Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista
Resultat 16 till 30 av 149

Ämne: Tredje singeln blir...?

  1. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    Rotebro, , Sweden.
    Inlägg
    238

    Standard pimpi nussia

    börjar faktiskt tro (& hoppas) på Vy från ett luftslott...



    tjipp
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

  2. #17
    Erfaren medlem Gustaf-747s avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Hemma
    Inlägg
    13 451

    Standard

    generation ex, våga vara rädd, och berlin är låtar som skulle kunna bli riktigt bra singlar vi får se vilken det blir..


  3. #18
    Medlem Jolenes avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Norge
    Inlägg
    1 427

    Standard

    Hvis det blir noen tror jeg fortsatt på Berlin.
    Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...

  4. #19
    Erfaren medlem Malin_as avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    5 056

    Standard

    hoppas på Vy för den blir man ju så skuttigt glad av!

  5. #20
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    "Generation ex" tror jag på. Inte för att den är min favorit, men efter balladen "Columbus" blir det en upptempolåt; att en gästsångerska medverkar på den tror jag ökar dess chanser.

  6. #21
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Putte_Elite Visa inlägg
    börjar faktiskt tro (& hoppas) på Vy från ett luftslott...



    tjipp
    De har ju uppenbarligen spelat den på alla konserterna hittills, men det har de väl gjort med "Generation ex" och "Berlin" också? Men nej, "Vy från ett luftslott" är för konstig för att bli singel. Till att börja med tar det 15 genomlyssningar innan man ens minns hur den går, och sedan när man har lärt sig uppskatta låten så förlorar den med tiden sin kraft och blir åter skivans svagaste spår. Åtminstone var det så för mig. Om den mot förmodan släpps som singel kommer den att bli Kents största singelflopp sedan... ja, ska vi säga sedan de låg på listan första gången?

  7. #22
    Erfaren medlem Malin_as avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Inlägg
    5 056

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    De har ju uppenbarligen spelat den på alla konserterna hittills, men det har de väl gjort med "Generation ex" och "Berlin" också? Men nej, "Vy från ett luftslott" är för konstig för att bli singel. Till att börja med tar det 15 genomlyssningar innan man ens minns hur den går, och sedan när man har lärt sig uppskatta låten så förlorar den med tiden sin kraft och blir åter skivans svagaste spår. Åtminstone var det så för mig. Om den mot förmodan släpps som singel kommer den att bli Kents största singelflopp sedan... ja, ska vi säga sedan de låg på listan första gången?
    Nähä du, den är grym, man känner igen den på en gång! Bästa låten ever!

  8. #23
    Erfaren medlem JoakimArringers avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    6 263

    Standard

    Vy från ett luftslott eller Berlin tipar jag på
    Jag är rädd att man glömmer, glömmer allt
    Som vi glömde att vi älskade varandra . .


  9. #24
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Vettvilling Visa inlägg
    De har ju uppenbarligen spelat den på alla konserterna hittills, men det har de väl gjort med "Generation ex" och "Berlin" också? Men nej, "Vy från ett luftslott" är för konstig för att bli singel. Till att börja med tar det 15 genomlyssningar innan man ens minns hur den går, och sedan när man har lärt sig uppskatta låten så förlorar den med tiden sin kraft och blir åter skivans svagaste spår. Åtminstone var det så för mig. Om den mot förmodan släpps som singel kommer den att bli Kents största singelflopp sedan... ja, ska vi säga sedan de låg på listan första gången?
    Ja, och det är ju detta som verkligen talar mot Våga vara rädd som jag tror/hoppas på.
    Och jag tycker verkligen inte Vy från ett luftslott är en singellåt alls.
    Som du säger, antagligen en flopp om den släpps som singel.
    Elefanter har för segt/långt intro(för singel).
    Berlin inte tillräckligt catchig refräng(för singel). Skulle också bli en flopp.
    Vid din sida har för långt och lugnt stick, som visst skulle kunna editeras(som andra nämnda låtar). Men heller ingen särskilt singelvänlig refräng.

    De enda jag ser som egentliga alternativ är Generation Ex som sticker ut pga Camela eller Våga vara rädd som har en sjukt bra refräng.

    (När jag pratar om "flopp" menar jag mätt i kents mått.)


    Edit:
    Visst Vy från ett luftslott är radiovänlig i sitt format, så kanske.
    Senast redigerat av The Plague den 2007-12-30 klockan 22:31.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  10. #25
    Erfaren medlem NewBorns avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    HV71
    Inlägg
    5 794

    Standard

    jag skulle gärna höra elefanter på rix fm, men det tror jag aldrig händer, jag tror på generation ex
    meningslösa, menigslöösa

  11. #26
    Erfaren medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Ort
    I landet lagom är bäst
    Inlägg
    5 906

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av NewBorn Visa inlägg
    jag skulle gärna höra elefanter på rix fm, men det tror jag aldrig händer, jag tror på generation ex
    Japp, samma här.
    LSD, någon? skulle kunna funka, men det känns inte så troligt.

  12. #27
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Ort
    Rotebro, , Sweden.
    Inlägg
    238

    Standard forumfolket

    när det diskuteras singlar här så ser ni enbart låten från det vanliga folkets sida & det kommersiella kommer aldrig bli kents grej.. tyvärr.. för mej så spelar det ingen som helst roll vilken som blir nästa singel.. jag tror att en trolig video & få höra spåret på radion kommer vara lika grymt hur som helst med vilket spår som helst..

    för mej så är dom störst & varje låt dom spottar ur sej är en lika stor käftsmäll vilketsom..

    så ni som snackar om att låtar kommer floppa (i kents mått eller inte) "Försvinn"...

    fett jävla IG
    "Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?!..."

  13. #28
    Erfaren medlem The Plagues avatar
    Reg.datum
    May 2002
    Ort
    norrköping
    Inlägg
    7 297

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av Putte_Elite Visa inlägg
    när det diskuteras singlar här så ser ni enbart låten från det vanliga folkets sida & det kommersiella kommer aldrig bli kents grej.. tyvärr.. för mej så spelar det ingen som helst roll vilken som blir nästa singel.. jag tror att en trolig video & få höra spåret på radion kommer vara lika grymt hur som helst med vilket spår som helst..

    för mej så är dom störst & varje låt dom spottar ur sej är en lika stor käftsmäll vilketsom..

    så ni som snackar om att låtar kommer floppa (i kents mått eller inte) "Försvinn"...

    fett jävla IG
    Om du tror att kent och skivbolag inte väljer singlar utifrån vad som fungerar på mest folk och på radion är du så sjukt jävla bortgjord.
    Vad fick dig att tro något annat?
    Hur kommer det sig att Innan allting tar slut, trots att det är en av Jockes favoritlåtar, inte var i närheten av att vara en singel?
    Jo, för att den skulle fått typ 3 1/2 min airplay och sedan placerats i "låtar-som-den-här-radiostationen-aldrig-mer-tänker-lira"-skåpet.

    Hur stor "käftsmäll" tror du sömnen skulle vara som singel?
    Finns det en anledning till att den inte kommer bli singel tror du?

    "Försvinn", hah!
    "Det kommeriella kommer aldrig bli kents grej" - Hah ok... Nu fattar jag att hela ditt inlägg var ett av de bästa forumskämten i år.
    Tack för den.
    Det vara bara att med all dumhet som florerar här så trodde jag först att du var allvarlig.
    "It is impossible to achieve the aim without suffering"

    ---John G. Bennett

  14. #29
    Erfaren medlem megalomanias avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Antarktis
    Inlägg
    12 935

    Standard

    Berlin eller Generation Ex tror jag

  15. #30
    Medlem Vettvillings avatar
    Reg.datum
    Nov 2007
    Ort
    Vettlösa
    Inlägg
    1 466

    Standard

    Citat Ursprungligen postat av The Plague Visa inlägg
    Ja, och det är ju detta som verkligen talar mot Våga vara rädd som jag tror/hoppas på.
    Och jag tycker verkligen inte Vy från ett luftslott är en singellåt alls.
    Som du säger, antagligen en flopp om den släpps som singel.
    Elefanter har för segt/långt intro(för singel).
    Berlin inte tillräckligt catchig refräng(för singel). Skulle också bli en flopp.
    Vid din sida har för långt och lugnt stick, som visst skulle kunna editeras(som andra nämnda låtar). Men heller ingen särskilt singelvänlig refräng.

    De enda jag ser som egentliga alternativ är Generation Ex som sticker ut pga Camela eller Våga vara rädd som har en sjukt bra refräng.

    (När jag pratar om "flopp" menar jag mätt i kents mått.)


    Edit:
    Visst Vy från ett luftslott är radiovänlig i sitt format, så kanske.
    Du menar väl att det är outrot på "Elefanter" som är för långt? Hur som helst har den ingen singelvänlig uppbyggnad: två verser och sedan bara refränger.

    "Berlin" är nog mest singelvänlig av låtarna du räknar upp, trots att refrängen inte är så stark, men man behöver inte mixa om den. "Vid din sida" är tveksam, på grund av sticket, men i övrigt tycker jag att den håller som singel. Nej, jag tror ändå på "Generation ex".

Sidan 2 av 10 FörstaFörsta 12345678910 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •