Bra valg, uansett er det b-siden som er mest spennende! Jeg synes Generation Ex ihvertfall er blant de tre beste på skiva.
Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...
Jag trodde och hoppades på Berlin men Generation Ex funkar säkert den med.
Spöklikt vit
i solskens dis
dock har jag alltid uttalat generation ex på svenska, undra vilket som är "rätt", om det finns något som är det..
Alltså.. ta inte detta personligt nu men det är liiiite tröttsamt med folk som tolkar och analyserar för mycket.
Att folk inte kommer med sånna uttalande tycker jag snarare är bevis på att kent-fansen är i bra form och koncentrerar sig på musiken och bandet och njuter, istället för att komma med konstiga påståenden och spekulationer.
Det spelar väl ingen större roll vilken själva singeln blir?
Man är väl ändå ute efter de mer unika B-sidorna? Eller?
Er veldig spent på b-siden, synes ihvertfall Min värld og Tick Tack er blant de dårligere b-sidene de har gitt ut. Det er vel ingen som vet når den kommer enda?
Och jag känner en sån lättnad när musiken går på igen...
Vadå, blir Generation ex singel nr.3?
Hänger inte med i svängarna.
Klart att titeln ska uttalas på svenska! Något annat har jag aldrig föreställt mig. Var fick Kaj Kindvall det engelska uttalet ifrån, tro? Har Jocke någon gång själv sagt att den heter "Generation Ex" på engelska?
Jag tyckte till en början att den är en av de svagaste låtarna på albumet, men den har växt till sig och framför allt är den väldigt effektfull live när man får se Camela på film. Så den lär inte försvinna ur låtlistorna, tyvärr alla ni som inte gillar den!
Generation ex skulle bli en fantastisk singel. Men jag är också lite sugen på B-sidan.. Hoho.. Nej, men den kommer väl bli i samma stuk som Tick Tack och Min värld antar jag. Men eftersom de båda är superbra så är jag rätt säker på att det inte kommer bli en sådan stor förändring : )
The next step for mankind will be the last season in sin
http://epidemisk.bilddagboken.se
080207
080628 <3
080801