jag kunde fan inte minnas var det var
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

  12. #87
    Medlem julibarns avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    766

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av tobbe non stop Visa inlägg
    hehe, såg det innan när du skrev det i skräptråden. det var även då det ringde en klocka i bakhuvudet att jag skrivit nånting till ditt gamla konto men jag kunde fan inte minnas var det var
    Den där klockan betyder mycket för mig, lilla nykomlingen!
    Inte nu. Kanske sen kommer jag också tycka att allt dåligt för med sig nåt gott.

  13. #88

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av julibarn Visa inlägg
    Tack för rådet! Det här ser säkert skitskumt ut men xXLivräddMedStilXx var mitt förra konto... hehe. Tror duatt jag har någon chans om tio år (hoppas jag har stadigare ekonomi då) xD Fast då kanske alla gamla kentprylar har stigit till skyhöga priser...


    javet, haha killen vi frågade var väldigt tveksam och varnade oss flitigt. Vi han bli försäkrade om att det var rätt minimal chans att vi skulle kunna få den, men det är ju alltid kul att hoppas ändå. Dästo mindre chans, desto roligare blir det.
    10 år. Haha, själv är jag orolig för hur priserna kommer att vara om två månader. Jag är fan sjuk.

  14. #89
    Erfaren medlem popdrogs avatar
    Reg.datum
    Apr 2005
    Ort
    Malmö, Sweden
    Inlägg
    19 279

    Standard

    Alltså det är rätt olika med priser. Tobbe köpte sin NDBPM-singel nåt år före mig, och han betalade över 900. Jag betalade bara 500. För ett tag sen såg jag en gå för över 1000 och en annan inte ens för 600. Så man får hålla utkik
    When you can live forever, what do you live for?

  15. #90
    Erfaren medlem tobbe non stops avatar
    Reg.datum
    Apr 2002
    Ort
    Malmö, Sweden.
    Inlägg
    67 060

    Standard

    exempelvis gav jag 600 för min krämsingel eftersom verkligen-singlarna låg på runt 5-600 på den tiden (2001). en annan kul grej jag fick veta när jag var i västerås 2002 på jays/city records (vet inte om den finns kvar) var att det var inte förränn runt 99-2000 det tog fart på allvar med samlandet. snackade lite med ägaren, han var jättesjysst och letade upp gamla kentposters åt mig som jag fick köpa billigt, 10-20 spänn stycket (tur att jonna bara var 11 då och inte hade länsat lagret redan ), och han sa att fram till ett par år tidigare (detta var ju då 2002 som sagt) så stod alla kentsinglar och samlade damm i hyllorna, man hade nog kunnat hitta när det blåser på månen, verkligensinglar och sånt där men sen tog det fart och folk började samla som galningar. eller ja, inte direkt men efterfrågan ökade. nån som samlat länge som har upplevt samma sak?
    "We didn't invent goth, we just play emotional music"
    robert smith
    "Du vet att vi spelade NDBPM för din skull va?"

Sidan 6 av 23 FörstaFörsta 12345678910111213141516 ... SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •